וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשלנות רפואית – כיצד להגיש תביעה ולקבל פיצויים מקסימליים?

18.9.2017 / 14:41

רשלנות רפואית נגרמת כאשר נותן שירות רפואי כשל באבחון או בטיפול הרפואי ובכך גרם למטופל נזק

רופאים בחדר ניתוח. ShutterStock
רופאים בחדר ניתוח/ShutterStock

רשלנות רפואית קיימת בכל ענפי הרפואה, אולם לא כל מקרה שטיפול רפואי הסתיים בנזק או בהחמרת המצב הרפואי של המטופל נחשב רשלנות רפואית. יש מצבים שפשוט לא ניתן היה למנוע. רשלנות רפואית היא מתן טיפול רפואי שאינו תואם את סטנדרט הטיפול הסביר והמקובל באותו תחום. כדי להוכיח שהייתה רשלנות רפואית יש להצביע על ליקוי מסוים או על כשל ספציפי ולהוכיח שהרופא או המוסד הרפואי לא העניק טפול סביר לחולה.

בעקבות התפתחות מסיבית בנושא זה נוצרה תת-התמחות ספציפית בדיני הנזיקין הקשורה לתחום הרפואה והמשפט. תביעות בנושא הרשלנות הרפואית דורשות ידע משפטי ורפואי נרחב. בשלב הראשון, לאחר פגישה עם הלקוח על עורך הדין להשיג את החומר הרפואי מהמוסד או המוסדות שבהם טיפלו בלקוח.

בשלב השני בוחן העו"ד את החומר ומוודא שאין מסמכים חסרים או כאלה "שהועלמו" בין בזדון ובין בטעות. לאחר שעורך הדין אסף את כל החומר הרלוונטי שבידי הלקוח ואת הרשומות הרפואיות מהגורמים הרפואיים השונים, עליו לבחון בהתייעצות עם מומחים רפואיים את מכלול ההתנהלות ולקבוע אם מדובר במקרה של רשלנות רפואית והמקרה בר תביעה.
לאחר שעורך הדין בחן את המקרה והשתכנע שמדובר ברשלנות רפואית, עליו להכין את החומר הרפואי למומחה הרפואי לצורך הכנת חוות דעת. לשם כך על עורך הדין להכיר את המומחים ואת התאמתם למתן חוות דעת ולבחור את המומחה המתאים.

לפנייה ישירה אל עו"ד רונן לפיד לחץ/י כאן

עו"ד רונן לפיד.
עו"ד רונן לפיד

לאחר קבלת טיוטה של חוות דעת מהמומחה עליו לבחון אותה ואת הפרטים המופיעים בה, לצרף הערות מתאימות עד לגיבושה הסופי. לאחר הגשת התביעה בצירוף חוות הדעת בנושא הרשלנות והיקף הנזק, והגשת כתב הגנה ע"י הצד השני, בית המשפט ינסה ברוב המקרים להביא את הצדדים לפשרה. כאן חשובים מאד הידע המקצועי של עורך הדין, הכרת התחום, ביטחונו העצמי וכישורי ניהול מו"מ. כל אלה משפיעים באופן משמעותי ביותר על התוצאה.

במידה וניסיון הפשרה לא צלח חשובה ההתנהלות הנכונה בבית המשפט, בדיונים והכנת כתבי הטענות השונים. שלב קריטי הוא חקירת המומחים הרפואיים. בשלב זה המומחיות, הידע ויכולת ההעמקה של עורך הדין הם מכריעים. על עורך הדין להתמודד עם הרופאים בתחום המומחיות שלהם. על עורך הדין להכיר היטיב לא רק את התחום הרפואי הספציפי, אלא גם את האסכולות הרפואיות השונות בתחום זה.

למעשה עורך דין המטפל בתיק של רשלנות רפואית אחראי על כל התנהלות המקרה ונדרשים ממנו ידע ייחודי ונרחב ומומחיות בתחום ויחסי אנוש מעולים. בכל מקרה של חשד לביצוע מחדל רפואי כלשהו מומלץ לפנות אל עו"ד הבקי בתחום. במקרים אלה יש חשיבות רבה מאד לבחירת עורך הדין המתאים שיוכל ללוות את הלקוח לכל אורך הדרך עד לקבלת הפיצוי המלא.

הכותבים: עו"ד רונן לפיד, סא"ל במיל. בעל משרד עו"ד בכרמיאל, עוסק בדיני נזיקין וברשלנות רפואית. עו"ד אפרים בנדר, עוסק בדיני נזיקין ובמשפט עברי.

באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

* המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד רונן לפיד ועו"ד אפרים בנדר בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully