וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד למחוק חובות באמצעות הליך פשיטת רגל הסדר חובות וקבלת הפטר?

19.10.2017 / 9:15

בעקבות יישום הרפורמה החדשה בפשיטת רגל, קיימת אפשרות שהחייב יסיים את ההליך תוך זמן קצר יחסית מיום הגשת הבקשה וחלק ניכר משיעור החוב ימחק לצמיתות

מחיקת חובות.
כיום לא רק טייקונים יכולים לבקש "תספורת" למחיקת חלק ניכר משיעור החוב

הליך פשיטת רגל הוא הליך משפטי המיועד לאנשים אשר נקלעו לחובות כספיים, שאותם הם אינם יכולים לפרוע. במסגרת ההליך, החייב נדרש לשלם סכום חודשי קבוע על פי יכולתו הכלכלית, והוא מוגן מפני הנושים בכך שהם אינם יכולים לפעול נגדו. בתום ההליך ניתן צו הפטר מכוחו נמחקים החובות והחייב יכול לפתוח דף כלכלי חדש בחייו.

לפני כשלוש שנים נכנסה לתוקף הרפורמה החדשה והליך פשיטת רגל הפך לקצר יותר ולנחלת הכלל. כיום לא רק טייקונים יכולים לבקש "תספורת" למחיקת חלק ניכר משיעור החוב, אלא גם אנשים פרטיים אשר צברו חובות, יכולים לקבל הפטר בתוך זמן קצר יחסית ולבטל אחוזים נכבדים מחובותיהם.

משמעות צו הפטר, היא שאזרחים שנקלעו לחובות זוכים להפחתה בשיעור של עשרות אחוזים ואף לעיתים משלמים רק אחוזים בודדים מסך חובותיהם וניתנת להם אפשרות להמשיך בחייהם ללא הצטברות חובותיהם מהעבר.

בזכות השינוי הבין האזרח הקטן כי אין כל תועלת לנושים להישאר עם חובות במסגרת הליכי הוצאה לפועל, ומאז כניסת הרפורמה, חייב שאינו מסוגל להסדיר את חובותיו לנושים, יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל כשבסופו של ההליך רוב חובותיו נמחקים, מלבד חובות שההפטר אינו חל עליהם, כגון: חוב מזונות, חובות שנוצרו במרמה וחובות למדינה בגין קנסות.

לפנייה ישירה לעו"ד אמיר לנטון לחץ/י כאן

עו"ד אמיר לנטון.
עו"ד אמיר לנטון

כיום פועל משרד המשפטים לצורך ביצוע רפורמת חדלות הפירעון, המיועדת לסייע גם לאזרח הקטן המצוי בחובות ובקשיים. בהתאם לרפורמה, עשרות אלפי אזרחים שכבר קיבלו הפטר, יקבלו גם הזדמנות לפתוח דף חדש ללא עבר וללא כתם, לאחר שהמדינה תסיר את המידע השלילי ממאגרי הנתונים של נותני האשראי.

כדי להגיש בקשה לפשיטת רגל, החייב נדרש לצרף מסמכים על הכנסות, הוצאות ונכסים שלו, של בן זוגו ושל הילדים, לחתום על כתב ויתור על סודיות ולהגיש את הבקשה על נספחיה בליווי אישור על תשלום פיקדון. ההליך מתחיל בקבלת צו כינוס מבית משפט, באמצעותו מרוכזים נכסי החייב, ומגנים על החייב תוך מניעה מן הנושים כל גישה לנכסים בהליכי הוצאה לפועל.

בשלב הבא מתבצעת חלוקת נכסים בין הנושים על פי סדר הקדימויות. עם מתן הצו, הנושים אינם רשאים לנקוט בהליכי גבייה נגד החייב וכל הליכי הגבייה שננקטו נגדו מעוכבים מידית. לאחר צו הכינוס מתקיימת אסיפת נושים, שבמסגרתה ממונה נאמן לנכסי החייב. הנאמן אחראי לחקור את נסיבות היווצרות החובות ונדרש לחלק את נכסי החייב בין הנושים. אם הנאמן יתרשם כי החובות נוצרו בתום לב, החייב יכול לקבל הפטר מחובותיו.

בעבר הליך פשיטת רגל נגרר לאורך שנים, אולם בעקבות יישום הרפורמה החדשה, קיימת אפשרות שהחייב יסיים את הליך פשיטת רגל תוך שנה וחצי מיום הגשת הבקשה. הרפורמה מאפשרת לחייב תכנית פירעון להצעת הסדר, והוא יכול לקבל במעמד הדיון הפטר מותנה או הפטר חלוט.
עד לרפורמה החדשה, הליך פשיטת רגל היה תהליך מתיש העשוי להימשך מספר שנים שבמהלכן הוטלו על החייב הגבלות שונות, אולם לאור הרפורמה, ההליך עשוי להתקצר משמעותית אם החייב מפגין רצון ממשי לכך.

יוזכר כי קיים גם הליך של הפטר במסגרת הוצאה לפועל, בתנאים הקבועים בחוק, המתאימים רק לחלק מסוים מהחייבים. כמו כן ניתן לבחון הסדר חוב ללא הליכי פשיטת רגל ו/או הוצאה לפועל. יש לבחון כל מקרה לגופו, ולהחליט על ההליך הנכון לחייב ולסוג והיקף החובות הספציפיים.

מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום פשיטת הרגל הסדרי חובות והוצאה לפועל, בהיותו בקיא בחוק ובפסיקת בתי המשפט בנושאים אלה. עורך הדין ידאג לניהול ההליך כהלכה תוך התמודדות מול הנושים השונים והרשויות, ויביא בסופו של יום לסגירת החובות ופתיחת דף חדש לחייב, ביעילות ובזריזות.

הכתבה מאת עו"ד אמיר לנטון עוסק בהליכי פשיטת רגל הסדרי חובות והוצאה לפועל, באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אמיר לנטון בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully