וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלן חשמל שנחשף לרעש בעבודה יקבל מאות אלפי שקלים מביטוח לאומי

13.12.2017 / 10:25

קבלן עבודות חשמל מאשקלון שעבד במשך שנים ברעש מתמשך, הוכר על ידי ביטוח לאומי כנפגע עבודה, קיבל מהוועדה הרפואית 24 אחוזי נכות לפיצוי חודשי בגובה של אלפי שקלים

רעש במקום העבודה. ShutterStock
רעש במקום העבודה/ShutterStock

זה קורה להרבה אנשים, הם מגיעים מדי בוקר למקום עבודתם הרועש ועובדים בסמוך לאתרי בנייה עם כלים כבדים ומרעישים לכל אורך שעות היום. ישנם כאלה העובדים בסמוך למחצבות, לשטחי המראה, לגנרטורים רועשים ובלי לשים לב, אט אט הם חווים ירידה בשמיעה, לפעמים הם לא מייחסים לזה חשיבות, חושבים שאולי מדובר בגיל ולפעמים, כמו במקרה שלנו, הם פונים למשרד עורכי דין.

למ', בשנות השישים לחייו, מאשקלון זה קרה, הוא עבד בחשיפה גבוהה לרעש וחווה לפני כעשור ירידה בשמיעה וטנטון מטריד וקבוע. מיד לאחר שהיו בידיו תוצאות הבדיקה של רופא אף אוזן גרון פנה למשרד דנוך-ריביצקי באשקלון העוסק בתביעות נזיקין וביטוח לאומי אשר הגיש תביעה להכרה כנפגע עבודה בשל ירידה בשמיעה וטנטון.

ליקוי שמיעה שנגרם כתוצאה מחשיפה לרעש מזיק במקום העבודה יכול להיות מוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כפגיעה כתאונת עבודה, זאת כאשר כושר השמיעה של העובד ירד בשיעור של לפחות 20 דציבל לפי סעיף 84א לחוק הביטוח הלאומי. עובד ששמיעתו נפגעה במהלך עבודתו עשוי להיות מוכר כנפגע בעבודה ולקבל מענק חד פעמי או קצבת נכות חודשית בהתאם לחומרת הנזק.

משרד עורכי דין דנוך-ריביצקי. אתר רשמי
עורכי הדין אלעד דנוך ואריק ריביצקי ממשרד דנוך-ריביצקי/אתר רשמי

מיד לאחר הגשת התביעה, מ' זומן לתשאול במוסד לביטוח לאומי על תנאי עבודתו והשיב כי במשך שנים הוא עובד בחשיפה לרעש, בימים מסוימים סיפר על חשיפה שנמשכה כארבע שעות ובימים מסוימים במשך שמונה שעות שלמות. כמו כן הוסיף כי בפרויקטים מסוימים בילה זמן ניכר בסמוך לאתרים רועשים, למחצבות שבהם נמצא שדה תעופה, עם רעש מתמשך של המראות ונחיתות.

לבסוף, לאחר תהליך לא קצר, הוכר כנפגע עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי בגין ליקוי שמיעה וטנטון וזומן לוועדה רפואית לקביעת גובה אחוזי הנכות הרפואית. בוועדה הוא יוצג על ידי עורכי הדין אלעד דנוך ואריק ריביצקי שגוללו את התנאים שאליהם נחשף במהלך עבודתו, הציגו בדיקות שמיעה מתאימות המוכיחות ירידה קשה בסף הממוצעים בשמיעה בטונים הגבוהים, וסיפרו על הקשיים בתפקוד היומיומי בעקבות ליקויי השמיעה והשפעתם הלכה למעשה על פעילותו הכללית בעבודה.

מאוחר יותר, התבשר מ', כי הוועדה הרפואית העניקה לו אחוזי נכות בשיעור 24 אחוזים המזכים אותו בקצבה חודשית בשיעור 4,000 שקלים לכל ימי חייו, פיצוי שיכול להגיע במצטבר למאות אלפי שקלים.

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין lawguide

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • רעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully