וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שחייבים לדעת על תאונת דרכים

3.1.2017 / 7:48

נפגעתם בתאונת דרכים? נגרם לכם נזק? נגרם נזק לרכב? לפניכם עשרה דברים שחייבים לדעת על תאונת דרכים

תאונת דרכים - אילוסטרציה. ShutterStock
תאונת דרכים - אילוסטרציה/ShutterStock

1. תאונת דרכים אינה חייבת להיות התנגשות בין 2 כלי רכב

תאונת דרכים מוגדרת בחוק גם אם ארעה נפילה תוך כדי כניסה או יציאה מהרכב, דחיפת או גרירת הרכב, אירוע שארע תוך כדי תיקון דרך ברכב וכן תאונה שארעה עקב ניצול הכוח המכני של הרכב.

2. תאונת דרכים אינה נגרמת רק כתוצאה משימוש במכונית

תאונת דרכים תוגדר גם כמאורע שבו נגרם נזק גוף עקב שימוש ברכבת, טרקטור, מכונה ניידת הכשירה לנוע בכוח מכני בכביש ורכב נגרר או נתמך על ידי רכב מנועי.

3. אין צורך בקיום מגע פיזי בין הרכב ובין הנפגע כדי שזה יוכר כתאונת דרכים

הולך רגל שנפגע כתוצאה מבהלה מרכב חולף עשוי להיות זכאי לפיצוי גם אם לא נוצר מגע בין הרכב ובין הולך הרגל.

4 ממי מקבלים פיצוי בגין נזק גוף?

נוסע ונהג זכאים לקבל את הפיצוי מביטוח החובה של הרכב שביטח את הרכב בו נסעו או נהגו ,גם אם התאונה נגרמה באשמתם. הולך רגל זכאי לתבוע את ביטוח החובה של הרכב שפגע בו.

5. רכב פגע וברח- עדיין מגיע לך פיצוי!

בתאונה פגע וברח שבה שלא ניתן לזהות פרטי הרכב והנהג ניתן לקבל פיצויים בגין נזקי הגוף, מקרנית- קרן פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

למענה משפטי בפורום תאונות דרכים לחץ/י כאן

אורית פז. אתר רשמי
עו"ד אורית פז/אתר רשמי

6. אין ביטוח חובה בתוקף – עדיין מגיע לך פיצוי!

כאשר מתברר לאחר קרות תאונת הדרכים כי לא היה ביטוח בתוקף (למעט מקרה שהנפגע הוא הנהג) ניתן לקבל פיצויים מקרנית- קרן פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

7. אשם בתאונה ונגרמו לך נזקי גוף – מגיע לך פיצוי!

החוק אומר כי כל אדם, נהג, נוסע והולך רגל שנגרמו להם נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים יהיו זכאים פיצויים גם אם הם אשמים בקרות התאונה. החריגים לקבלת הפיצוי הם אם רישיון הנהיגה או ביטוח החובה לא היה בתוקף או אם התאונה ארעה במתכוון או בעת ביצוע עברה.

8. תאונת דרכים אשר קרתה במהלך העבודה או בדרך לעבודה וממנה תחשב הן כתאונת דרכים והן כתאונת עבודה

במידה והתאונה מוגדרת גם כתאונת עבודה יש לפעול למיצוי הזכויות בביטוח לאומי ועל כן מוגשות 2 תביעות במקביל אחת לביטוח לאומי והשנייה לחברת הביטוח החובה. חשוב מאוד לפנות לעו"ד המתמחה בתחום לשם מיצוי נכון של זכויותיך.

9. תשלום תכוף – תשלום ביניים לנפגע!

בד"ר כאשר אדם נפגע קשה בתאונת דרכים ואין הוא יכול לחזור למעגל העבודה, פרנסתו נפגעת קשות ועל כן החוק מקנה לנפגע את האפשרות להגיש תביעה לתשלום תכוף עד לברור סופי של התביעה.

המדובר בתשלום על החשבון בהליך מזורז שמטרתו להקל על הנפגע ולספק את צרכי מחייתו המידיים של הנפגע ומחיית בני משפחתו שפרנסתם עליו, עד לבירור התביעה העיקרית.

10. חשיבות התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים

לאחרונה ניתן פס"ד ובו אדם נפגע בתאונת דרכים פנה באמצעות סוכן הביטוח לחברת הביטוח ללא ליווי עו"ד וחתם על הסכם פשרה לפיו קיבל מחברת הביטוח סך של 3,000 ¤.
במקביל בגלל שהתאונה הייתה גם תאונת עבודה, פנה התובע לביטוח לאומי שם נקבעה לו נכות בגובה 28% עקב התאונה. עו"ד של התובע אשר טיפל רק בתביעה נגד ביטוח לאומי ערך תחשיב לפיו לתובע מגיעים פיצויים מאת ביטוח החובה בגובה של 600,640 ¤.

לפיכך, פנה התובע לחברת ביטוח החובה בדרישה כספית; אלא שלאור הסכם הפשרה שהושג בין התובע לחברת ביטוח החובה מיד לאחר התאונה – דחתה חברת הביטוח את דרישתו. נוכח זאת, הגיש התובע, באמצעות עורך דינו, תביעה כספית כנגד חברת הביטוח, שבה התבקש בית המשפט לקבוע כי הסכם הפשרה שנחתם בין התובע לחברת הביטוח מיד לאחר התאונה – בטל; וכן כי התובע זכאי לפיצוי בסך של 600,640 ¤.

טען התובע כי חתם על הסכם הפשרה בעודו נתון תחת השפעת תרופות; ולטענתו, הסכם הפשרה נמסר לידי אשתו על ידי סוכן הביטוח שלו אשר הציג לפניה מצג שווא לפיו פיצוי בסך של 3,000 ¤ הינו פיצוי הולם בגין התאונה. לכן טען התובע, כי הסכם הפשרה נכרת בשל טעות או כתוצאה מהטעיה וכן כי הסכם הפשרה מנוגד לתקנת הציבור ולכן בטל
בסופו של דבר, דחה בית המשפט את טענות התובע וקבע, בין היתר, כי הסכם הפשרה שיקף במועד בו נכרת אינטרס של שני הצדדים על מרכיבי קניית הסיכון הגלומים בהסכם מסוג זה בנסיבות המקרה שהוכחו. במסגרת זו, התובע נטל על עצמו סיכון כי מצבו הרפואי ישתנה לרעה בעתיד.

מקרה זה מחזק את העובדה כי בכל מקרה בו ארעה תאונת דרכים יש לפנות לחברת ביטוח החובה אך ורק עם מעורבות של עורך דין המתמחה בתחום – אשר ידע לפעול כראוי מול חברת הביטוח ולהעריך נכונה את הפיצוי הראוי בנסיבות הפגיעה.

הכתבה מאת עו"ד אורית פז באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד אורית פז בשיתוף מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully