וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה של עובד אשר סטה מדרכו לעבודה הוכרה תאונת עבודה

18.10.2017 / 13:09

עובד שנפגע בתאונת דרכים בזמן הפסקת צהריים בדרך אל בית סבתו, ביקש להכיר באירוע כתאונת עבודה, אולם המוסד לביטוח לאומי טען שהנסיעה לא הייתה למטרה הכרוכה במילוי חובותיו כלפי המעסיק

אילוסטרציה. ShutterStock
עסקינן במקרה חריג, שבו התאונה אירעה לעובד בדרכו לארוחת צהרים בבית סבתו/ShutterStock

תאונת דרכים בדרך מהבית לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה הביתה, מוכרת על פי סעיף 80 לחוק ביטוח לאומי כתאונת עבודה, מאחר שהעובד נפגע באופן הקשור למקום עבודתו. עם זאת החוק קובע כי האירוע לא יוכר כתאונת עבודה אם בדרך חלה סטייה של ממש לצורך נסיבות שאינן קשורות בעבודה וכאשר מדובר בסטייה משמעותית לצרכים אישיים במשך זמן רב.

עסקינן במקרה חריג, שבו התאונה אירעה לעובד בדרכו לארוחת צהרים בבית סבתו. המוסד לביטוח לאומי טען, כי הפסקת אוכל אשר מתקיימת בבית העובד או בבית סבתו, מהווה סטייה של ממש מהדרך חזרה לעבודה, לצרכים אישיים, ולא למטרה הכרוכה במילוי חובותיו של התובע כלפי מעסיקו ועל כן התאונה שאירעה לתובע אינה בבחינת תאונת עבודה ודין התביעה להידחות.

פקידת התביעות של המוסד לביטוח לאומי, דחתה את התביעה מהטעם שהנסיעה לבית סבתו היא לא למטרה הכרוכה במילוי חובותיו כלפי מעסיקו.

לפנייה ישירה אל בוים-תומא עורכי דין לחץ/י כאן

רופא וגבר עם צוואר מקובע. ShutterStock
כתוצאה מאותה תאונת דרכים, נפגע התובע במספר מקומות בגופו, ראש, צוואר וגב/ShutterStock

התובע הגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה, בגין תאונת דרכים שאירעה לו בזמן הפסקת צהריים, תוך כדי עבודתו, בעת שהיה בדרכו למקום שבו ביקש לסעוד את ארוחת הצהריים. כתוצאה מאותה תאונת דרכים, נפגע התובע במספר מקומות בגופו, ראש, צוואר, גב וכן נגרמו לו ירידה בשמיעה, טנטון וטשטוש ראייה.

התובע הגיש את תביעתו לבית הדין האזורי לעבודה נגד הביטוח הלאומי בחודש אפריל 2015. בית הדין קיבל את טענת התובע שמהות עבודתו הייתה מתן ייעוץ ללקוחות חיצוניים ועיקר עבודתו מחוץ למשרדי המעסיקה. לפי כך, תקנון החברה קובע כי העובדים בוחרים את מקום ההסעדה והעובד בוחר לו איפה יאכל את ארוחת הצהריים.

התובע ביקש להכיר בתאונת כתאונת עבודה בהתאם לסעיף 80(4) לחוק הביטוח הלאומי.

בית הדין קיבל את טענת התובע, בעניין מהות עיסוקו של התובע, אשר עבד מחוץ למשרדי החברה ועניין ההסעדה סוכם מול המעסיקה: "עובדי החברה בוחרים לעצמם את מקום ההסעדה ומקבלים החזר כספי על חלק מסכום הארוחה במידה ומוגשת חשבונית בהתאם".

בית הדין קיבל את התביעה וקבע כי התובע עבר תאונת דרכים המהווה תאונת עבודה והורה לו להגיש את פסק הדין עם תיקו הרפואי לוועדה רפואית אשר תבחן את כל הסוגיות הרפואיות הרלוונטיות בעניינו.

לפיכך, גם במקרה של תאונה אשר לכאורה אינה עומדת בקריטריונים של תאונת עבודה, יש לבדוק את הנסיבות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום של תאונות עבודה.
מגיע לכם פיצוי, אל תוותרו!

הכתבה מאת בוים-תומא עורכי דין, עורכי דין לתאונות עבודה, באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

* המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

בוים & תומא עורכי דין לתאונות עבודה, בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully