וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת דף כלכלי חדש באמצעות הליך פשיטת רגל

22.8.2017 / 8:52

עם הנתונים אי אפשר להתווכח: כ-100 חייבים בממוצע יוצאים מדי יום לדרך כלכלית חדשה בזכות הליכי פשיטת רגל ולמעלה מ-3,500 חייבים בשנה. כך, פורסם לאחרונה בדו"ח כונס הנכסים הרשמי

פשיטת רגל. ShutterStock
פשיטת רגל/ShutterStock

הליכי פשיטת רגל עוזרים באופן יומיומי לכ-100 משפחות בישראל להרים את הראש מעל המים. אנחנו אומרים 'משפחות' כי ברור שחייב הוא לא פרש בודד ומצוקה כלכלית משפיעה באופן ישיר וברור על כל המשפחה.
העיקרון העומד מאחורי מנגנון פשיטת הרגל הוא שראוי לתת "קרש הצלה" ואפשרות לפתוח דף כלכלי חדש בחיים , נקי מחובות לחייבים שהסתבכו כלכלית בתום לב, וכעת לא מסוגלים לפרוע את חובותיהם. במקביל, הליכים אלה עוזרים גם לנושים (בעלי החוב) משום שהם מסייעים גם להם לקבל (לפחות) חלק מהתשלום.

בזכות הרפורמה

בשנים האחרונות ישנה מגמה הולכת וגוברת של הקלה על חייבים בפשיטת רגל והונהגה רפורמה אשר תכליתה מתן מטריית הגנה לחייבים ופתיחת דרך כלכלית חדשה, ייעול הליכים לטובת כלל המעורבים, ועוררה תקווה אצל חייבים רבים (החייב, הנושים, כונס הנכסים הרשמי, הנאמן, המנהל המיוחד, בתי המשפט וכמובן הציבור), תוך הבנה שאין טעם להפעיל הליכים דרקוניים של הוצאה לפועל לגביית חובות מחייבים שבאמת אין ביכולתם לשלם אותם, ולאפשר להם "מחיקת חובות" בתהליך על ידי קביעת לוחות זמנים ידועים ומקוצרים לקבלת הפטר.

לפנייה ישירה לעו"ד אילת בהרי לחץ/י כאן

תודות לרפורמה בפשיטת רגל, חייבים אשר יתנהלו נכון ויקבלו ייעוץ משפטי יוכלו להגיע בתוך 18 חודשים למצב של הפטר מותנה מחובותיהם, ובתום חמש שנים קבלת הפטר מוחלט, ואז יתחילו דרך כלכלית חדשה ללא חובות עבר.

עו"ד אילת בהרי.
עו"ד אילת בהרי

יתרונות הליכי פשיטת רגל

הליכי פשיטת רגל טומנים בחובם יתרונות רבים והנה כמה מהמרכזיים שבהם:
1. פטור מחובות – היתרון החשוב ביותר של הליכי פשיטת רגל הוא האפשרות לסיים אותם עם קבלת צו הפטר. במסגרת הליך פשיטת הרגל נקבע לחייב צו תשלומים חודשי המתאים ליכולתו הכלכלית ולא לגובה חובותיו. צו שמעניק לחייב פטור מלא (כמעט) מכל חובותיו ומאפשר לו לעלות בחזרה על המסלול הכלכלי החיובי, בו ניתנת לחייב הזדמנות לפתוח "דף כלכלי חדש" בו הינו יכול להשתכר למחייתו, לפרנס את משפחתו בכבוד, מבלי שחובותיו ירדפו אותו עד אינסוף.

2. עיכוב הליכים – חייבים בהליכי פשיטת רגל נהנים מהקפאת כל ההליכים נגדם, כגון: עיקולים, הגבלות, שלילת רישיון נהיגה, וכו'.

3. ניהול הליך אחד מול כלל הנושים – הליכי פשיטת רגל מרכזים את מלוא חובותיו ונושיו של החייב לכדי הליך אחד. החייב לא צריך להתנהל במקביל מול כמה וכמה בעלי חוב, נושים וענייניו הכלכליים מתבררים תחת כתובת אחת.

4. פתרון לחייבים שאינם יכולים לשלם חובותיהם – עבור חייבים שאין סיכוי שיהיו מסוגלים לפרוע חובותיהם מהווים הליכי פשיטת רגל פתרון ומוצא כלכלי.

5. לוחות זמנים קצרים – להליכי פשיטת רגל (במיוחד בשל הרפורמה) לוחות זמנים ברורים וקצרים התנהלות נכונה ובתום לב, לצד קבלת ייעוץ משפטי, עשויים להביא לסגירת כלל החובות בתוך תקופה של עד חמש שנים.

6. יכולת השתכרות כלכלית ולא גובה החובות – צו תשלומים בהליכי פשיטת רגל נקבע לפי נסיבותיו האישיות של החייב ויכולת ההשתכרות הפוטנציאלית שלו. ללא תלות בגובה החוב.

הליכי פשיטת רגל אינם פשוטים והם מתעדכנים באופן תדיר במסגרת החקיקה, התקינה ופסיקת בתי המשפט, בנוסף להליכי פשיטת רגל ישנם פתרונות נוספים כגון הפטר בהוצאה לפועל ועוד, ולפיכך חשוב מאוד להתאים את ההליך הנכון לכל חייב בהתאם לנסיבותיו האישיות והכלכליות לשם סיום מוצלח של ההליך.

הכתבה מאת עו"ד אילת בהרי באדיבות האתר המשפטי lawguide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אילת בהרי בשיתוף מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully