וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד ייעוץ משפטי ב"מחיר למשתכן" יכול לחסוך כסף רב?

6.9.2017 / 9:27

חשבתם שההסכמים סטנדרטיים ולא דורשים בדיקה מטעמכם? תחשבו שוב. גם אם ההסכמים לא ניתנים לשינוי – אין זה אומר שאתם לא צריכים נדרשים בבדיקה מדוקדקת. נהפוך הוא – אתם חייבים

מחיר למשתכן קריית ביאליק.
הדמיית מחיר למשתכן בקריית ביאליק

רכישת דירה היא העסקה הגדולה בחייכם. אין זה רלוונטי האם ניתן לשנות את ההסכם או לא. בהתחייבות כל כך גדולה, בכל כך הרבה מובנים, יש צורך מהותי באיש מקצוע שילווה אתכם וידאג לאינטרסים שלכם מול היזם, כזכור - הגורם הדומיננטי בעסקה.

עורך דין מקצועי בתחום ידאג לשמור על זכויותיכם באופן טוב יותר. עסקת מקרקעין אינה נגמרת בעצם החתימה על ההסכם – שם היא רק מתחילה. במקרים רבים לאחר החתימה, בטרם מסירת הדירה וגם לאחריה, מתעוררות סוגיות שונות וחלקן מורכבות, בין היזם לרוכש.

סוגיות אלו דורשות טיפול מקצועי. מומלץ מאוד שמי שייצג אתכם יהיה מי שעוסק בתחום ומתמחה בו. יתרה מכך, חשוב לציין כי הסכם הרכישה קובע במפורש שעוה"ד מטעם היזם אינו מייצג את הרוכש, אלא את היזם בלבד.

למענה בפורום משפטי בנושא מחיר למשתכן לחץ/י כאן

עו"ד ליאור לוי.
עו"ד ליאור לוי

להלן מספר סיבות נוספות מדוע יש לשכור שירותי עורך דין בטרם החתימה על הסכם במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן":

בירוקרטיה – ההסכמים במסגרת התכנית הם אכן סטנדרטיים, אולם לעיתים עלול היזם לטעות. במקרה הטוב זו טעות, אולם במקרים אחרים ה"טעות" עלולה להתגלות כ"שיטת מצליח". במקרה כזה אתם עלולים למצוא עצמכם במצב בו תאלצו להתמודד עם טעות, מבלי שהייתה לכם נגיעה לכך.

ההסכמים נחתמים לעיתים במקביל ולא תמיד שמים לב לפרטים הקטנים. דוגמה לטעות כזו עשויה להיות טעות סופר, שמשנה את מיקום המחסן, החניה או כל טעות אחרת שיכולה לגרום למבוכה ועוגמת נפש רבה בהמשך.

באחת העסקאות שבה משרדנו ליווה רוכשים, התברר כי מיקום החניה היה שונה בין תשריט אחד למשנהו. כך חניה מספר 5 בתשריט החניות הופיעה במיקום מסוים, אולם בתשריט אחר חניה מספר 5 הוצבה במיקום אחר.

דוגמה נוספת נוגעת לנושא של מדד תשומות הבניה. רוכש דירה שפנה למשרדנו טען שהוטעה על ידי קבלן לעניין מחיר הדירה. בבדיקה התברר כי מחיר הדירה הוצמד למדד תשומות הבניה כאשר מדד הבסיס נקבע בהסכם למדד ינואר 2015 – מועד הזכה של היזם בפרויקט. מאז ינואר 2015 עלה מדד תשומות הבניה ב- 2%. המשמעות הכספית היא שאם מחיר הדירה עומד על 1.5 מיליון שקלים, נאלץ להוסיף 30,000 שקלים.

עורך דין שייצג אתכם בעסקה, אולי הגדולה בחייכם, ידאג בנוסף לבדיקות, גם להזהיר אתכם מ"נקודות אדומות". גם אם הסכם הרכישה הוא סטנדרטי, אין זה אומר שאתם לא צריכים ייצוג מקצועי.

לסיכום יש לציין כי "מחיר למשתכן" הוא הסכם המקנה לזוכים אפשרות לרכוש דירה בהנחה משמעותית ומקרב זוגות צעירים לחלום של דירה חדשה מקבלן. היות ומדובר בעסקה כל כך משמעותית, חשוב שגורם מקצועי ילווה אתכם בטרם החתימה ולאחריה, יסביר לכם את משמעות ההתחייבויות שלכם כלפי היזם ואם צריך יתריע בפניו או בפניכם במקרים שיידרש לכך.
בפרויקטים במסגרת "מחיר למשתכן" היזם עלול לעיתים לנסות ולחסוך על חשבונכם, אתם אל תחסכו על עצמכם.

הכתבה מאת עו"ד ליאור לוי באדיבות אתר lawguide מידע משפטי ועורכי דין.

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד ליאור לוי בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully