וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת הדברות לנהג: כך תציל את רישיון הנהיגה שלך

7.12.2017 / 14:23

בבתי המשפט אנו נתקלים לא פעם בסיטואציות שבהן נהגים מורשעים בעקבות התנהגותם לאחר ביצוע העבירה לכאורה או לאור תגובתם הראשונית, אשר יש לה משמעות רבה, לכן, מומלץ לחשוב בטרם כל מענה ליישם עשרת הדברות המפורטות, שכן, חיים ומוות ביד הלשון

קשיש נוהג במכונית. ShutterStock
קשיש נוהג במכונית/ShutterStock

1. הקפד תמיד לשמור על נהיגה זהירה אך זכור כי באפשרותך לנסות להוכיח מסלול נסיעתך או מהירות נהיגתך באמצעות "גוגל" המאפשר לצפות בנתוני הדרך, דבר אשר הוכיח את עצמו לא פעם כמסייע גם בתיקי תעבורה. לאחרונה, נהג הואשם כי נהג במהירות קצה של 206 קמ"ש. משטרת ישראל ביקשה להטיל על הנהג עונש כבד של פסילת רישיון הנהיגה למספר שנים ורכיבים נלווים וכמו כן מאסר בפועל. הנהג הצליח להראות, בין היתר באמצעות יומן הנסיעה של גוגל כי מהירות הנסיעה של הנהג הייתה כ-110 קמ"ש בלבד ולא 210 קמ"ש כפי שנמדד ע"י השוטר וכפי שהואשם בבית המשפט.

2. שים לב להולכי הרגל וחפש תמיד את רוכב האופנוע: שמור על תשומת לב מיוחדת בקרבת ילדים ומעברי חצייה. זכור כי עליך לתת זכות קדימה להולך הרגל אשר מתקרב ומתכוון לרדת ממעבר החצייה לכביש.

3. חשוב פעמיים לפני מענה לשוטר: כאשר השוטר מבקש התייחסותך לביצוע העבירה, ענה בשיקול דעת וזכור כי כל מילה שתכתב יכולה לשמש נגדך.

4. השתדל לתעד את זירת האירוע ככל שניתן וכמו כן לקבל אינפורמציה מעדים נוספים. על אף, כאשר המדובר בתאונת דרכים, שכן יהיה בקיומן של תמונות אלו לאשש את גרסתך בהמשך הטיפול בתיק. כאשר מדובר בעבירת מהירות למשל, דאג לבחון באם היו כלי רכב נוספים בסביבתך בעת המדידה.

לפנייה ישירה אל עו"ד ארז רופא לחץ/י כאן

ארז רופא. אתר רשמי
עו"ד ארז רופא/אתר רשמי

5. אל תסרב לבדיקת שכרות: זכור כי סעיף 64(ד) לפקודת התעבורה מקים חזקה לפיה, יראו את המסרב לבדיקת שכרות כשיכור על פי חוק. במידה והנך סובל ממחלה אשר לטענתך מונעת ממך האפשרות לבצע הבדיקה, תשתדל לנסות לבצע הבדיקה וכמו כן לציין בפני השוטר את נסיבותייך הרפואיות והתרופות אותן אתה נוטל.

6. הקפד על נסיעה בימין הדרך, נתיב שמאל משמש לצורך עקיפה ואף לאחרונה משטרת ישראל החלה באכיפה אינטנסיבית כנגד הנוהגים בנתיב השמאלי, ללא הצדקה.


7. הקפד על נהיגה ערנית וסבלנית על אף העייפות והדרך הפקוקה- זכור כי באם אינך ערני מומלץ לעצור בצד הדרך לצורך התרעננות.

8. זכור כי עצירה בצד הדרך חייבת להיעשות בבטחה! תאונות רבות מתרחשות כאשר נהגים עוצרים בצד הדרך בצורה מסוכנת, בין אם בשל תקלה ובין אם מנסיבות אישיות. עצירה בטוחה מצילה חיים- חלק גדול מהתאונות בשול הן תאונות קטלניות שבהן קיפחו נהגים את חייהם.


9. אל תפליל את עצמך ותאפשר לשוטר להסביר את סיבת עצירתך בטרם תפנה אליו מראש, שמור על קור רוח והסבר טיעוניך לאחר מכן בצורה עניינית ומכבדת

10. ציית להוראות ולתמרורים בדרך: זכור כי אי ציות לתמרורים בדרך יכול לגרום במקרים רבים לתאונה עם נפגעים ולפיכך חשוב לפעול ע"פ החוק.

עצה נכונה שווה זהב ותציל את רישיונך ואת פרנסתך, לפיכך, זכור כי סיכויו של נהג אשר יפעל על פי הדברות להיחלץ מהרשעה, גבוה בהרבה. לכן, לצורך בחינת חומר הראיות וכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר מומלץ להתייעץ עם עורך דין אשר לו הידע המתאים.

הכתבה מאת עו"ד תעבורה ארז רופא באדיבות אתר עורכי הדין lawguide


*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד ארז רופא בשיתוף מערכת lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully