וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע כדאי לרכוש נכסים בהולנד דווקא עכשיו?

4.7.2017 / 12:30

שוק הנדל"ן בהולנד יציב וידידותי מאוד למשקיעים זרים. החוק ההולנדי מאפשר לאנשים, שאינם מחזיקים באזרחות הולנדית או באזרחות אחרת מאחת המדינות של איחוד האירופי ושאינם גרים בהולנד, לקנות נכסים ולהיות הבעלים של נכסים בהולנד

מעבורת על תעלה בשכונת יורדן, אמסטרדם. ShutterStock
מעבורת על תעלה בשכונת יורדן, אמסטרדם/ShutterStock

הולנד נמנית על המייסדות של האיחוד האירופי. היא מתהדרת במערכת זכויות סוציאליות מפותחת והכלכלה שלה בצמיחה מהירה. אמסטרדם היא יעד פופולארי עבור ישראלים רבים, ולאורך כל השנה זוכה הולנד לפופולאריות תיירותית מרחבי העולם. הולנד עשירה בתרבות, ולא נפקד גם מקומה של ההיסטוריה היהודית של הקהילה היהודית ההולנדית.

אז למה דווקא עכשיו כדאי לקנות נכס בהולנד?

שוק הנדל"ן בארץ בטירוף והמס על דירה שלישית תלוי כחרב מעל ראשיהם של משקיעם רבים. עכשיו כשמטבע האירו נמוך ומחירי הדירות והבתים בעליה, השקעה בקניית נכס בהולנד היא צעד חכם ורווחי.

בשנים 2008-2009 הולנד חוותה משבר נדל"ן עמוק שהוריד את שווי הנכסים בצורה משמעותית. בזמן המשבר ממשלת הולנד נקטה צעדים כדי לעודד את רכישות הדירות. אחד הצעדים היה שממשלת הולנד הורידה את מס הרכישה מ6% לשיעור מס של 2%.

למענה בפורום דרכון הולנדי לחץ/י כאן

כמו כן ממשלת הולנד אפשרה להורים את ההזדמנות לתת במתנה סכום של 100,000 אירו לילדיהם למטרת קניית דירת מגורים. יש בהולנד מס מתנה גבוה יחסית, אבל המתנה ההיא לצורך קניית דירה הייתה פטורה ממס. צעד זה הוביל לזינוק בקניית דירות גם על ידי אנשים צעירים ומשפחות צעירות בשל העזרה מההורים, שהייתה פטורה ממס. כמו-כן שוק הנדל"ן ההולנדי התאושש עקב צמיחת הכלכלה ובשל הריבית הנמוכה שמעודדת לקיחת משכנתאות.

מאז תחילת 2017 הביקוש לדירות באמסטרדם גדל משמעותית, והתחזית היא שזה ילך ויגדל. למרות שמחירי הדירות באמסטרדם עולים מדי חודש, קניית דירה באמסטרדם עדיין זולה יותר מאשר בתל אביב. גם ניתן להשכיר דירה באמסטרדם בקלות. הביקוש לדירות להשכרה בעיר תמיד גדול עקב אלפי הסטודנטים שלומדים במוסדות האקדמאים הרבים בעיר, ובשל האנשים הרבים שעובדים בעיר ומסביבה.

עורך דין יעקב האודייק.
עורך דין יעקב האודייק

איך מתבצע תהליך קניית נכס בהולנד?

ברגע שיש עסקה בין המוכר לקונה, יש לפנות לנוטריון מוסמך בהולנד לחתימת החוזה. אמנם חשוב שעורך דין יעבור על החוזה ויבדוק אותו, אבל בהולנד חתימה על חוזה למכירה וקניה של דירה מתבצעת אך ורק מול נוטריון. הנוטריון דואג להשלמת התהליך ולרישום זכויות הבעלות ב"Kadaster", הטאבו ההולנדי. כמו כן הנוטריון דואג לתשלום המיסים בשם הצדדים בעסקת הנדל"ן .

כשקונים דירה באחת הערים הגדולות, יש כמה נקודות חשובות לבדוק ולשים לב אליהן. במיוחד בערים הגדולות יש לבדוק אם קונים את הבעלות "vol eigendom" או את החכירה "erfpacht" של הנכס. אם קונים דירה שכפופה לחכירה, משלמים בדרך כלל פעמיים בשנה סכום מסוים - הcanon - לעירייה. יש לבדוק לכמה זמן נמשכת החכירה, ולפעמים יש אופציה לשלם את דמי החכירה בבת אחת.

רבים מהמבנים בערים הגדולות נבנו לפני מאות שנים. לכן חשוב לתת למהנדס לבדוק את היסודות ואת המצב הכללי של המבנה בו נמצאת הדירה, כמו גם את הדירה עצמה.
קניית נכס באמסטרדם או בסביבת הינה השקעה טובה, וכבר ישראלים רבים השקיעו בנדל"ן בעיר.

עורך דין יעקב האודייק עלה לישראל מהולנד ומתמחה בדין ההולנדי ובדין אזרחות של מספר רב של מדינות של האיחוד האירופי. משרדו שוכן בתל אביב, וניתן לפנות אליו בכל שאלה דרך כתובת הדוא"ל Jacob@houdijklaw.com או דרך אתר המשרד.

הכתבה מאת עורך דין יעקב האודייק באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

עורך דין יעקב האודייק בשיתוף Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • הולנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully