וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם התנאים להגשת הפטר בהוצאה לפועל?

18.12.2017 / 10:07

האזרח מהשורה נוטה לקשר את המונח "הפטר" באופן ישיר להליך של פשיטת רגל, אולם בהתאם לתיקון שנעשה בחוק ההוצאה לפועל, גם חייבים בהוצאה לפועל יכולים תחת קריטריונים מסוימים להגיש בקשה למתן הפטר שמשמעותה - מחיקת חובות

דו"ח כספי. ShutterStock
דו"ח כספי/ShutterStock

ההפטר מביא למחיקת חובות, למעט חובות שאינם ברי הפטר - מזונות, משכנתא, נזק בלתי קצוב, חוב שנוצר במרמה וקנס פלילי או מנהלי. מטרת התיקון בחוק הייתה לסייע לחייבים לשקם את חייהם ולאפשר להם לפתוח "דף חדש" בחייהם באמצעות מחיקת חובות בהוצאה לפועל וחובות שאינם במערכת ההוצאה לפועל.

תיקון 47 הנ"ל נקבע כהוראת שעה למשך שלוש שנים החל מיום 05.09.15 ועד ליום 5.9.2018. הבקשה מוגשת בפני רשם ההוצאה לפועל והוא הגוף השיפוטי שאחראי להחליט בבקשה מסוג זה.

התנאים לשם הגשת בקשה להפטר בהוצאה לפועל הינם כדלקמן:

• חייב מוגבל באמצעים מעל 4 שנים ברצף: החייב, המבקש בקשה להפטר, הוכרז על ידי רשם ההוצאה לפועל כ"חייב מוגבל באמצעים", והיה חייב מוגבל באמצעים בארבע השנים שקדמו להגשת הבקשה, לפחות.

• סכום החובות בהוצאה לפועל הינו עד 800,000 ¤: בעת הגשת הבקשה לא עלה סך חובותיו של החייב על סכום של 800,000 ¤ (כולל חובות שאינם ברי הפטר- משכנתא, מזונות, קנס מנהלי או פלילי) יש לציין, כי בעת בחינת הבקשה, יבחן רשם ההוצאה לפועל את היקף החובות בהוצאה לפועל ואת החובות שאינם בהוצאה לפועל. במידה וגובה החוב הכולל יעלה על 800,000 ¤ אז משמעות הדבר שלא ניתן לקבל הפטר.

• תשלום סדיר של צו החיוב בתשלומים ב 3 שנים האחרונות: החייב עמד בצו תשלומים שניתן לו על ידי רשם ההוצאה לפועל בשלוש השנים האחרונות שקדמו למועד הגשת בקשת ההפטר.

• אין הליך פעיל של פשיטת רגל: לא מתנהל לגבי החייב הליך פשיטת רגל בבית המשפט המחוזי, ולא הוגשה בקשה כזו אשר נמצאת תלויה ועומדת ולא קיים הליך שהסתיים במהלך חמש השנים שקדמו להגשת הבקשה.

• אין לחייב נכסים בעלי ערך הניתנים לעיקול, מכירה או מימוש.

לפנייה ישירה אל עו"ד ג'קי ברקוביץ' לחץ/י כאן

עו"ד ג'קי ברקוביץ. אתר רשמי
עו"ד ג'קי ברקוביץ'/אתר רשמי

את הבקשה להפטר יש להגיש רק באחת מתוך שישה לשכות ההוצאה לפועל שבהן מתנהל מסלול הפטר ובהתאם למחוז שאליו שייך החייב. הלשכות הן: באר-שבע, ירושלים, קריות, נצרת, תל-אביב ונתניה.
לבקשה להפטר ישנם חמישה שלבים:

בשלב ראשון: הרשם מחליט האם לאשר פתיחת הליך הפטר או לא. יש להדגיש כי ההחלטה בשלב זה אין בה כדי לקבוע האם בסופו של התהליך החייב יקבל הפטר והיא מתייחסת אך ורק לפתיחת תיק ההפטר.

בשלב השני: ולאחר החלטה המאשרת פתיחת תיק הפטר לשכת ההוצאה לפועל תבצע שני פעולות: פרסום הודעה ברשומות ובעיתון יומי על פתיחת תיק ההפטר, ושליחת הודעה אישית לכל נושה אודות פתיחת תיק ההפטר.

בשלב השלישי: ניתנת אפשרות לנושים להגיש התנגדות לבקשה החייב וזאת בתוך 3 חודשים מיום שקבלו הודעה על פתיחת תיק ההפטר.

בשלב הרביעי: במידה והוגשו התנגדויות על ידי הנושים יקבע דיון אצל הרשם בנוכחות כלל הנושים.

בשלב החמישי: תינתן החלטה סופית בנוגע למתן הפטר בעניינו של החייב. אם תאושר בקשתך ויינתן צו הפטר, משמעות הדבר, מחיקת חובותיך שצוינו בעת הגשת הבקשה.

חשוב לדעת, כי על מבקש ההפטר להיות תם לב בעת הגשת הבקשה דהיינו אסור לו לצבור חובות נוספים החל מהתקופה שבה נקבעה הוראת השעה דהיינו החל מיום 05.09.15, וכמו כן עליו להמשיך לשלם באופן רציף את צו התשלומים שהוטל עליו.

בשלב הסופי של הליך הפטר בהוצאה לפועל הרשם יכול להחליט באם ליתן הפטר או לדחות את הבקשה ולא ליתן הפטר. במידה ותאושר הבקשה ויינתן צו הפטר, משמעות הדבר, מחיקת חובותיו של החייב שצוינו בעת הגשת הבקשה, למעט החובות שאינם ברי הפטר כמפורט לעיל.

עוד יש לציין, כי במידה והבקשה להפטר תדחה תיקי ההוצאה לפועל של החייב יישארו פעילים ועליו להמשיך לשלם את צו התשלומים בכדי להמשיך ולקבל עיכוב הליכים בתיקים.

הכתבה מאת עו"ד ג'קי ברקוביץ' באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד ג'קי ברקוביץ' בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully