וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בסך 2 מיליון שקלים: תינוקת נולדה עם מומים קשים עקב רשלנות

2.8.2017 / 12:05

שפה עליונה בולטת, היקף ראש קטן משמעותית - אלה היו תוצאות הבדיקות שעשתה ש' במהלך ההריון. איש לא סיפר לה על משמעות הנתונים או הפנה אותה לבדיקות נוספות והתינוקת נולדה עם חיך שסוע ומום בעמוד השדרה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ש' מהמרכז הייתה בהריונה השני, לאחר טיפולי IVF. את מעקב ההריון היא ביצעה במסגרת קופת חולים. בשבוע ה-15 להריונה, בוצעה סקירת מערכות מוקדמת על ידי הרופא המטפל במסגרת קופת החולים, ובמהלכה הודגמה שפה עליונה מעט בולטת של העוברית.

שאר הסקירה הייתה תקינה. למרבה הצער, הרופא וקופת החולים התעלמו מהממצא, שחייב בדיקות מקיפות יותר, כמו סקירה ממוקדת לפניה של העוברית בניסיון לאתר שסעים. סקירה כזו הייתה מאבחנת חך אחורי שסוע.

כשהיתה ש' בשבוע 22 להריונה ביצעה סקירת מערכות, ובה אובחן היקף ראש קטן של העוברית. ההיקף היה קרוב ל-3 סטיות תקן מתחת לממוצע. ממצא זה, יחד עם ממצא החך השסוע, מעלה משמעותית את ההסתברות שמדובר בשילוב מומים קשה. בשלב הזה של ההריון, היה ניתן להציע ל-ש' לבצע הפסקת היריון, פעולה שללא ספק הייתה מאושרת בשלב זה.

לפנייה ישירה לעו"ד פייל ושות' לחץ/י כאן

לו היו הממצאים מאובחנים בזמן, יכלו ש' ובן זוגה לקבל המלצה לסקירה מדוקדקת של כל מערכות הגוף, וכך היה ניתן לאבחן את העגינה בחוט השדרה של העובר. ועדה להפסקת הריון הייתה מאשרת הפסקת ההריון בכל שלב, ובכך הייתה נמנעת לידתה של י' במומה.

עו"ד דוד פייל.
עו"ד דוד פייל

ניתוח בגיל חצי שנה

ש' אושפזה בשבוע 32 בבית החולים "אסף הרופא" כשהיא סובלת מכאבים, שם בוצעה סדרת בדיקות ובהמשך הופנתה לייעוץ גנטי. שם כבר הוסבר לה שלאור היקף הראש הקטן של העובר יש לבצע מספר בדיקות, אבל בשלב הזה כבר היו סיבוכים נוספים להריון, כמו מיעוט מי שפיר, רגישות וכאבים. הרופאים בבית החולים חשדו שקצב הגידול של העובר איטי מידי, והחליטו ליילד את ש' בניתוח קיסרי דחוף.

התינוקת נולדה כשהיא סובלת מחך שסוע, ליפומיאנגוצלה - מום בתעלת השדרה הגורם לעגינה של חוט השדרה. חוט השדרה אמור לנוע בחופשיות בנוזל תעלת השדרה ועגינה שלו גורמת למגבלות תפקודיות רבות. כמו כן התינוקת סובלת מסירינקס, שהוא חלל מלא נוזל בחוט השדרה, מיקרוצפליה (היקף ראש קטן) ותווים דיסמורפיים. בגיל חצי שנה בלבד עברה ניתוח לתיקון הליפומיאנגוצלה ובגיל שנה ושבועיים עברה ניתוח נוסף לתיקון חך שסוע וניתוח כפתורים.

כיום י' בת 7 והיא סובלת, בין היתר, מבעיות בשליטה על הסוגרים ומ"בריחת" שתן וצואה וכן מסרבול מוטורי. יש לה זיהומים חוזרים בדרכי השתן ועצירות כרונית. כל אלו מקשים עליה מבחינה חברתית והיא כנראה תזדקק לסיוע למשך כל חייה.

ש' ובעלה תובעים את רופא הנשים שטיפל בה לאורך ההריון ואת קופת החולים, ומאשימים אותם בהעלמת מידע, בחוסר מקצועיות ובגרימת נזק ברשלנות, וכן בפגיעה באוטונומיה של ש' על גופה, כיוון שלא קיבלה את כל המידע שהייתה זקוקה לו ונמנעה ממנה הזכות לבחור בטיפול המתאים עבורה. התביעה הוגשה באמצעות משרד עו"ד פייל ושות'. הרופא המטפל וקופת החולים טרם הגיבו בנושא.

הכתבה באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

עו"ד דוד פייל ושות' בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully