וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה נגד אקס אובססיבי שמטריד בפייסבוק

5.7.2017 / 15:54

בעקבות הטרדות חוזרות ונשנות ופרסום סטטוסים פוגעניים בפייסבוק, ביקשה האקסית להוציא נגד בן זוגה האובססיבי צו למניעת הטרדה מאיימת, כדי שיפסיק להטרידה גם ברשת החברתית

בחורה גולשת בפייסבוק. מערכת וואלה!
האקס פרסם בדף הפייסבוק שלו תמונות של דג וכתב: "הדבר הזה גר בגדרה זהירות!"/מערכת וואלה!

אישה שניהלה מערכת יחסים עם גבר שהכירה בריקודי עם, פנתה מספר שנים לאחר הפרידה אל בית משפט השלום בראשון לציון, בבקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת נגד בן זוגה לשעבר באמצעות רשת הפייסבוק.

צו למניעת הטרדה מאיימת הוא צו שנועד למנוע הטרדה, בכל דרך שהיא, של אדם בידי אדם אחר. באמצעות הצו רשאי בית המשפט לאסור על המטריד ליצור כל קשר עם המתלונן בעל פה, בכתב או בכל אמצעי אחר, וכן לאסור עליו להימצא במרחק מסוים מדירתו של המתלונן, מרכבו, ממקום עבודתו או ממקום לימודיו או ממקום אחר שהוא נוהג להימצא בו בקביעות, ולהטריד אותו בכל דרך אחרת.

עניינם של הצדדים נידון כבר בפני ארבעה מותבים קודמים, וזו הפעם החמישית שהנושא מובא לדיון. בצו הראשון התחייב בן הזוג שלא ליצור שום קשר עם המתלוננת ולא להגיע לביתה או למקום עבודתה, ולא ליצור קשר עם שתי בנותיה הקטינות. לאור הטרדות חוזרות ונשנות, הוצא נגדו צו מניעת הטרדה מאיימת אשר אסר עליו להגיע למקומות שבהם היא רוקדת בקביעות.

כתוצאה מהפרת הצו, עקב שליחת חמש הודעות טקסט למכשירי הטלפון הסלולריים של המתלוננת ובנותיה, הוטל על המטריד עונש מאסר על תנאי וקנס. המתלוננת הגישה נגדו תביעה אזרחית בגין מעשיו והטרדותיו ופגיעה בפרטיותה, והוא חויב לפצותה בסך של 25,000 שקלים.

לאיתור עו"ד בתחום אלימות משפחה לחץ/י כאן

פסטיבל אסיף מחולות ריקודי עם בקיבוץ דליה. רון פרץ, מערכת וואלה! NEWS
השניים הכירו בריקודי עם ויש להם אלפי חברים משותפים בשל כך/מערכת וואלה! NEWS, רון פרץ

לאחר פסיקת הפיצויים האקס המשיך להטריד בפייסבוק

בדיון האחרון, המתלוננת טענה כי מאז שנפרדו הוא לא חדל להטריד אותה ואת בנותיה באמצעים שונים ובעיקר באמצעות פרסומים בפייסבוק. המטריד מנהל דף פומבי בפייסבוק עם אלפי חברים, שרובם גם חברים שלה, עקב מעורבותה בחוגי ריקודי עם. כך שלמעשה כל סטטוס שהוא מפרסם מופיע באופן אוטומטי גם אצל חבריה ובשרשור שלה

במהלך חודש מרץ 2017 בן הזוג פרסם בדף הפייסבוק שלו תמונות של דג וכתב: "הדבר הזה גר בגדרה זהירות!", וכן "כל נוכלת בסוף תיתפס". כעבור חודש העלה הודעה נוספת עם תמונה של דג ובה נכתב: "דג מוצץ דם, זהירות!". בנוסף העלה תמונה של חית טרף וציפור טרף, תוך שהוא מתייחס אל המתלוננת.

בית המשפט השתכנע כי בן הזוג אובססיבי כלפי המתלוננת, ונפשו לא תמצא מנוחה עד אשר יפגע בשלוות נפשה לאחר הפרידה ממנה, והוא נוקט בכל הדרכים האפשריות לפגוע בה, לרבות באמצעים עקיפים על דרך של פרסומים פוגעניים ומטרידים בדף הפייסבוק שלו, בידיעה שהודעות אלה יגיעו גם לחבריה של המתלוננת.

בית המשפט סבר כי לא ניתן להניח לאירועים מסוג זה להתרחש, וכי החוק אינו מגביל את קשת האפשרויות העומדות בפניו, והעובדה כי מדובר בהטרדה באמצעות פלטפורמות טכנולוגיות אשר לא היו קיימות בעת כניסת החוק לתוקף בשנת 2001, אינה צריכה להרתיע.

בית המשפט ציין כי ניתן להניח שאם המתלוננת תתנתק מרשת הפייסבוק, ההטרדות תיפסקנה, אך אין כל הצדקה לכך. מעשה כזה יהיה פרס למעוול על עוולתו, וכי זכותה להשתמש ברשת הפייסבוק ללא כל הטרדה ואין מקום להגבילה משימוש בפלטפורמה המהווה מקור מידע וחברות מהמעלה הראשונה.

נסיבות אלה, הוציא בית המשפט צו האוסר על בן הזוג לשעבר להטריד את המתלוננת ובנותיה במשך חצי שנה בכל דרך ובכל מקום, וליצור קשר בכל דרך ובכל אמצעי לרבות בכתב, בעל פה, באמצעות מתקן בזק, או באמצעות רשת הפייסבוק.

ה"ט 8215-04-17

הכתבה מאת אתר עורכי דין lawguide

המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully