וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירת השכרות אצל נהג חדש, נהג צעיר ונהג מקצועי - כיצד להימנע משלילה?

17.12.2017 / 12:03

הרף החוקי לאוכלוסייה המיוחדת בפקודת התעבורה נמוך במיוחד, ונהג השייך לה, אשר שתה כוס בירה על קיבה ריקה עלול להימצא שיכור בבדיקה שגרתית

נהג ששותה בנסיעה. ShutterStock
נהג ששותה בנסיעה/ShutterStock

עבירת השכרות לפי סעיף 62(3) לפקודת התעבורה נחשבת בחוק כעבירה חמורה. פסילת המינימום בחוק היא למשך שנתיים לפחות. הרף לנהג מגיל 24 ומעלה הוא 290 מקרו גרם לליטר אויר נשוף בבדיקת מכשיר הינשוף או בדגימת דם ריכוז של 50 מיליגרם אלכוהול ב-100 מילילטר דם.

לא כך הדבר במקרה של האוכלוסייה המיוחדת המנויה בסעיף 64ב(3א) לפקודת התעבורה. אוכלוסייה זו מונה נהגים חדשים, נהגים צעירים מתחת לגיל 24 ושל נהגים מקצועיים כמו נהגי רכב מסחרי וציבורי (נהגים ברכב מסחרי משאיות מוניות ואוטובוסים). במקרים אלה הרף עומד על 50 מק"ג אלכוהול לליטר אויר נשוף בבדיקת ינשוף או בדגימת דם ריכוז של 10 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר דם (חמישית מהכמות המותרת לנהג ותיק).

לאחרונה, משטרת ישראל החליפה את מכשירי הינשוף הישנים למכשירים מתקדמים ומדויקים אשר בכוחם למדוד רף נמוך מ-290. משטרת ישראל מקפידה לאכוף כיום את הרף הנמוך בכל כוחה. לדוגמא: נהג צעיר שנתפס ונמדד בכמות של 370 מק"ג אלכוהול המשמעות היא כי כמות האלכוהול בגופו היא יותר מפי 7 מהרף המותר!

לפנייה ישירה אל אורה צרפתי - משרד עורכי דין לחץ/י כאן

עו"ד אורה צרפתי. אתר רשמי
עו"ד אורה צרפתי/אתר רשמי

שימו לב כי הרף החוקי לאוכלוסייה המיוחדת נמוך במיוחד ולדוגמה, נהג השייך לה אשר שתה כוס בירה על קיבה ריקה עלול להימצא שיכור בבדיקה שגרתית. מיותר לציין כי בתי המשפט מחמירים במיוחד במשפטם של נהגים המנויים על האוכלוסייה המיוחדת הזו.

לנהג חדש המורשע בעבירת השכרות או בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים ימתינו אמצעי תיקון ממשרד הרישוי וזאת בנוסף לעונשים שיושתו עליו בבית משפט. לנהג חדש תתווסף תקופה של שנתיים נוספות כנהג חדש. אם הוא יפסל מעל 3 חודשים על ידי בית המשפט הנהג יצטרך להבחן שוב בחינה עיונית ומעשית. והדובדבן שבקצפת הוא זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים לבדיקת כשירותו לשאת ברישיון נהיגה.

תיק שטופל במשרדי: נהג צעיר, מתחת לגיל 24, נבדק על ידי המשטרה במכשיר הינשוף ורף השכרות שנתגלה בו היה 370 מק"ג . בדקתי את הכשלים הראייתים בתיק ומאחר שהיו כשלים מהותיים, התביעה הסכימה להסבת הסעיף של שכרות לסעיף אחר שלא קשור לסעיף המקורי. התיק הסתיים בחודשיים פסילת רישיון בפועל, קנס, פסילה על תנאי והתחייבות. הנהג לא נדרש לעשות אמצעי תיקון כי לא נרשמה לו עבירת השכרות בדף הרשעותיו.

שתית האלכוהול היא סוג של בילוי במיוחד לנהגים צעירים ואם ברצונכם לשתות אלכוהול הקפידו לנסוע במונית או תמנו נהג אחראי ,שלא ישתה, אשר ינהג ברכבכם. סעו בזהירות ואם שותים אז לא נוהגים.

הכתבה מאת עו"ד אורה צרפתי העוסקת בדיני תעבורה מייצגת נאשמים במגוון העבירות תעבורה בכל רחבי הארץ. באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אורה צרפתי בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully