וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם דוח תנועה? כך תשמרו על רישיון הנהיגה

19.12.2017 / 13:27

קיבלתם דוח תנועה מסוג קנס או הזמנה לדין? חשבתם שאם תשלמו את הקנס או תודו בביצוע העבירה, בזה סיימתם את מקרה? אז זהו שלא כך הם פני הדברים, הסיפור שלכם רק מתחיל

דוח תנועה. ShutterStock
דוח תנועה/ShutterStock

ברוב המקרים נהגים שמקבלים דוחות תעבורה ממהרים לשלם את הקנס או מודים בבית המשפט בביצוע העבירה על מנת להיפטר מוקדם ככל האפשר מבעיה שמטרידה את מנוחתם. פעולה זו היא טעות חמורה שנהגים רבים מצטערים עליה וכמעט יהיה בלתי אפשרי לתקן את הנזקים לאחר מכן. אציין את ההשלכות בקצרה:

כיום לכל נהג יש שני חשבונות אל מול המדינה:

א) מול המשטרה ובית המשפט, כאשר דוח משולם או ישנה הודאה בביצוע העבירה, באופן מידי נרשם לחובתו של הנהג הרשעה שתלווה אותו כל ימי חייו. במקרים שבהם נהג מקבל הזמנה לדין מגיע לתובע משטרתי ומקבל הצעה שלכאורה נראית מדהימה חשוב להבין שייתכן מאד במקרה זה אין ראיות שמבססות את כתב האישום וייתכן כי הנהג מסכים להרשעה שתלווה אותו כל ימי חייו שהיה ביכולתו למנוע אותה אילו היה נעזרים בייעוץ או ייצוג עורך דין שמומחה בתחום התעבורה.

ב) החשבון השני הוא אל מול משרד הרישוי באמצעות שיטת הניקוד. כיום בצידה של כל עבירת תנועה (כמעט כל עבירה) קיימות נקודות אשר צבירת גורמות לבעיות קשות ביותר עבור הנהג.

השלכות של צבירת הנקודות בקצרה הן אלה:
1) צבירת נקודות בין 12-22 נקודות מביאה אתכם לקורס נהיגה מונעת אחת.
2) צבירת נקודות בין 24-34 נקודות תביא אתכם לקורס נהיגה מונעת שני.
3) צבירת 36 נקודות תביא אתכם לפסילת רישיון נהיגה למשך 3 חודשים ותיאוריה.
4) צבירת 36 נקודות נוספות תוך 6 שנים תביא אתכם הפעם ל - 9 חודשי פסילת רישיון, טסט ותיאוריה מחדש ומכון הרפואי שתבדוק את מסוכנותכם לפני חידוש רישיון הנהיגה.

לפנייה ישירה אל משרד עו"ד מוטאי- מצגר-גרבאוי לחץ/י כאן

עורכי הדין גל מוטאי ובלהה מצגר. אתר רשמי
עורכי הדין גל מוטאי ובלהה מצגר/אתר רשמי

אם כן מהן ההמלצות שיכולות לסייע לכם בשמירה על רישיון הנהיגה ולהקטין נזקים למינימום האפשרי?

א) במקרה של קבלת דוחות קנס אנו ממליצים להתייעץ עם עורכי דין מומחים כדי לבדוק ראשית באם אתם זכאים לדוח אזהרה ואם לא, האם קיימת אפשרות להגיש בקשה להישפט בכדי לבטל את הדו"ח או להסב את התקנה לתקנה שאין בה נקודות.

ב) במקרה של קבלת דוח מסוג הזמנה למשפט, ישנם נהגים רבים שכדי לחסוך כסף על ייעוץ וייצוג של עורכי דין מומחים מחליטים לבד לגשת לתובע משטרתי ולסגור עמו עסקה שנוחה להם. צריך להבין כי חסכון זה בהמשך יכול לפגוע בהם ברישיון הנהיגה. לעיתים אין לתביעה ראיה להעמדה לדין והיא אינה חושפת את סוגיה בפניה הנהג, הם מציעים עסקה שנראית טובה בעיני הנהג והוא מקבל זאת עקב חוסר הבנתו בתחום.

כך יוצא שנהג מקבל הרשעה מיותרת שתלווה אותו כל ימי חייו ויחויב בנקודות בגין העבירה שיצטרך להתמודד עמן בהמשך אל מול משרד הרישוי.

אסור לכם לחשוב שאם שילמתם דוח או הודאתם בביצוע עבירה בבית המשפט כך פתרתם את הבעיה ושמתם אותה מאחור - אנו ממליצים בכל מקרה כזה לפנות לייעוץ עם עורכי דין מומחים שיכול במקרים רבים לחסוך לכם המון בעיות מול המשטרה וגם מול משרד הרישוי.

הכתבה מאת מוטאי מצגר, גרבאוי עורכי דין תעבורה 0502266882-0526400111 באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עורכי הדין גל מוטאי ובלהה מצגר בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully