וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוכי ירושה בין אחים - כיצד מתמודדים?

3.10.2017 / 13:06

פעמים רבות תקופת החגים היא תקופה שבה עולים וצפים ה"סודות" המשפחתיים בזמן שהמשפחה מתכנסת יחדיו. לעיתים סודות אלה נסובים סביב ענייני צוואות וירושות וכך לצערנו נוצרים סכסוכי ירושה

סכסוך על כסף. ShutterStock
סכסוך על כסף/ShutterStock

כך למשל, אח המגלה כי הוריו, או מי מהם, כתבו צוואה שבמסגרתה הורישו את כל רכושם לאחד האחים והדירו אותו מהצוואה יהיה מעוניין להתנגד לצוואה זו ולהביא לביטולה. או ילד המעוניין לממש את צוואת אמו ולפתע מגלה כי בן זוגה מהעבר מעוניין ב"נתח" מהעיזבון וכי הוא מחזיק בידיו צוואה אחרת.

דוגמה נוספת, ילדיו של אדם שבסוף ימיו היה דמנטטיבי ומגלים כי המנוח חתם על צוואה בסמוך לפטירתו שבמסגרתה הוריש את כל רכושו לשכן קרוב, עוזרת הבית או מכר אחר, וזאת למרות שברור שהמנוח חתם על צוואה מבלי שהבין על מה הוא חותם.

דוגמה פופולארית אחרת, אח המחזיק בידיו צוואה שבה כל רכוש ההורים מועבר אליו מגלה כי אחיו הקדימו והוציאו צו ירושה, למרות קיומה של הצוואה, ומעוניינים לרשום את נכסי ההורים על שמם.

כך למשל, אדם מחזיק בידיו צוואה של נפטר, אשר מצווה לאותו אדם את רכושו של הנפטר. אותו אדם בטוח כי הוא היורש היחידי של הנפטר וכי לאחר הוצאת צו קיום צוואה הוא יהיה זכאי לכל רכושו של הנפטר בהתאם לצוואה. אלא שלעיתים "משום מקום" מגיע גורם אחר, אשר מחזיק בידו צוואה אחרת או טוען טענות כנגד הצוואה ודורש את ביטולה של הצוואה מחמת אי כשרות המצווה (הנפטר), השפעה בלתי הוגנת, מעורבות בכתיבת הצוואה וכו'.

לפנייה ישירה לעורך דין אורי טשקורי לחץ/י כאן

אורי טשקורי.
עו"ד אורי טשקורי

ההליך הנדרש לביטול צוואה - התנגדות לצו קיום צוואה

התנגדות למתן צו קיום צוואה או "התנגדות לצוואה" הוא הליך משפטי הננקט על ידי מי שמעוניין בביטול צוואתו של נפטר.
בדרך כלל הרצון בביטול הצוואה נובע מאחר והמתנגד סבור שגורמים אחרים השפיעו "השפעה בלתי הוגנת" על המצווה (הנפטר) לכתוב צוואה המקפחת את המתנגד או מאחר שהמתנגד סבור כי המצווה לא היה כשיר משפטית לכתוב צוואה וכתב צוואה המקפחת את המתנגד, או לעיתים על ידי מי שמחזיק בידיו צוואה אחרת של אותו נפטר. כמובן שייתכן שילוב של עילות לביטול הצוואה.

כך או אחרת על הצד המעוניין בביטול או שינוי הצוואה, לנקוט בהליך הקרוי התנגדות למתן צו קיום צוואה או בשמו המוכר התנגדות לצוואה. מדובר בהליך משפטי מורכב אשר דורש מיומנות משפטית גבוהה, תכנון אסטרטגי והכנה מדוקדקת.
לא בנקל יבטל בית המשפט צוואתו של נפטר מאחר שכלל הבסיס בדיני הירושות הוא כי "מצווה לקיים את דברי המת".
עורך דין להתנגדות לצוואה או לצו קיום צוואה, הבקי בניהול ההליך יידע לעשות שימוש מיטבי ומושכל בנטלי ההוכחה והחזקות המשפטיות הקיימות בתחום ולסייע בידי לקוחו "לנצח את התיק" ולזכות ב"פירות" הצוואה או לחילופין להביא לביטולה.

כדי "לתקוף" צוואה ולהביא לביטולה או מאידך "להגן" על הצוואה מפני התנגדות יש ליתן לעורך הדין המטפל בתיק את כל המידע הרלוונטי, לרבות העילות שעשויות לשמש את המתנגד לצוואה כדי שניתן יהיה לתכנן את ניהול ההליך באופן אסטרטגי והטוב ביותר.

ביטול צו ירושה

אחד המקרים הפופולאריים בשנים האחרונות הוא הוצאת צו ירושה למרות קיומה של צוואה. במקרה זה, שהוצא צו ירושה למרות קיומה של צוואה, יש לנקוט בהליך משפטי לביטול צו הירושה. גם הליך זה הוא הליך משפטי מורכב, אך בכפוף לבדיקת בית המשפט ולתנאי החוק ניתן לבטל צו ירושה לאחר נתינתו.

חוות דעת רפואית הקובעת כי המצווה לא היה כשיר

לעיתים כדי להוכיח את כשירותו או אי כשירותו של המנוח לחתום על צוואה, נדרשים הצדדים להגיש לבית המשפט חוות דעת רפואית. חוות דעת מעין זו נסמכת על מסמכים רפואיים של המנוח ולא על בדיקתו, מאחר שהוא כמובן כבר אינו בין החיים. גם חוות דעת זו למרות משקלה הראייתי הרב, אינה בגדר סוף פסוק. בתי המשפט מכנים חוות דעת זו – חוות דעת "פוסט מורטם" (שלאחר המוות) וניתן להראות כי חוות הדעת שגויה באמצעות ראיות אחרות כגון: עדויות של מכרים, סרטונים, הקלטות וכו'.

אל תוותרו על זכויותיכם. אם אתם חשים שנעשה לכם עוול ומישהו "גנב" לכם את הירושה ניתן לפעול ולהשיב לכם את הזכויות המגיעות לכם. ניתן להביא לביטולה של צוואה וניתן אף להביא לביטול צו ירושה לאחר שניתן. יחד עם זאת יש לנקוט בהליכים הנדרשים במהירות האפשרית ובמקרים מסוימים בתוך 14 ימים ממועד הפרסום על הגשת הצוואה לקיום.

משרדנו בעל ניסיון רב (של למעלה מ-11 שנים), עשיר מאוד ומוצלח בניהול הליכי התנגדות לצו קיום צוואה/התנגדות לצוואה, ביטול צו קיום צוואה (גם לאחר שניתן צו קיום לצוואה) וביטול צו ירושה. משרדנו זכה בהצלחות רבות מאוד בתחום זה. ניתן לפנות למשרדנו באמצעות פרטי יצירת הקשר המופיעים בראש העמוד. משרדנו דוגל בקשר ישיר ובלתי אמצעי עם הלקוח כך שניתן לפנות לטלפון הסלולארי של עו"ד טשקורי 054-6663864 או דרך האתר www.ot-law.com
פנו אל משרדנו עוד היום לצורך קבלת מענה ראשוני וייעוץ מקדים!

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אורי טשקורי בשיתוף מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • ירושה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully