וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ביטוח תאונות אישיות תלמידים תקף גם בתנועת נוער?

30.10.2017 / 8:36

ביטוח תאונות תלמידים תקף גם לתאונות שאירעו לילדים מחוץ לשעות הלימודים, כמו למשל בעת פעולה בצופים. כדי להגיש תביעה לפיצויים אין צורך להוכיח רשלנות ואף שאלת האחריות אינה עומדת על הפרק

משיכת חבל, תנועת הצופים. תנועת הצופים, אתר רשמי
בני נוער בתנועת הצופים/אתר רשמי, תנועת הצופים

תמי, מדריכה בצופים כבת 16, הגישה תביעה לתשלום פיצויים לפי ביטוח תאונות אישיות תלמידים בגין פציעתה במהלך פעילות בתנועת נוער. על פי עובדות התביעה, במסגרת מחנה קיץ עבדה תמי על מתקנים שהוקמו בשטח המחנה. במהלך ההקמה כאשר עבדה בגובה של מספר מטרים ללא אמצעי בטיחות מתאימים ובעיקר ללא הדרכה מתאימה לעבודה מסוג זה, תמי נפלה ונגרמו לה שברים.

במשך כארבע שנים לא היו הוריה מודעים לכך שיש עילת תביעה בגין הפגיעות הנ"ל. בפגישה אקראית של אחד השותפים במשרדנו עם הוריה, הובהר להם כי ניתן להגיש תביעה נגד מספר גורמים. גם נגד תנועת הנוער והמבטחת שלה וגם על בסיס פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים.
בהליך מהיר יחסית ובסיוע חוות דעת רפואית מתאימה אצל מומחה רפואי שאליו הופנתה על ידנו, זכתה תמי בפיצוי בסדר גודל של 300,000 שקלים. בהקשר זה יש לציין כי מניין תקופת התיישנות בפוליסות ביטוח אישיות היא שלוש שנים מיום התרחשות התאונה אצל אדם בוגר, אצל קטין מתחיל מניין 3 שנות ההתיישנות רק מהגיעו לגיל 18. כך למשל ילד שנפגע בגיל 10, גם אם חלפו 10 שנים, תביעתו עדיין לא התיישנה. זאת להבדיל מתביעה נזיקית רגילה שלגביה תקופת ההתיישנות שבע שנים בהתאמה.

למענה משפטי בפורום תאונות תלמידים לחץ/י כאן

ילד עם זרוע פצועה. ShutterStock
בישראל קיימת חובה לערוך ביטוח תאונות אישיות לתלמידים החל מגיל 3 עד 18/ShutterStock

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים חל על ילדים מגיל 3 עד 18 שנה, במשך כל ימות השנה, 24 שעות ביממה ובכל מקום שבו נמצאים התלמידים, בין אם לתאונה יש קשר לפעילות המוסד החינוכי שהתלמיד לומד בו ובין אם לאו. הביטוח תקף גם לתאונות שאירעו מחוץ לשעות הלימודים, התפיסה הרווחת שהביטוח קשור אך ורק למוסד החינוכי, ואינו מכסה תאונות שאירעו בשעות הפנאי, אינה נכונה.

בישראל קיימת חובה לערוך ביטוח תאונות אישיות לתלמידים החל מגיל 3 עד 18. הביטוח נעשה אצל חברות הביטוח, וגביית התשלום עבור הפוליסה נעשית באמצעות המוסד החינוכי בתחילת כל שנת לימודים, כחלק מסל התשלומים הקבוע.

כדי להגיש תביעת ביטוח בגין פציעה של תלמידים, אין צורך להוכיח רשלנות. די בעצם האירוע התאונתי להביא לידי זכאות לקבלת פיצויים, גם כאשר אין גורם אחראי, או כאשר מדובר בתאונה עצמית. חשוב להדגיש כי ניתן להגיש בנוסף תביעה כנגד הגורם האחראי לקרות התאונה. הפיצויים מחברת הביטוח בגין נזקי גוף ישולמו ללא קשר לדמי הנזק המגיעים לנפגע מהגורם האחראי לפציעה. דהיינו בגין אותו אירוע, אותה פגיעה, ניתן לקבל פיצוי כפול.

הורים לילד שנפגע כתוצאה מתאונת אופניים או קורקינט, מנפילה מגובה, ממתקן שעשועים, מזכוכית או מחפץ חד, במהלך קטטה וכדומה, נדרשים לפנות אל חברת הביטוח ולבקש עותק של הפוליסה ושל כל המסמכים הנלווים לה, כולל טופס הודעה על התאונה וטופס תביעה.

במקביל נדרשים ההורים לדווח על האירוע להנהלת בית הספר או הנהלת הגן ולקבל אישור על מסירת הדיווח, ואישור על היעדרות מהלימודים. את הטופס עם הפרטים המלאים וחתימת ההורים יש להעביר לחברת הביטוח. חשוב לשמור העתקים של כל האישורים הרפואיים וקבלות על הוצאות נלוות, כמו הזמנת אמבולנס, השכרה של אמצעי עזר רפואיים, מרשמי תרופות וכדומה, מכיוון שניתן לקבל החזר על כל הוצאה שאינה מכוסה על פי חוק בריאות ממלכתי.

מומלץ להסתייע בעו"ד מומחה לתאונות תלמידים לשם קבלת הנחיות פעולה ומימוש כל הזכויות, זאת בטרם נקיטת הליכים כלשהם.

הכתבה מאת משרד עורכי דין רנרט-סלומון באדיבות אתר עורכי דין LawGuide

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

משרד עורכי דין רנרט-סלומון בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully