וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בהוצאה לפועל - הסדרי חובות באמצעות מינוי ממונה

26.12.2017 / 12:59

רשות האכיפה והגבייה מפעילה בחודשים האחרונים הליך חדש ניסיוני, המאפשר לחייבים וזוכים להגיע להסדר שמטרתו לקדם את האינטרסים של שני הצדדים ושל המערכת כולה

לשכת הוצאה לפועל חדשה ברמלה. רשות האכיפה והגבייה, מערכת וואלה! NEWS
לשכת ההוצאה לפועל ברמלה/מערכת וואלה! NEWS, רשות האכיפה והגבייה

לא בכדי, בתיקים הראשונים במחוז חיפה והצפון עו"ד עופר פרץ אשר זוהה ע"י המערכת כמי שיכול להוביל את השינוי ולהוכיח את יעילותו של ההליך מונה ע"י כב' הרשם עופר שורק" כממונה על תיקי איחוד".

עו"ד עופר פרץ המוכר כבעל ניסיון רב בהסדרי חובות, פשיטת רגל, פירוקים והבראת חברות הצליח להפתיע כאשר בתיקים בהם מונה במסגרת הליך זה הצליח להשיג את הסכמות כלל הזוכים ולגבש הסכם פשרה ראוי במסגרתו הזוכים קיבלו תשלום על חשבון החוב בעוד שהחייב זכה להזדמנות לצאת לחיים חדשים ונטולי חובות.

עו"ד עופר פרץ מסביר: "ההליך מאפשר למערכת לחסוך את העלויות הכרוכות בהליכי גביה יקרים וארוכים אשר עד כה הנציחו את מעמדו העגום של החייב ולא הניבו דבר לזוכים מלבד בזבוז זמן וכסף. ההליך נולד בפסק דין יצירתי של כבוד השופט עודד מאור שקרא לרשמי ההוצל"פ להשתמש בסמכותם הקיימת בחוק, בכדי למנות ממונה בתיקי איחוד לצורך בחינת אפשרות להסדר.

לממונה בתיק האיחוד סמכויות נרחבות מטעם הרשם, ביניהן: לחקור את החייב, לזמן את הנושים לאסיפה ולדרוש את עמדתם וכן לקבל מידע מצדדים שלישיים. מכאן שתפקידו של הממונה מהווה תפקיד אובייקטיבי ליצירת אמון ומפגש רצונות בין הצדדים שמוביל בהכרח לתוצאה מהירה אשר לוקחת בחשבון את כלל האינטרסים.

לפנייה ישירה אל עו"ד עופר פרץ לחץ/י כאן

עופר פרץ. אתר רשמי
עו"ד עופר פרץ/אתר רשמי

מחד, החייב אשר מצוי שנים באיחוד תיקים ללא שום סיכוי ממשי להסדיר את חובותיו ומאידך, הנושים שבדרך כלל מנהלים הליכי גבייה באופן פאסיבי וארוך אשר מניב להם דיבידנד זעום על חשבון החוב. יוצא מכך ששני הצדדים עושים מאמצים כנים להסדיר את החוב ובכך מושגת תועלת ברורה החוסכת זמן ועלויות לשניהם ולמערכת כולה ומקלה על הבירוקרטיה הכרוכה בניהול הליכים. מדובר בלא פחות ממהפכה של ממש בהליכי ההוצאה לפועל אשר מקדמת את תכלית מערכת האכיפה ומייעלת את הגבייה תוך שמירה על זכויות החייב וכבודו".

"ניכר כי ההליך החדש מהיר ויעיל הרבה יותר לכל הצדדים." מסכם עו"ד עופר פרץ ומבהיר: "בניגוד לכך הליך מוגבל באמצעים שחוקק בשנות ה-80 יוצר חובות מנופחים המנציחים את מצבו האומלל של החייב ומאז העיסוק בשאלה כיצד למקסם את יכולות הגבייה לצד שיפור השרות לחייבים נותר ללא הצלחה. אומנם בשנים האחרונות תיקון חוק ההוצל"פ מאפשר לחייבים למחוק את חובותיהם, אך לשם כך על החייב לענות לקריטריונים המעידים על רמה סוציו אקונומית קשה ביותר, קרי אנשים שאין להם זכויות בנכס מקרקעין והם תחת צו מוגבל באמצעים לפחות 5 שנים.

אך נשאלת השאלה מה לגבי חייבים אשר להם זכויות בדירת מגורים צנועה והם מצויים פחות מחמש שנים בהליך כחייב מוגבל באמצעים?! הרי רבים מהם עם חובות קטנים למדי שאינם מצדיקים הגשת בקשה לפשיטת רגל, הליך שמטבעו הינו ארוך, יקר וממושך, דומה כי דווקא ההליך החדש מביא עמו בשורה לאותם חייבים! ניתן לראותו כהליך משלים לבקשת הפטר בהוצאה לפועל המהווה אלטרנטיבה לאלו שאינם עומדים בקריטריונים להפטר.

עו"ד עופר פרץ יש לומר עו"ד מזן אחר, מספיקה הצצה לתוך משרדו, כדי להבין שמדובר במשרד עורכי דין המתנהל באווירה אחרת, ממוקם באזור פסטורלי וירוק במבנה קרקע עם חצר ירוקה בה עובר נחל עין-סעדי (בתרגום מערבית: נחל השמחה) ומעיין טבעי החבוי בחצר האחורית של הצ'ק פוסט ברחוב בר-יהודה 43 בחיפה. אם יזדמן לכם לבקר במשרד אחר הצהריים, סביר כי תתבקשו להמתין 25 דק' ולשמור על השקט, שכן צוות המשרד מתרגל פעמיים ביום מדיטציה טרנסנדנטלית, המגבירה ריכוז, יצירתיות ונוכחות שקטה המאפשרים עשייה ממוקדת ונכונה.

עו"ד עופר פרץ שהתייתם בגיל 13 מאביו מתרפק על זיכרונות ילדות והחינוך שהקנה לו לגלות אמפתיה ורגישות לכל אדם, להושיט יד לעזרה ולחיות בהתאם ליכולת ולא להיות חייב לאיש. לאחר מותו של אביו, נאלצה אמו להשתלב בשתי עבודות מאומצות על מנת לפרנס ארבעה קטינים הסמוכים על שולחנה, כך שהקשיים הכלכליים אינם זרים לו.

ערכים אלו לצד ניסיונו הרב באים לידי ביטוי בתהליך השיקומי שעוברים לקוחותיו של עו"ד עופר פרץ. תוך ליווי אישי רגיש וצמוד החייבים מקבלים כלים ולומדים להתנהל מחדש ולכלכל את התא המשפחתי בצורה נכונה ,העצמאים מביניהם זוכים בליווי מקצועי להבראת העסק החל בעסקים קטנים ובינוניים וכלה בחברות גדולות.

עופר התגייס לצה"ל במסגרת גרעין נח"ל ושירת כלוחם בחטיבת הנח"ל, לאחר שירותו הצבאי שימש בתפקידים ציבוריים שונים, ביניהם כחבר בצוות ההנהגה העולמית של בית"ר. בעיצומה של תקופה זו עבר תאונת דרכים קשה ששינתה את מסלול הקריירה שלו, ב-2006 החל את התמחות אצל היועצת המשפטית של עיריית נצרת עלית, לאחר מכן ניהל מחלקת הוצאה לפועל באחד המשרדים הגדולים בארץ וב-2008 לאחר המשבר הכלכלי העולמי הקים מחלקת חדלות פירעון וניהל תיקים מורכבים שמיצבו אותו כעו"ד מהבולטים בתחום בארץ.

בשנת 2013 הקים עו"ד עופר פרץ משרד בוטיק עצמאי העוסק אך ורק בדיני חדלות פירעון והוצאה לפועל. הצצה לדף הפייסבוק שלו מגלה אינספור ביקורות, המלצות ותודות של לקוחות מרוצים המעידים על קבלת שרות מקצועי וליווי אישי לאורך כל הדרך שהוביל אותם להתחלה חדשה נטולי חובות, ניכר כי לרובם המפגש עם עו"ד עופר פרץ וצוות משרדו מהווה נקודת מפנה משמעותית בחייהם ולא רק במישור הכלכלי!

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד עופר פרץ בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully