וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מופחת לנהג שיכור שעבר תהליך שיקום וגמילה

בשיתוף LawGuide

25.4.2017 / 11:20

בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה התחשב בתהליך השיקום שעבר הנאשם, אשר נתפס נוהג בשכרות בפעם השנייה, וגזר עליו עונש נמוך מהקבוע בחוק

ניידת משטרת התנועה הארצית בפעילות אכיפה נהיגה בשכרות. אגף התנועה משטרת ישראל,
הנהג הורשע על פי הודאתו בעבירת סירוב לבדיקת שכרות/אגף התנועה משטרת ישראל

נאשם כבן 32, בעל עבר פלילי, נשוי ואב לשני ילדים קטנים, המנהל עסק בתחום הבנייה והשיפוצים, הורשע על פי הודאתו בעבירת סירוב לבדיקת שכרות, לפי סעיף 62(3) לפקודת התעבורה ובעבירת נהיגה בזמן פסילה וללא ביטוח שנעשתה כחודשיים בלבד לאחר שנפסל רישיונו.

בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה מצא מקום לסטות לקולא ממתחם הענישה הקבוע בחוק בשל שיקולי שיקום הנאשם וגמילה מסמים, לכן גזר עליו שלילה לתקופה של 40 חודשים, שירות לתועלת הציבור בהיקף של 200 שעות וקנס בסך 3,500 שקלים.

על פי עובדות כתב האישום, בתחילת שנת 2015, בשעה 20:30, נהג הנאשם ברכב פרטי בלוד, כשהוא תחת השפעת סמים, בכך שסירב לדרישת שוטר למסור דגימת שתן לאיתור סמים מסוכנים בגופו.

הנאשם ביקש לצרף תיק נוסף על נהיגה בזמן פסילה, על כך שנהג בחודש מאי 2015, בסמוך לכניסה ליישוב באר יעקב, חרף היותו פסול לנהיגה לתקופה של עשרה חודשים, וללא פוליסת ביטוח תקפה, אחרי ביצוע עבירה של נהיגה בשכרות בתיק זה.

מעיון בגיליון רישומו הפלילי והתעבורתי של הנאשם עלה כי לא תלויים נגדו תיקים פליליים פתוחים. אולם בחודש יוני 2015, הנאשם נידון לצו מבחן למשך שנה וחצי, צו של"צ בהיקף 350 שעות, לצד עונשים נוספים, בגין ביצוע התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע פשע או גניבה בשנת 2010, והוא נידון לצו מבחן למשך שנה, צו של"צ 150 שעות ומאסר על תנאי בגין הרשעתו בביצוע עבירות נהיגה תחת השפעת חומרים מסוכנים ונהיגה ברכב בזמן פסילה וללא ביטוח משנת 2012.

לאיתור עורך דין בתחום נהיגה בשכרות לחץ/י כאן

בדיקת שתן. ShutterStock
בדיקות שתן שמסר מעידות על התייצבות בטיפול מתמשך בתחליפים, ללא שימוש בסמי רחוב/ShutterStock

הנאשם מסר לאורך זמן בדיקות שתן נקיות

קצינת המבחן ציינה כי הנאשם אשר היה מכור במשך שנים לסמים משקיע מאמץ לקדם שינוי בהתנהלותו השולית. הוא עבר לשימוש בתחליף סם, מטופל במסגרת ייעודית למכורים ומשתף פעולה בקשר עם שירות המבחן במסגרת צווי השל"צ. כמו כן, בדיקות שתן שמסר מעידות על התייצבות בטיפול מתמשך בתחליפים, ללא שימוש בסמי רחוב.

קצינת המבחן המליצה על הארכת מאסר על תנאי, לצד הטלת צו מבחן למשך שנה, בנוסף להטלת צו של"צ בהיקף 200 שעות, כאשר במסגרת הצו, בנוסף לטיפול ביחידה לנפגעי סמים, יידרש הנאשם להשתלב בסדנה פסיכו חינוכית בשיתוף עמותת "אור ירוק".

המאשימה ביקשה להטיל על הנאשם מאסר בפועל לתקופה ממושכת, הפעלת מאסר על תנאי, מאסר על תנאי מרתיע, שלילה ארוכת שנים, הפעלת פסילה על תנאי והתחייבות. מנגד ביקש הסנגור לתת משקל ממשי לשיקולי השיקום ולאמץ את המלצת תסקיר שירות המבחן להאריך את המאסר המותנה העומד לחובתו.

הנאשם טען כי לפני כעשור השתמש בסמים ובשנים האחרונות שינה את אורח חייו עבור אשתו והילדים, וכי הוא מתבייש על כך שהוא עומד לדין. כיום הוא עושה מאמצים רבים והסביבה תומכת ועוזרת לו, ומאסר בפועל יהרוס אותו ואת בני המשפחה. אשתו סיפרה על ההתמדה בתהליך השיקום במשך שנתיים, וציינה כי הנאשם הוא המפרנס היחיד והכנסתו למאסר תהרוס את בנם הנכה מבחינה רגשית והתנהגותית ותקשה מאד מבחינה כלכלית.

בסופו של דבר, מצא בית המשפט מקום לסטות לקולא ממתחם הענישה שנקבע בשל שיקולי שיקום, ולכן האריך את המאסר על תנאי לתקופה של שבעה חודשים בשנתיים נוספות, הטיל צו מבחן למשך שנה בנוסף לטיפול ביחידה לנפגעי סמים, לצד צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 200 שעות, פסילת רישיון נהיגה למשך 40 חודשים, פסילה על תנאי וקנס בסך 3,500 שקלים.

פל"א 1056-02-15

הכתבה באדיבות אתר עורכי דין lawguide


*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully