וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעת בתאונה עם אופניים חשמליים בדרך לעבודה? מגיע לך פיצוי גבוה

28.6.2017 / 8:28

תאונה עם אופניים חשמליים שאירעה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, מוגדרת בחוק הביטוח לאומי כתאונת עבודה. עובד שנפגע בתאונה זכאי לדמי פגיעה ולכספים נוספים מחברות הביטוח השונות

תאונה ברמת החיל: רוכב אופניים חשמליים נפצע קשה מפגיעת רכב פרטי. מד"א
תאונה עם אופניים חשמליים בדרך, במהלך או בחזרה מהעבודה נחשבת לתאונת עבודה/מד"א

על פי הוראות החוק, תאונה עם אופניים חשמליים בדרך, במהלך או בחזרה מהעבודה נחשבת לתאונת עבודה, מאחר שהעובד נפגע באופן הקשור למקום עבודתו, לרבות תאונה שאירעה במהלך הפסקת אוכל, או כל הפסקה מאושרת במסגרת יום העבודה, בתנאי שהייתה באישור ובידיעת המעסיק ולא נמשכה למעלה משלוש שעות.

התאונה לא תוכר כתאונת עבודה אם בדרך חלה סטייה של ממש לצורך נסיבות שאינן קשורות בעבודה, כגון עצירה לצורך קניות בסופר, ביקור אצל חבר וכדומה. אולם במקרה זה, ייתכן שהתאונה תוכר כתאונת דרכים, והנפגע יוכל לקבל פיצויים מחברת הביטוח של הרכב הפוגע.

תשלום דמי פגיעה מביטוח לאומי

עובד שנפגע בתאונה עם אופניים חשמליים בדרך לעבודה במהלכה או בחזרה הביתה, רשאי להגיש תביעה לתשלום פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי ודרישה להכרה באירוע כתאונת עבודה. אם המוסד יכיר באירוע כתאונת עבודה, העובד יהיה זכאי לפיצויים בגין 90 ימי מחלה ראשונים, ואף ייתכן כי יהיה זכאי גם לקבלת כספים נוספים מחברות הביטוח השונות בהתאם לחומרת הפגיעה ונסיבות האירוע.

דמי פגיעה משולמים בתנאי שהנפגע מבוטח בביטוח נפגעי עבודה, וכתוצאה מהתאונה הוא אינו מסוגל לתפקד בעבודתו או לעסוק בכל עבודה מתאימה אחרת. כדי לקבל דמי פגיעה יש צורך בתעודה רפואית המעידה על אי כושר, ומציינת את דרגת הפציעה והתקופה שבמהלכה העובד אינו מסוגל לתפקד.

לאיתור עורך דין בתחום תאונות עבודה לחץ/י כאן

תקנות האופניים החשמליים נכנסו לתוקף - אך הנערים ממשיכים לנסוע: "אין אכיפה". ניב אהרונסון
תקנות האופניים החשמליים נכנסו לתוקף - אך הנערים ממשיכים לנסוע: "אין אכיפה"/ניב אהרונסון

כדי להגיש תביעה לדמי פגיעה כתוצאה מתאונה עם אופניים חשמליים, הנפגע נדרש למלא טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה, ולצרף תעודה רפואית ראשונה לנפגע עבודה. את הטופס יש למסור למעסיק, כדי שיאשר את נסיבות הפגיעה ויציין את שיעור השכר בכל אחד משלושת החודשים שקדמו לתאונה, או השכר שאמור היה להיות משולם על פי חוזה עבודה, במקרה של עובד חדש.
שיעור דמי פגיעה ליום הוא 75% מהכנסת הנפגע בשלושת החודשים שקדמו ליום הראשון בחודש שבו הפסיק את עבודתו בשל הפגיעה חלקי 90. ניתן לחשב את דמי הפגיעה גם לפי הכנסות העובד בחודש הפגיעה עד ליום שבו נפגע. לאחר 90 ימים, מפסיק הביטוח הלאומי לשלם דמי פגיעה, והעובד רשאי, במקרה הצורך, להגיש תביעה לקצבת נכות חודשית.

פיצויים מחברת ביטוח של הרכב הפוגע

בתאונה שהתרחשה בין רכב לאופניים חשמליים, רוכב האופניים זכאי לפיצויים מחברת הביטוח של הרכב הפוגע, לעומת פגיעה בתאונה עצמית שבה הנפגע אינו זכאי לקבל פיצויים בגין התאונה, אלא אם היא נגרמה בדרך, במהלך או בחזרה מהעבודה, והיא תוכר כתאונת עבודה.

בתאונה עם אופניים חשמליים שבה היה מעורב רכב או אוטובוס או כל כלי תחבורה אחר, רשאי הנפגע להגיש תביעה בגין נזקי גוף נגד חברת הביטוח של הרכב. מאחר שאופניים אינם נחשבים לכלי רכב ולא ניתן לבטח בביטוח לנזקי גוף, ובמקרה של תאונת דרכים עם רכב ניתן לתבוע את ביטוח החובה של הרכב בגין הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה.
מיד לאחר קרות התאונה חשוב לתעד כל פרט שעשוי לסייע בהגשת תביעה. יש לאסוף פרטים של הנהג הפוגע, עדי ראייה וכל המעורבים בתאונה. רצוי לצלם את זירת האירוע וחשוב להתפנות מיד לטיפול רפואי ולתאר בפני הרופא בקופת חולים או בחדר מיון את התאונה כפי שאירעה. בשלב הבא יש לדווח על התאונה במשטרה. כדי לקבל פיצויים מקסימליים בגין התאונה ולממש את מלוא הזכויות מומלץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום הנזיקין.

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

הכתבה באדיבות אתר עורכי דין lawguide

מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully