וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הבטוחה והקלה למחיקת חובות באמצעות הליך פשיטת רגל

3.9.2017 / 12:56

הליכי פשיטת רגל מקפיאים את הליכי הוצאה לפועל ומאפשרים לחייב שאינו מסוגל לפרוע את חובותיו, לראות את האור בקצה המנהרה, באמצעות קבלת הפטר בסוף ההליך

איש עסקים מחזיק ארנק ריק. ShutterStock
איש עסקים מחזיק ארנק ריק/ShutterStock

אדם אשר נקלע לקשיים כלכליים, וחובותיו גבוהים מסך של 17,300 שקלים יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל. במסגרת ההליך תגובש תכנית לפירעון חלקי של החובות בהתאם ליכולתו, ובתום ההליך הוא יוכל לקבל צו הפטר ולפתוח דף חדש בחייו.

חייב המעוניין לפתוח בהליך, נדרש בשלב הראשון להגיש בקשה לכונס הרשמי, שהוא הגורם המופקד על הטיפול בהליכי חדלות פירעון כולל פשיטת רגל של יחידים, והוא למעשה יחידה באגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי במשרד המשפטים, אשר פועל בארבעה מחוזות: ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע.

את הבקשה יש להגיש על גבי טופס מיוחד, ולצרף תצהיר המפרט בהרחבה את נסיבות ההסתבכות הכלכלית ואת אופן היווצרות החובות. רצוי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום פשיטת רגל, כדי לקבע סיוע בניסוח הבקשה והגשתה.

לאחר קבלת התייחסות של הכונס הרשמי, על החייב להגיש את בקשתו לבית המשפט המחוזי באזור מגוריו או במקום עסקו העיקרי או נכסיו. במסגרת הרפורמה החדשה בהליך פשיטת רגל, אשר נכנסה לתוקף בחודש ספטמבר 2013, ברוב המקרים ניתן צו כינוס לבקשת החייב והליך פשיטת הרגל מתקדם לשלב הבא, של מתן צו כינוס לנכסיו.

לפנייה ישירה אל עו"ד דנה פלד לחץ/י כאן

דנה פלד.
עו"ד דנה פלד

עם מתן צו כינוס, ממנה בית המשפט מנהל מיוחד לצורך טיפול בהליך פשיטת רגל, הכולל חקירת החייב וגיבוש תכנית לפירעון חובותיו. בנוסף מטיל בית המשפט מספר חובות ומגבלות על החייב, כולל: צו תשלומים חודשיים, הגשת דו"חות למנהל המיוחד על מצבו הכלכלי, צו עיכוב יציאה מהארץ וכדומה.
לאחר מתן צו כינוס, יקבע בית המשפט דיון בבקשה למתן צו הפטר, אשר יתקיים לאחר כ- 18 חודשים ממועד מתן צו כינוס. במסגרת הדיון שיתקיים בנוכחות נושים, הכונס הרשמי או המנהל המיוחד מטעמו, יחליט בית המשפט אם לתת צו פשיטת רגל לחייב, לאשר את תכנית הפירעון ולתת הפטר מותנה, או לדחות את המועד למתן החלטתו כדי לאפשר לחייב להגיע לפשרה או להסדר עם הנושים.

יתרונות וחסרונות בהליכי פשיטת רגל

אחד היתרונות המרכזיים בהליך פשיטת רגל הוא הפסקת כל ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד החייב והפעלת סנקציות שונות מכוח הליכי הוצאה לפועל, כגון: עיקולים, צווי מניעה, הגבלות חשבון ולעתים אף צווי מאסר. כמו כן, בסופו של ההליך, אם החייב יעמוד בצו התשלומים ובתנאים שנקבעו לו, קיים סיכוי שהוא יקבל הפטר לחובותיו וההליכים נגדו ייפסקו כליל.

לצד היתרונות ישנם גם חסרונות הטמונים בהליך זה. כך לדוגמה, ההליך עלול לפגוע בשמו הטוב של החייב ולכלול סנקציות שונות כמו: צו עיכוב יציאה מהארץ, איסור על שימוש בכרטיסי אשראי, הפיכתו ללקוח מוגבל במיוחד בבנק, הגשת דוחות תקופתיים על מצבו הפיננסי ופיקוח על מעשיו על ידי נאמן ועוד.

ובנוסף, רוב נכסיו של החייב יעברו לקופת הכינוס, לצורך חלוקתם לנושים וחייב אשר העביר נכסים שונים בעשר השנים אשר קדמו להליכי פשיטת הרגל, עלול להיאלץ להעביר את הנכסים בחזרה לקופת הכינוס ובסופו של דבר יתחיל החייב מנקודת אפס, ללא נכסים וללא חובות.

הכתבה מאת עו"ד דנה פלד באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

* המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד דנה פלד בשיתוף מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully