וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקת עובדים זרים מומחים - כל מה שחשוב לדעת

5.12.2017 / 11:45

חברות רבות בישראל זקוקות לעובדים זרים מומחים, בעלי ידע מקצועי ייחודי החיוניים להצלחתו של בית העסק. העסקת עובד זר מומחה בישראל כרוכה בקבלת היתר ורישיון העסקה ומדובר בפרוצדורה לא פשוטה, לכן חשוב לפנות לעו"ד לדיני עבודה, העוסק בניוד עובדים זרים מומחים לישראל

אדם שחור בישיבת עסקים. ShutterStock
משאושרה בקשה להעסקת עובד זר מומחה, תוקפו של ההיתר הוא בדרך כלל שנה/ShutterStock

העסקת עובדים זרים מומחים מוגבלת לתחומי עיסוק אשר הוגדרו בחוק, כך למשל מסעדות המגישות אוכל אסייתי, רשאיות להעסיק שפים זרים מומחים. כמו כן, ניתן להעסיק עובד מומחה זר בתחום ספציפי.

קבלת היתר העסקה

האפשרות להעסקת עובדים זרים מומחים נוצרה מתוך ההבנה כי ישנן עבודות שישראלים מקומיים אינם יכולים או אינם מעוניינים לבצע וקיומו של העסק תלוי בהבאת עובדים מחו"ל. עם זאת, העסקת עובדים זרים מומחים איננה עניין פשוט והיא כרוכה בהליך בירוקרטי מורכב מול משרד הפנים לצורך הוצאת היתר העסקה ואשרת עבודה.

לאחר קבלת ההיתר, ישנן פרוצדורות נוספות כגון: הארכת ההיתר, קבלת אישור ליציאת העובד לחופשת מולדת וכיו"ב. כל אלו דורשים בקיאות ענפה בנהלים וידע מקצועי מתאים, על מנת שהבקשה תטופל ביעילות המרבית ותתקבל.

צירוף מסמכים

הבקשה לקבלת היתר העסקה חדש, דורשת צירוף מסמכים רבים, ביניהם: טופס בקשה, תצהיר נלווה של מורשה חתימה, מסמכי רו"ח, קו"ח ותעודות המעידות על השכלה ו/או מומחיות של העובד הזר שהעסקתו מבוקשת, מתורגמות על ידי נוטריון וכיו"ב.

כאשר מוגשת בקשה למשרד הפנים אשר אינה מלווה בכל האסמכתאות הדרושות, נשלחת הודעה בדבר המסמכים החסרים ועד להשלמתם, הבקשה איננה מטופלת ולדבר יכולות להיות משמעויות הרות גורל עבור בית העסק. על כן ישנה חשיבות רבה לכך כי עניינים אלו יטופלו על ידי עורך דין מומחה, אשר יאגד את כל המסמכים הדרושים ויגיש את הבקשה באופן מקצועי ומדויק, לטיפול מהיר ויעיל.

לפנייה ישירה אל עו"ד שני אלקבץ לחץ/י כאן

עו"ד שני אלקבץ. אתר רשמי
עו"ד שני אלקבץ/אתר רשמי

מהו תוקפו של היתר העסקה?

משאושרה בקשה להעסקת עובד זר מומחה, תוקפו של ההיתר הוא בדרך כלל שנה, כאשר ניתן להאריכו בכל שנה לתקופה מצטברת מקסימאלית של 63 חודשי עבודה. הארכת ההיתר, גם היא דורשת הגשת מסמכים שונים למשרד הפנים ויש לעמוד בלוח הזמנים שנקבע לעניין זה על מנת שהעסקתו של המומחה הזר תהיה כדין.

דרוש לכם מומחה זר לתקופה קצרה?

לפני מספר שנים, יצא נוהל המאפשר את העסקתם של מומחים זרים לתקופה של 45 יום או 90 יום. זוהי פרוצדורה נפרדת, לרוב, מזורזת יותר, במסגרתה לא נדרש בית העסק לעבור את כל שלבי ההליך הרגיל.

חשיבותו של ליווי משפטי

עבור בתי עסק רבים, העסקת עובדים זרים מומחים הכרחית לפעילותו של העסק והוא לא יוכל לשגשג בלעדיו. למרות ההבנה בצורך זה, הפרוצדורה להעסקת עובדים אלו בישראל מורכבת מאוד ובקשות רבות מתעכבות ואף נדחות כאשר זו אינה מבוצעת כהלכה. כמו כן, לאחר שהתקבל היתר העסקה, יש לדאוג להארכתו מדי שנה ולפרוצדורות נוספות הכרוכות בהעסקתו של עובד זר מומחה.

בנוסף על בית העסק לוודא כי הוא ממלא אחר חוקי העבודה במלואם, בעת העסקתם של עובדים זרים מומחים, שהרי אלו זכאים לכל הזכויות הסוציאליות המוקנות לעובדים ישראלים. כל אלו דורשים ליווי משפטי של עורך דין לדיני עבודה, המתמחה בהעסקת עובדים זרים מומחים. עורך הדין יטפל בכל הפרוצדורות מול משרד הפנים ויעניק לבית העסק ייעוץ משפטי שוטף להתנהלות עסקית ומשפטית נכונה.

הכתבה מאת אלקבץ כהן משרד עורכי דין באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il


*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד שני אלקבץ בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully