וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הבטוחה של מנהלים להוציא דרכון אירופאי

10.12.2017 / 12:25

בשנים האחרונות, ישראלים רבים "חוזרים לשורשים" ופונים להוציא אזרחות נוספת באחת ממדינות האיחוד האירופי. דרכון אירופי מעניק למחזיק בו יתרונות עסקיים, אפשרויות לימודים, כניסה למדינות שלא מתירות כניסה לבעלי דרכון ישראלי וזכויות אזרחיות נוספות

דרכונים. ShutterStock
דרכונים/ShutterStock

בשנתיים האחרונות רוב הישראלים המבקשים אזרחות נוספת, פונים להליך הוצאת אזרחות לצאצאי המגורשים בפורטוגל. בתחום צצו חברות שנותנות שירות בנושא, כפטריות אחרי הגשם. כמי שהכיר את תיקון החוק בפורטוגל עוד בשלבי חקיקתו, בשורות הבאות ברצוני לעשות סדר בתהליך ולהסביר את היתרונות בליווי של משרד עורכי דין בהליך זה.

כנקודת מוצא, יש להבין שכל הוצאת אזרחות היא הליך רגיש ומורכב, אשר אורך לפחות שנתיים ומתבסס על דין ונוהג זרים. במסגרת ההליך בפורטוגל, המבקש צריך להוכיח את הזיקה שלו לאותה מדינה, ולהוכיח כי הוא עומד בכל דרישות הסף החוקיות ובדרישות ספציפיות נוספות. זהו הליך אשר דורש השקעת זמן ומאמץ, וכמובן גם השקעה כספית. בפועל, מגיעים אלי אנשים המספרים על תלי תלים של הבטחות שקיבלו מחברות העוסקות בנושא, אשר איני מבין כיצד בכלל ניתן להבטיחן, בלשון המעטה.

כאשר פונים לבקשת אזרחות, מדובר בהתקשרות ארוכה, ולכן חשוב מאד שתהיה אמינה ומבוססת. משרד עורכי דין הוא מקום בטוח, שלא כמו חברה אשר יכולה להיסגר ואין לה כל חובה או אחריות שניתן לוודא כי התקיימו. עורך דין הוא אדם מוכר שרשום בלשכת עורכי הדין ואינו יכול "להיעלם" באמצע ההליך. על עורך הדין חלים חובות שאינן קיימות בחברות שהוקמו זה עתה. יש "אבא ואמא".

למענה משפטי בפורום דרכון ספרדי לחץ/י כאן

אדם ידיד. אתר רשמי
עו"ד אדם ידיד/אתר רשמי

כך למשל, על עורך הדין חלה חובת נאמנות ללקוח, והוא מחויב גם בביטוח מקצועי היכול לכסות נזק הנובע מפועלו או מחדלו. חובות אלה קבועות בחוק ונותנות למי שמיוצג על ידי עורך דין, הגנה שאינה קיימת אצל גורמים אחרים. חשוב להזכיר כי בתהליך הוצאת האזרחות, יש גילוי של מידע אישי ומשפחתי רב, וסביר להניח שאף אחד לא ירצה שהמידע האישי שלו יופץ בין אנשים לא מוכרים. עורך דין מחויב בחוק בסודיות כלפי הלקוח, דבר אשר יש בו חשיבות רבה, ובמיוחד לאנשי עסקים.

בתהליכים ביורוקרטיים ארוכים ומורכבים, יש הרבה שטחים אפורים וסדקים אשר ניתנים לניצול בטווח הקצר. בתהליכי קבלת אזרחות, המדינות השונות מחדדות כל העת נהלים, כדי לסתום את הפרצות המתגלות, ו"מסמנות" את הגורמים הבעייתיים שעשו בהן שימוש. חובת הזהירות ומניעת הרשלנות החלה על עורכי דין, מחייבת אותם להיות נאמנים לחוק, ולבסס הפעולות על ידע בדוק ומקצועי. באופן זה, ההליך בטוח הרבה יותר, ואפקטיבי יותר בטווח הארוך.

בנוסף, בגלל החובה המוגברת לפעול על פי חוק, הרשויות של המדינות השונות מתייחסות בכבוד ובכובד ראש כלפי הבקשות והפניות המתקבלות מעורכי דין. פניות שזוכות לאמינות של הרשויות, מטופלות לרוב בצורה מהירה יותר. כך שבטווח הקצר עבודה עם עורך דין היא נוקשה יותר, הדרישות מחמירות יותר, אך בטווח הארוך זה בדיוק מה שמסייע לקצר הליכים ולזרז את התהליך.

עורכי דין העוסקים בתחום הוצאת אזרחות, עובדים לרוב עם עורכי דין מוכרים במדינות המאזרחות. שותפות מוניטין זו מעצימה את האמינות כלפי הרשויות שם, ומייעלת את התהליך. כמו כן, ההיקשרות עם משרד עורכי דין מאפשרת להמשיך גם במהלכים עסקיים במדינה המאזרחת.
יתרון נוסף, הקיים אצל חלק מעורכי הדין הישראליים, המייצגים בהוצאת אזרחות הוא הימצאותם של עורכי דין בישראל, הדוברים את שפת המדינה בה מוציאים את האזרחות, ומכירים את החוק והתרבות העסקית והביורוקרטית שם. הדבר מסייע בקידום ההליך, בתרגום משפטי נכון ומדויק יותר ולבסוף - בתוצאה טובה יותר.

למרות ששכר הטרחה בהוצאת אזרחות פורטוגלית על ידי משרדי עורכי דין הינו גבוה במעט מהמחירים שגובים גורמים אחרים בשוק, סבור אני שהיתרונות המנויים מעלה מובילים למסקנה אחת - דרך המלך לקבלת אזרחות אירופית היא באמצעות עורך דין בעל ניסיון בפעילות באותה המדינה. לא סתם אנשי עסקים ומנהלים נוקטים בדרך זו.

הכתבה מאת עו"ד אדם ידיד ממשרד עורכי דין ונוטריון דוד ידיד, העוסק בהוצאת אזרחות פורטוגלית וספרדית באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il.

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אדם ידיד ממשרד עורכי דין ונוטריון דוד ידיד בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully