וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרוש לא משלם מזונות? המאמר הזה הוא בשבילך

25.12.2017 / 12:26

מאמר זה יעסוק בגביית חוב מזונות, מעמדו של חוב מזונות ומה קורה כאשר לגרוש קיים חוב מזונות והוא פותח הליך של פשיטת רגל

אישה מודרגת עם חשבונות. ShutterStock
אישה מודרגת עם חשבונות/ShutterStock

ידוע לכל כי פסק דין הפוסק לגרוש לשלם דמי מזונות חודשיים עבור הילדים המשותפים אינו סוף הסיפור כי אם רק פרק א', בעוד שבמקרים רבים הגרוש לא עומד בתשלומי המזונות וכך מוצאת עצמה האישה מתחילה סאגה מפרכת של פרק ב', בו על האישה להתחיל ולפעול לגביית החוב מהגרוש.

בטרם פונה האישה לפתיחת תיק בהוצאה לפועל כנגד גרושה (להלן: "החייב"), רצוי שתבדוק את זכאותה לגביית החוב באמצעות המוסד לביטוח לאומי ובמידה ותמצא זכאית המוסר לביטוח לאומי ישלם לה את דמי המזונות באופן חלקי או מלא כפי שייקבע ואז יפעל הוא בעצמו לפתיחת תיק כנגד החייב ולביצוע הליכים כנגדו לשם גביית החוב. לבדיקת זכאות לחצי על הקישור הבא:

https://www.btl.gov.il/benefits/Alimony/Pages/default.aspx

חוב מזונות ילדים הינו חוב ברמת קדימות עליונה והינו חמור ושונה מיתר החובות (כגון: בנקים, ספקים, דמי שכירת וכו') ומשכך, במסגרת תיק הוצאה לפועל, לאישה קיימת האפשרות לבקש צו מאסר כנגד הגרוש, זאת בנוסף להליכים הרגילים שאותם ניתן להפעיל כנגד חייב בהוצאה לפועל, הליכים כמו: עיכוב יציאה מהארץ, עיקול משכורת, עיקול על חשבונות הבנק, עיקול מיטלטלין וכו'.

לפנייה ישירה אל שחר ושחר - משרד עורכי דין לחץ/י כאן

אמי שחר ממשרד שחר עורכי דין. אתר רשמי
עו"ד אמי שחר ממשרד שחר עורכי דין/אתר רשמי

כבר כאן המקום להדגיש כי חוב מזונות הוא אינו חוב רגיל הואיל והנושים אשר נפגעים בשל אי תשלום הינם הילדים הקטינים. על כן, הן המחוקק והן בתי המשפט בישראל רואים חוב מזונות ילדים כחוב חמור ביותר אותו יש להשיב בכל מקרה!

מה קורה כאשר חייב במזונות מתחיל בהליך של פשיטת רגל, הליך חדלות פירעון?

יובהר כי בתחילת ההליך על החייב לפרט את כל הכספים אותם חייב ולתת את פרטי נושיו ואם ניתן כנגדו פס"ד לדמי מזונות, עליו לצרף את פסק הדין לבקשתו. לאחר מכן ובמידה ובקשתו לפתיחת ההליך אושרה, ניתן לחייב צו כינוס לפיו, בין היתר, החייב ישלם לקופת הכינוס מידי חודש סכום מסוים אשר יצטבר לטובת הנושים.

צו הכינוס אמור להישלח לכל הנושים של החייב ובמידה ולחייב חוב מזונות, עליו לשלוח העתק מצו הכינוס גם לגרושתו. ככלל על הנושים לשלוח תביעת חוב לכונס הרשמי בתוך 6 חודשים מיום מתן צו הכינוס לחייב ובמידה ולא עושים כן, קרוב לוודאי שיפספסו את זכאותם להיפרע מהחייב, אולם חוב מזונות הינו חוב שונה.

מאחר שחוב מזונות ילדים הינו חוב מיוחד ברמת קדימות עליונה מיתר החובות, היחס לחוב זה בהליך של צו כינוס, פשיטת רגל הינו יחס שונה ובא לידי ביטוי בשני מישורים עיקריים:

האחד הוא כי למרות שהחייב נמצא בהליך של צו כינו במסגרתו לא משלם לנושים דבר אלא רק באמצעות תשלום חודשי בקופת הכינוס כאמור, במקביל יהיה עליו לשלם דמי מזונות ילדים לגרושתו וללא כל קשר לתשלומים לקופת הכינוס ובמידה ולא ישלם את דמי המזונות הרי שקרוב לוודאי שבית המשפט יבטל לו את הליך הכינוס ויחזירו להוצאה לפועל שם יהיה חשוף להגבלות ועיקולים רבים.

המישור השני הינו שגם כאשר האישה לא מגישה תביעת חוב לכונס הרשמי בזמן, היא אינה מפספסת את ההזדמנות לגבות את החוב ועדיין תוכל להיפרע מהחייב במסגרת הליכי הוצאה לפועל. בנוסף, כאשר החייב מגיע לסיום ההליך ובית המשפט נותן לחייב צו הפטר הפוטר אותו מכל חובותיו, הרי שחוב מזונות אינו נכלל בצו ההפטר ובאפשרות האישה להמשיך ולפעול לגביית יתרת חוב המזונות באמצעות ההוצאה לפועל.

לסיכום, אם הגרוש לא משלם מזונות, דעי שבתי המשפט והמחוקק הישראלי לצידך הם. קיימים אמצעים רבים לגביית החוב, גם אם הגרוש מתחיל בהליכי פשיטת רגל וגם אם מקבל צו הפטר ובסופו של יום אין דרך למחוק את החובות מבלי לשלם.

הנך מוזמנת לפגישת ייעוץ במשרדנו ולקבלת ליווי משפטי ומקצועי לגביית חוב המזונות מהחייב באופן היעיל ביותר. הכתבה מאת עו"ד אמי שחר, משרד עו"ד שחר & שחר, טל': 077-5520506
כתובת האתר - https://www.shacharlaw.com/



* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אמי שחר ממשרד שחר עורכי דין בשיתוף מערכת LAwguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully