וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג שהחליק על גבי סולר קיבל פיצוי מעל 2 מיליון שקלים

9.11.2017 / 9:47

במסגרת פסק דין שהתקבל לאחרונה, חברת הביטוח – המאגר הישראלי לביטוחי רכב "הפול"- תפצה אדם שהחליק על גבי סולר ונפגע בתאונת דרכים בסכום כולל של 2,289,000 שקלים

רכב הפוך באירוע ירי בעיר לוד, שני צעירים פצועים, מרץ 2012. דרור עינב
רכב הפוך באירוע ירי בעיר לוד, שני צעירים פצועים, מרץ 2012/דרור עינב

כמקובל בתאונת דרכים, כאשר הנפגע היה בדרכו לעבודה, הוכרה התאונה גם על ידי המוסד לביטוח לאומי, כתאונת עבודה. חברת הביטוח, המאגר הישראלי לביטוחי רכב "הפול", במטרה להקטין את הפיצוי המגיע למבוטח, נוהגות להזמין את התיק הרפואי של המבוטח ולנסות למצוא אמתלה על מנת לא לשלם את הפיצוי הנדרש.

במקרה דנן, חברת הביטוח טענה כי לתובע קיימת נכות תפקודית בשל עברו הרפואי (מחלת הסוכרת), וזאת במטרה לייחס חלק מנכותו למצב קודם ולהקטין את סכום הפיצוי המגיע לתובע בגין פגימותיו.

התובע סבל מחבלות בגפיים ובפנים, שברים מרוסקים בברך שמאל, שבר מרוסק בשורש כף ימין ופגיעה בפנים ובשיניים. התובע עבר שני ניתוחים ברגל שמאל, הרגל הייתה מגובסת תקופה ארוכה לכל אורכה עם חיבור למכשיר "אליזרוב".

התובע עבר תהליך שיקומי מעל שישה חודשים, בסופו של יום נקבעה לו נכות צמיתה אורתופדית בשיעור 50% וגם נכות בשיעור 10% בגין פגיעה נפשית. יובהר כי המוסד לביטוח לאומי, הפעיל את תקנה 15, כאשר הנכות גורמת לנפגע ירידה ניכרת בהכנסות ואובדן כושר ההשתכרות.

לפנייה ישירה אל בוים-תומא עורכי דין לחץ/י כאן

רגל מקובעת עם חיבור למכשיר "אליזרוב". Family guide
הרגל הייתה מגובסת תקופה ארוכה לכל אורכה עם חיבור למכשיר "אליזרוב/Family guide

בעקבות התאונה, נותר התובע שבר כלי, כאשר הפגיעה האורתופדית הביאה עמה פגיעה בביטחון העצמי וקשיים חברתיים כתוצאה מהאירוע. מאז ששוחרר התובע מבית החולים, הוא אינו עובד ואינו מסוגל לעבוד בעבודות להן הוכשר.

כיום התובע סובל מכאבים עזים ונדרש לתרופות נרקוטיות במינונים גבוהים ואף נזקק לשימוש בקנאביס רפואי. ובנוסף נותר זקוק לשימוש בהליכון או קביים, נדרש לעזרה בלבישה ורחיצה ומתקשה לעלות במדרגות ביתו.

בית המשפט קבע, כי על אף נכותו הניכרת מהעבר, תיפקד התובע באופן מלא ומעולם לא נעזר בזולת לפני התאונה נשוא תביעה זו. מסקנתו של בית המשפט הנכבד היא, כי הפגיעה בתפקודו היא בעקבות התאונה בלבד.

בסופו של יום, בית המשפט הנכבד, קבע לתובע נכות תפקודית בשיעור 65%, העולה על נכותו הרפואית בשיעור של 55%, וזאת בהתחשב באופיין וטיבן של נכויותיו של התובע המשליכות על תפקודו היומיומי. התשלום בסך 2,289,000 שקלים כולל פיצוי בגין כאב וסבל, הוצאות, עזרה והפסדי שכר לעבר ולעתיד, הוצאות ניידות והוצאות רפואיות ואביזרי שיקום.

הכתבה מאת בוים-תומא עורכי דין עורכי דין לתאונות עבודה, באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

* המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

בוים & תומא עורכי דין לתאונות עבודה בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully