וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד יכול הליך פשיטת רגל לאפשר לחייבים לפתוח דף חדש?

28.12.2017 / 15:46

זוג שכירים ישראלים נקלעו לחובות כבדים. הכניסה להליך פשיטת רגל הייתה הפתרון האידיאלי עבורם, להסדיר את החובות ולצאת לדרך כלכלית חדשה

כרטיס אשראי גזור. ShutterStock
כרטיס אשראי גזור/ShutterStock

עדינה ונתן נשואים +2 חיו כזוג ישראלי לכל דבר ועניין. עדינה עבדה בחברה כהנדסאית והכנסתה הממוצעת עמדה על כ-6,000 ש"ח לחודש ברוטו. נתן עבד כאיש תחזוקה בחברת התעופה אל-על מספר שנים כך שאף צבר וותק בחברה והכנסתו החודשית עמדה כל סך קרוב ל-10,000 ש"ח ברוטו.
שני בני הזוג עבדו קשה ללא ספק, בצורה זו או אחרת. אולם עם זאת הם הסתחררו תחת לופ כלכלי והחלו להלוות כספים.

ההלוואות הראשונות היו מבנקים. עדינה לוותה מבנק הפועלים וכן מבנק לאומי הלוואות בסך 100,000 ש"ח כל אחד. במקביל לווה נתן אף הוא ממקום עבודתו 2 הלוואות - האחת מבנק אוצר החייל והשנייה אף היא מפועלים. במקביל לוו בני הזוג הנ"ל כספים מחברים שונים. היות והם לוו כספים כה רבים, הרי שההחזר החודשי של ההלוואות עמד על סכום cu בני הזוג לא יכלו לעמוד.

מדי חודש בחודשו נדרשו בני הזוג להחזיר סכום כאשר למעשה לא נותר להם כסף למחיה. שכן ההוצאות החודשיות של בני הזוג המתפלגות כדלקמן, הותירם ללא כסף. שכר הדירה של בני הזוג עמד על כ-4,700 ש"ח לחודש, דירה במרכז הארץ. המחיה הסתכמה בסך 4,500 ש"ח לחודש. בנוסף לכך, חוג לילד, ושיעור פרטי אחד בשבוע. תשלומים לביה"ס, ארנונה ומים, חשמל וגז. כל אלא הותירו את בני הזוג ללא יכולת לעמוד בהחזרים החודשים של הלוואות.

בסופו של דבר הגיעו לאוזנם של בני הזוג הנ"ל תביעות ואיומים בעיקר סביב הבנקים, חלו עיקולים על חשבונותיהם ועל משכורתם והם לא ידעו אנה להוליך את ידיהם ורגליהם. לאור כל האמור לעיל, פנו הבנקים ונושים אחרים לאפיק הוצאה לפועל והחלו בהליכים אינטנסיביים כנגדם.

בתקופה זו היה מצבם של בני הזוג קשה מכל הבחינות הן הכלכלית והן הנפשית. הם הרגישו כי הם קורסים. הם לא ידעו מה עליהם לעשות. הם קיבלו במהלך הדרך עצות משפטיות מוטעות, כך שהרגשת החוסר אונים הציפה אותם.

לפנייה ישירה אל עו"ד נלה שירה כהן לחץ/י כאן

חובות לבנק. ShutterStock
חובות לבנק/ShutterStock

בני הזוג פנו אלי לייעוץ משפטי. לאור חובותיהם המשותפים העומדים כמעל חצי מיליון במשותף. החלטתי כי ההליך הטוב ביותר בעבורם יהיה הליך פשיטת רגל. יצוין כי למעשה הליך זה הינו ההליך שבו יכלו לסיים עם חובותיהם בדרך המהירה ביותר ולהתחיל דף חדש.

המצב שבו חייב או חייבת נמצאים בתהום שיש להם חובות רבים, במקרה שלנו מעל חצי מיליון, והם אינם יודעים מה לעשות הרי שכניסה להליך פשיטת רגל, מביאה אותם למצב שבו הם יודעים כי בסוף יום יהיה פתרון למצב! ופתרון טוב! כלומר הם נמצאים בהליך 54 חודשים. 18 חודשים מיום קבלת צו הכינוס - צו שעוצר את כל ההליכים כנגדם, עד לדיון בעניין הכרזתם כפושטי רגל. ולאחר מכן עוד 36 חודש עד לקבלת ההפטר.

יצוין כי ניתן אף לקבל את ההפטר בפחות זמן אם גיוס הסכום שסוכם עליו בדיון בבית המשפט, כל זאת בשונה להליך של הוצאה לפועל שנמשך זמן רב כנמשל לבור ללא תחתית. כלומר, הליך הפש"ר מכנס את החייבים למצב שבו הם מודעים להוצאות שהם מכניסים ומוציאים מכיסם היות ויש פיקוח על כך ע"י הנאמן.

בעניינו, לאור המלצתי לבצע הליך פש"ר, נפתחו לשני בני הזוג תיקים אצל הכונס הרשמי וכן בבית המשפט המחוזי, אשר אוחדו בשל המלצתי היות ומדובר בתא משפחתי אחד. כמו כן, העיקולים שהיו קיימים לעדינה ונתן בוטלו שניהם בשל קבלת צו כינוס, העוצר את ההליכים כנגד החייבים בני הזוג יכלו לפתוח כל אחד מהם בחשבון בנק לעו"ש בלבד ולהפקיד את משכורתם החודשית המלאה שם.

בסופו של יום לאחר הגשת דו"ח פירעון ולאחר ליווי בני הזוג לאורך כל הדרך מתחילת צו הכינוס ובהמשך לאחר פיטוריה של עדינה והגשת בקשה לבית המשפט כי התשלום החודשי שישולם יועמד על סכום נמוך יותר ועוד כהנה וכנה. סוכם באישור של בית המשפט כי בני הזוג ביחד ישלמו פחות מ1/3 מחובותיהם ויקבלו הפטר.

אין ספק כי הן עדינה והן נתן מאושרים כיום בסיום ההליך והדבר הראשון אותו עשו הוא לטוס לחו"ל היות ובמשך ההליך של הפש"ר היו מעוכבים מלצאת מהארץ. סיפור זה של עדינה ונתן הוא רק מקרה בודד מתוכן מקרים רבים של הלכי פש"ר שבו בסופו של יום ולאחר הליך בו החייב משתף פעולה ומתייעץ בכל צעד ושעל על ידי עו"ד המבין בתחום יכול, לצאת לדרך חדשה. להתחיל את דף חדש ללא חובות. יצוין כי במקרה הנ"ל עמדו החייבים בכל הדרישות הם שילמו בזמן בכל חודש את צו התשלומים שנקבע להם. הם הגישו דוחות בזמן ובכל שאלה או פניה הייתה להם כתובת למי לפנות ועם מי להתייעץ על מנת שיוכלו לצלוח את התקופה הנ"ל בהצלחה מרובה!

הכתבה מאת עו"ד נלה שירה כהן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il .

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד נלה שירה כהן בשיתוף מערכת Lawguide
  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully