וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד לקבל פיצויים גבוהים עקב רשלנות רפואית?

4.6.2017 / 10:21

לעיתים במהלך טיפול רפואי נופלות טעויות עקב אבחון שגוי של המחלה, מתן תרופות לא מתאימות, ביצוע הליך בצורה לקויה וכו'. לא כל טעות נחשבת לרשלנות רפואית, אולם אם נגרם נזק ממשי כתוצאה מהטיפול, חשוב לבדוק האם יש למטופל עילה לתביעה והאם הוא יוכל לדרוש פיצויים

רופא מנתח עם מסיכת רופאים. ShutterStock
הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי בהפרת חובת הזהירות של הרופא עקב חוסר מיומנות ומקצועיות/ShutterStock

רשלנות רפואית מוגדרת כמתן שירותים וטיפולים רפואיים מבלי לנקוט במידת הזהירות הסבירה המצופה מהרופא המטפל. הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי בהפרת חובת הזהירות של הרופא עקב חוסר מיומנות ומקצועיות, אי נקיטת הליכים סטנדרטים, או בשל אי מסירת מידע הדרוש לחולה לצורך קבלת החלטה בין דרכי הטיפול השונות וכדומה.

תביעת פיצויים בעילת רשלנות רפואית יכולה להימשך זמן רב ולכלול הוצאות גבוהות, ואף קיים סיכוי גבוה שבסופו של ההליך בית המשפט ידחה את התביעה. לכן, חשוב לפנות כבר בשלב ראשון אל עורך דין העוסק בתחום הרשלנות הרפואית, כדי לבדוק את האפשרות להגשת התביעה ולבחון את הסיכוי לזכייה בפיצויים.

לפנייה ישירה לעו"ד אייל בן ישי לחץ/י כאן

האם יש קשר סיבתי בין אופן הטיפול לנזק?

במסגרת הבדיקה הראשונית, מברר עורך הדין האם הרופא או הצוות הרפואי התרשלו וגרמו להחמרה במצבו הבריאותי של המטופל, או גרמו לנזק גופני או לנזק נפשי חמור. עורך הדין בוחן בסיועם של מומחים רפואיים, את הרשומה הרפואית והאם במקרה הספציפי הרופא נהג בצורה סבירה ועל פי הפרקטיקה המקובלת בעולם הרפואה והאם נקט באמצעי זהירות שנדרשו כדי להבטיח את שלומו של המטופל וכדומה.

במידה ונמצא כי הרופא חרג מהמקובל, בשלב הבא, בוחן עורך הדין האם קיים קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לאופן הטיפול. אם נמצא קשר סיבתי בין התרשלות הרופאים לנזק, ניתן להתחיל בהליך ולהגיש תביעה בעילת רשלנות, כדי לקבל פיצויים.

רופא במרפאה. ShutterStock
יש משקל רב לחוות דעת של המומחים הרפואיים/ShutterStock

כמה עולה להגיש תביעת רשלנות רפואית?

בעת הגשת התביעה יש משקל רב לחוות דעת של המומחים הרפואיים, וברוב במקרים הם יזומנו לבית המשפט למתן עדות ולחקירה נגדית. לכן, חשוב לפנות לעורך דין העוסק בתחום הרשלנות הרפואית, אשר מנוסה דיו ואשר עובד עם מומחים רפואיים אשר הינם מובילים בתחומם הרפואי ואשר יש להם ניסיון ויכולת לכתוב חוות דעת לבית משפט. חוות הדעת הנכונה מאת המומחה הרפואי הנכון היא הבסיס לתביעת הרשלנות הרפואית.

כיצד קובע בית המשפט אם לדחות או לקבל את התביעה?

בעת הדיון המשפטי מכריע בית המשפט האם יש לקבל או לדחות את התביעה, באמצעות בחינת נסיבות המקרה, עדויות הצדדים, החומר הרפואי שמוגש מטעם התביעה וההגנה, וחוות דעת של מומחים מטעמם. בית המשפט בודק על פי מבחן עוולת הרשלנות, האם חלה חובת זהירות על הרופא כלפי המטופל, האם הרופא הפר את חובת זהירות על ידי סטייה מהתנהגות סבירה והאם קיים קשר סיבתי בין הנזק לבין הפרת החובה.

אם החליט בית המשפט, בתום עריכת כל המבחנים, שהרופא או בית החולים אכן פעלו ברשלנות ורשלנות זו היא אשר גרמה למטופל נזק, הוא יפסוק פיצוי לנפגע. גובה הפיצוי יקבע בהתאם לגובה הנזק. מרכיבי הפיצוי העיקריים הינם פיצויי בגין הפסדי שכר לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות, מידת הכאב והסבל, עזרת צד שלישי, תשלום עבור שכר טרחת מומחים ועוד.

הכתבה מאת עו"ד אייל בן ישי באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אייל בן ישי, בשיתוף Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully