וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעת בתאונת דרכים? כך תקבל את הפיצוי המגיע לך

בשיתוף LawGuide

27.3.2017 / 11:10

אדם שנפגע בתאונת דרכים, זכאי לקבל פיצויים מחברת הביטוח המבטחת את הרכב, גם אם התאונה נגרמה באשמתו. כדי לממש את הזכות חשוב לתעד את נסיבות האירוע ולשמור את כל המסמכים הרלוונטיים

התנגשות בין רכב פרטי למשאית בכביש 6 לכיוון צפון, סמוך למחלף חורשים שליד כפר סבא, נובמבר 2016. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
התנגשות בין רכב פרטי למשאית בכביש 6 לכיוון צפון, סמוך למחלף חורשים שליד כפר סבא, נובמבר 2016/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

אדם שנקלע לתאונת דרכים, בין אם כהולך רגל, נהג ברכב פרטי, או רוכב אופניים, נדרש לדווח על האירוע במשטרה ולגשת לבדיקה רפואית, גם אם אין פציעה חיצונית. במקרים רבים מסתבר שנגרם נזק, אולם הפצוע לא היה מודע אליו, אלא בשלב מאוחר יותר. חשוב שיהיה תיעוד רפואי בסמוך לתאונה, ואם הנפגע אינו מרגיש צורך לגשת לחדר מיון, מומלץ לכל הפחות להגיע לקופת חולים ולהתלונן על האירוע לצורך רישומו.

מדוע חשוב לפנות לבדיקה רפואית?

במסגרת הבדיקה בבית החולים או במרפאה, יש לחזור בפני הרופא על כך שהפציעה נגרמה עקב תאונת דרכים, ולפרט על כל מגבלה או מכאוב, כדי להוכיח בעת הגשת התביעה שמקורם בתאונה. חשוב לשים לב שכל התלונות אכן נרשמות בגיליון הרפואי, ובמקרה שהדיווח לוקה בחסר, יש לבקש מהרופא להוסיף את הפרטים, גם אם מדובר בכאב לא מהותי.

חשוב לשמור העתקים של כל הטיפולים הרפואיים והבדיקות, כולל: צילומים, אישורי מחלה, מרשמים לתרופות ועוד, כדי שיוכלו לסייע בהגשת תביעה. רצוי לאסוף קבלות של הוצאות נוספות שנגרמו כתוצאה מהתאונה כדי לקבל החזר מחברת ביטוח, כמו: נסיעות לטיפולים, תרופות וציוד רפואי, סיוע במשק בית, וכל הוצאה הנכללת בבחינת נזקים מיוחדים.
איסוף פרטים ועדויות מזירת האירוע

חשוב לתעד את כל הפרטים הרלוונטיים לאירוע, כגון: זמן התאונה, המיקום המדויק שבה היא אירעה. רצוי לצלם את הנזק שנגרם לרכב, וכן את שלטי הדרך, תמרורים, סימונים על הכביש וכל סימן רלוונטי אחר.

לאיתור עורך דין בתחום תאונות דרכים לחץ/י כאן

יש להשיג את פרטי הנהגים שהיו מעורבים בתאונה, ולרשום את שמם, פוליסת ביטוח, רישיונות נהיגה ורכב ומספר לוחית הרכב. מומלץ לצלם את זירת התאונה, את המקום שבו התרחשה הפגיעה והנזק שנגרם לכלי הרכב. אם היו עדים יש לבקש גם מהם פרטים מזהים, כדי שניתן יהיה לזמנם למתן עדות בבית משפט.

תאונת דרכים בין רכב לבין סוס בצפון הארץ, נובמבר 2016. מד"א
מומלץ לצלם את זירת התאונה, את המקום שבו התרחשה הפגיעה והנזק שנגרם לכלי הרכב/מד"א

הגשת תביעה לחברת ביטוח

גובה הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים, נקבע בהתאם לחוות דעת של מומחה רפואי מטעם בית המשפט ובכפוף להסכמת חברת הביטוח. המומחה מגבש את החלטתו על סמך התיעוד הרפואי, המגבלות ותלונות הנפגע, וקובע בהתאם לכך את אחוזי נכות הגופנית והנפשית.

סכום הפיצויים מחושב על פי אחוזי נכות ועל פי נסיבות אישיות, כמו גיל הנפגע, מצבו משפחתי, פגיעה בכושר ההשתכרות, הפסדי שכר וסוג הפגיעה. כאשר מדובר בנפגע שהוא קטין, גובה השכר שלפיו מחושב שיעור הפיצויים נקבע לפי השכר הממוצע במשק.

תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה

במקרה שתאונת הדרכים התרחשה במסגרת העבודה, יש לפנות לביטוח לאומי, ולבקש דמי פגיעה, עבור תקופת אי כושר של עד 91 יום, על פי ממוצע של שלוש משכורות אחרונות. אם הפגיעה הותירה נכות זמנית או קבועה, יש לפנות לוועדה הרפואית לקביעת דרגת נכות וקבלת קצבה חודשית ומענקים.

בתום ההליכים מול ביטוח לאומי ניתן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. דרגת נכות שקבעה הוועדה הרפואית מחייבת את חברת הביטוח והדבר חוסך הצורך במינוי של מומחה מטעם בית המשפט. כאשר מדובר בתאונת דרכים שאינה תאונת עבודה, ממנה בית המשפט מומחה רפואי מטעמו שיקבע הנכות, וסכום הפיצויים שהתקבל מביטוח לאומי בשל התאונה מקוזז מהפיצוי שמשלמת חברת הביטוח.

כאשר נגרמו נזקי גוף לנפגע בתאונת דרכים, רצוי להיעזר בעורך דין המומחה בדיני נזיקין, שיוכל לסייע בהגשת התביעה מול ביטוח לאומי וחברת הביטוח, ויחתור להשגת פיצויים בשיעור מרבי.

באדיבות אתר עורכי דין LawGuide

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully