וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטת רגל – "תספורת" גם לאזרחים הקטנים

10.8.2017 / 9:01

לא רק לטייקונים מוחקים חובות, אלא גם לאלפי חייבים אשר פונים מדי שנה בבקשה לפשיטת רגל, ובייחוד לאור הרפורמה אשר הביאה בפועל למחיקת חובות לחייבים בתוך זמן קצר מאוד

איש עסקים מחזיק ארנק ריק. ShutterStock
בחלוף שבועות בודדים מהגשת הבקשה לפשיטת רגל, יקבל החייב עיכוב הליכים לחובותיו/ShutterStock

פשיטת הרגל הפכה בשנים האחרונות לנחלת הכלל, שכן האזרח הקטן הבין כי אין כל תועלת לנושים להישאר עם חובות במסגרת הליכי הוצאה לפועל. בעקבות כניסת הרפורמה החדשה בפשיטת רגל, מאז חודש ספטמבר 2013, ניתן להגיש בקשה לפשיטת רגל כשבסופו של ההליך, שכיום הוא קצר, פשוט ומהיר, נמחקים רוב חובות החייב, פרט לחובות שאינם נכללים בהפטר, וניתנת לו אפשרות לפתוח דף כלכלי חדש ונקי בחייו.

עד לכניסת הרפורמה החדשה, חייבים שנכנסו להליכי פשיטת רגל לא ידעו מתי יסתיימו ההליכים ובאיזה שלב יוענק להם הפטר מלא מחובות. כיום, בחלוף שבועות בודדים מהגשת הבקשה לפשיטת רגל, יקבל החייב עיכוב הליכים לחובותיו, מועד דיון בבית המשפט, אישור לנהל חשבון, ביטול הגבלות ועוד.

לא מן הנמנע, כי כאשר החייב יתייצב לראשונה בבית המשפט וככל שבעניינו אין לחייב נכסים אשר ניתן להיפרע מהם, יוכל החייב להתייצב כאמור בבית המשפט בפעם הראשונה והאחרונה שביודעו כיצד יוכל לפתוח דף חדש ולסיים עם חובותיו.

אזרחים שנקלעו לחובות זוכים ל"תספורות" בגובה של עשרות אחוזים

משרד המשפטים בירושלים. נועם מושקוביץ
בימים אלו פועל משרד המשפטים לצורך ביצוע רפורמת חדלות הפירעון/נועם מושקוביץ

ברובם של המקרים החייב עשוי לקבל תכנית פירעון שלפי,ה ככל שיעמוד בה, יופטר מכל חובותיו וכאשר תכנית זאת יכולה להסתכם באחוזים בודדים מסך חובותיו, כאשר אין מניעה ואף מקובל במידה והחייב יפקיד את מלוא כספי תכנית הפירעון אף יום לאחר דיונו בבית המשפט - יופטר ממלוא חובותיו באופן מידי, כשבפועל נוצר מצב שחייב יוכל למחוק את מלוא חובותיו בתקופה קצרה ביותר.

משמעות הדבר הוא שאזרחים אשר נקלעו לחובות זוכים ל"תספורות" בגובה של עשרות אחוזים ולעיתים משלמים אחוזים בודדים מחובותיהם, וניתנת להם הזדמנות להמשיך בחייהם ולפתוח דף כלכלי חדש.

הלכה למעשה, תוצג תכנית הפירעון לאישורו של בית המשפט עבור אישורו וקבלת הסכמת החייב לקיומה. עם קבלת אישור מבית המשפט והכרזתו של החייב כפושט רגל, יוענק במקביל גם הפטר מותנה, אשר יישאר בתוקף כל עוד עומד פושט הרגל בתנאים אשר נקבעו בתכנית הפירעון.

אם החייב יעמוד בכל התנאים, הוא יקבל בתום תכנית הפירעון, הפטר מלא וחלוט מחובותיו. על פי הרפורמה החדשה תקופת תכנית הפירעון תהיה בדרך כלל כשלוש שנים, ואולם בנסיבות המתאימות קיימת אפשרות לקצר, או להאריך אותה, בהתאם לגובה צו התשלומים החודשי ולאפשרויותיו הכלכליות של פושט הרגל.

בימים אלו פועל משרד המשפטים לצורך ביצוע רפורמת חדלות הפירעון, אשר ובין היתר מיועדת לסייע לאזרח הקטן אשר מצוי בחובות ובקשיים. בהתאם לרפורמה זו, תיתן לעשרות אלפי אזרחים שקיבלו הפטר, הזדמנות לפתוח דף חדש ללא עבר וללא כתם, כשהמדינה תסיר את המידע השלילי שצברו החייבים ממאגרי הנתונים של נותני האשראי.

בפועל יוקצב זמן אשר בסופו האזרח המופטר אשר חובותיו נמחקו לא יישאר לזכותו אות קין, ובאמת יזכה לדף חדש בחייו ללא כל עבר שלילי.

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

הכתבה מאת פרי מרקו עורך דין ונוטריון באדיבות האתר LawGuide.co.il

LawGuide בשיתוף פרי מרקו, עורך דין ונוטריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully