וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאת אזרחות אמריקאית לדור הבא

12.6.2017 / 11:56

ילדים מתחת לגיל 18 להורים אזרחי ארצות הברית, זכאים בהתקיים תנאים מסוימים לקבל אזרחות אמריקאית וליהנות ממגוון יתרונות כגון: הזדמנויות עבודה והשקעה בארה"ב, הטבות לסטודנטים ואפשרות להשפיע על הנשיאות והקונגרס האמריקאים

ילד מחזיק דגל ארצות הברית. ShutterStock
ילד מחזיק דגל ארצות הברית/ShutterStock

ישנן מספר דרכים שילדים ללא אזרחות יכולים להשיג אזרחות אמריקאית, דרך אחת היא להיוולד בתוך גבולות ארצות הברית, בלי כל קשר למעמד ההורים - כל ילד שנולד בשטח ארצות הברית זכאי אוטומטית לאזרחות אמריקאית. הדרך השנייה היא להיוולד בישראל לשני הורים אמריקאים, והשלישית, להיוולד בארץ להורה אמריקאי אחד וגם לסבא או סבתא אמריקאים, בתנאי שהם היו בעלי אזרחות בעת לידת הילד, שההורה או הסבים שהו לפחות חמש שנים בארצות הברית טרם לידתו ולפחות שנתיים מתוך חמש השנים התקיימו לאחר שמלאו להורה או לסבים 14 שנים.

בנוסף, קיימים חוקים מיוחדים לאימהות חד הוריות בעלות
אזרחות אמריקאית ולילדים מאומצים על ידי הורים אמריקאים.

לפנייה ישירה לעו"ד מישל קובן וולגל לחץ/י כאן

החל מסוף שנת 1986, בהתקיים תנאים מסוימים, אזרח אמריקאי רשאי לפנות לשגרירות ארצות הברית בישראל או לשגרירות אמריקאית בכל מדינה ברחבי העולם, ולבקש לרשום את ילדיו כאזרחים. כאמור, לשם כך יש להוכיח כי ההורה היה אזרח בעת לידת הילד, הוא שהה חמש שנים ומעלה בארה"ב, כאשר לפחות שנתיים היו מעל לגיל 14.

עו"ד מישל קובן וולגל.
עו"ד מישל קובן וולגל

בקשת אזרחות לפי סבא וסבתא אמריקאים

בשנת 2000 נחקק חוק אזרחות הילד, המכונה גם חוק הסבא בארצות הברית. על פי הוראות החוק החדש, במקרים שבהם ההורה אינו עומד בקריטריונים של החוק הקודם, הוא רשאי להגיש בקשה לקבלת אזרחות עבור הילד באמצעות רשויות ההגירה בארה"ב בהתאם לשהייתם של סבים בעלי אזרחות אמריקאית, בתנאי שאחד מהסבים עומד בקריטריונים הקודמים.

החל משנת 2000 יש להשלים את הליך האזרחות טרם הגיע הילד לגיל 18. כמו כן, ניתן לבצע את ההליך על פי זהות של סבים רק בארצות הברית ולא בפני השגרירות, ואף בסוף ההליך ההורה חייב לטוס עם הילדים למשרד רשויות הגירה בארצות הברית, לשם קבלת תעודת אזרחות.

בנוסף מאפשר החוק החדש לקבל אזרחות לילדים שנולדו לאזרחים אמריקאים ושאינם עומדים בתנאי הסף, באמצעות כניסה למדינות ארצות הברית כתושבי קבע בליווי הורה בעל אזרחות אמריקאית. בדרך זו, ניתן להגיש בקשה לקבלת דרכון מיד עם הגעתם לארצות הברית.

דגל ארה"ב בחוף באלבמה שנפגע מדליפת הנפט מפרץ מקסיקו. Joe Raedle, GettyImages
דגל ארה"ב בחוף באלבמה שנפגע מדליפת הנפט מפרץ מקסיקו/GettyImages, Joe Raedle

כיצד מתבצע הליך הוצאת אזרחות?

ההליך מורכב משלושה שלבים עיקריים, בשלב ראשון, יש לאסוף את המסמכים הרלוונטיים להוכחת הקשר ולמלא טופס בקשה להכרה בילדים כאזרחים אמריקאים. בשלב הבא יש למלא טפסים ולשלם אגרה ובשלב האחרון מתקיים ראיון ובכדי לקבל את האזרחות צריך לטוס עם הילדים לארצות הברית.

במסגרת בקשת אזרחות אמריקאית לילדים לפי סבים אמריקאים, יש להוכיח כי הסבים גרו במשך לפחות חמש שנים בארצות הברית, באמצעות הצגת תעודות רלוונטיות ממוסדות לימוד, הסכמי עבודה, ביטוח לאומי אמריקאי וכדומה. יש לצרף העתק של תעודות לידה, תעודות אזרחות, דרכונים אמריקאים, 2 תמונות עדכניות של הילדים ושיק בסך של כ- 1,170 דולר.

בשלב השני, על ההורה לבקש תעודת אזרחות משרותי האזרחות וההגירה בארצות הברית, באמצעות מילוי טפסים ולצרף אישורים לאזרחות אמריקאית, תעודות לידה, והוכחה לנוכחות ההורה או הסבים של לפחות חמש שנים.

בשלב השלישי, יש לקבוע פגישה בשרותי האזרחות וההגירה בארצות הברית. הפגישה מתקיימת בנוכחות הילדים ומיד לאחר שנקבע מועד לפגישה יש לבקש מהשגרירות אשרת תייר עבור הילדים. כך שכדי לקבל בפועל את האזרחות, צריך לטוס ליבשת עם הילדים.

הכתבה מאת עו"ד מישל קובן וולגל באדיבות אתר עורכי דין LawGuide

* המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד מישל קובן וולגל בשיתוף Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully