וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעה נמוכה, תשואה גבוהה - ככה קונים נדל"ן בפורטוגל

מרדכי שאבי בשיתוף אתר zap משפטי, מרדכי שאבי בשיתוף אתר zap משפטי

24.10.2018 / 14:56

בשנת 2014, לאחר שלוש שנות שפל נדל"ני, החלה מגמה חדשה של התאוששות בפורטוגל. מאז, המצב הכלכלי במדינה משתפר והולך; הביקוש לבתים עולה בהתמדה והאקלים הכלכלי ממשיך להאיר פנים לתושבים ולמשקיעים הזרים

ליסבון, פורטוגל. ShutterStock
העיר ליסבון בפורטוגל/ShutterStock

השנים האחרונות מסתמנות כתור הזהב של הנדל"ן בפורטוגל. מחירי הנכסים נמצאים במגמת עלייה מתמדת; מחיר ממוצע של נכס נדל"ני במדינה עומד כיום על 1,144 אירו למ"ר. במטרופולין ליסבון העלייה אף משמעותית יותר: מי שחפץ לרכוש קורת גג בבירה ישלם 1,386 אירו בממוצע למ"ר. עליות מחירים נרשמו בכל 24 האזורים העירוניים של פורטוגל, כאשר העליות הגבוהות ביותר נרשמו באמדורה, קוימברה, אודיבלס ואויראס, כולן עם פער של 12% ומעלה לעומת השנה הקודמת. שיעור עליית המחירים משתנה כמובן גם בהתאם לסוג הנכס - דירה, וילה וכדומה.

ברבעון השלישי של 2017, סך העסקאות בשוק הדיור נסק ב- 23% והגיע ל- 38,783 יחידות לעומת השנה הקודמת. שווי העסקאות הכולל הגיע ל--4.86 מיליארד יורו.

"שוק הנדל"ן של פורטוגל נמצא בפריחה", מכריז כריס ווייט מחברת הנדל"ן "פורטוגל - אידיאל בתים". "השנה המכירות עלו בצורה משמעותית ואנחנו רואים שינוי מהותי בפרופיל של הקונה, לאחר שמספר גדול של משקיעים גילו את הפוטנציאל של ענף הנדל"ן בפורטוגל."

פורטו, פורטוגל. ShutterStock
העיר פורטו בפורטוגל/ShutterStock

נדל"ן על הגל

הסיבות לעליות המחירים בשוק הנדל"ן נעוצות במספר גורמים:

• אין הגבלות בעלות על נכסים - המשקיעים הזרים לא מוגבלים בהיקף רכישת הנכסים ועלויות העסקאות הן נמוכות בדרך כלל.

• אזרחות אירופית בהישג יד - פורטוגל מעניקה היתר שהייה של חמש שנים למשקיעים שאינם אזרחי האיחוד האירופי הרוכשים נדל"ן בסך 500,000 אירו ומעלה. היתר זה מאפשר לעבוד, ללמוד ו/או לטייל במדינות אמנת שנגן (כל החברות באיחוד האירופי מלבד אירלנד ובריטניה). בתום חמש השנים, ניתן להגיש בקשה לתושבות קבע ולקבלת דרכון אירופאי.

• מגמת שיפור בכלכלה המקומית - ברבעון השלישי של 2017 נרשמה מגמת עלייה של 2.5% בכלכלה של פורטוגל לעומת התקופה המקבילה בשנה שקדמה לה. מגמת העלייה שכזו לא נראתה מאז שנת 2000, והיא ממשיכה בהתמדה.

ליסבון , פורטוגל. ShutterStock
הפיכתה של ליסבון ליעד נדל"ני מבוקש, אינה מפתיעה/ShutterStock

תשואות שוק השכירות בליסבון

שוק הדיור העכשווי בליסבון קורץ למשקיעים במחירים אטרקטיביים, בפרט כאשר מדובר בעיר בירה אירופית. דירת 85 מ"ר באזור יוקרתי בעיר תעלה כ- 200,000 אירו בלבד. מחיר דירת 120 מ"ר יגיע ל- 300,000 אירו. אם חשקה נפשכם במעון מרווח במיוחד, תיפרדו מסכום שמגיע ל-840,000 אירו עבור דירות של 250 מ"ר.

תשואות השכירות של וילות ודירות בליסבון מסתמנות כמבטיחות גם הן ונעות בין 4.5% ל-6.7%..פרברי העיר מציעים גם הם תשואות מצוינות העשויות להגיע ל-6.7% אחוז. נתונים אלה מתייחסים לטווח הארוך; בטווח הקרוב הרווחיות עשויה להיות גבוה אף יותר.

אחרי השנים הארוכות בהן משקיעי הנדל"ן לא נהרו בהמוניהם לליסבון, נראה כי שוק הנכסים בעיר מתעורר מתרדמת ארוכה. הביקוש לדירות Airbnb עולה גם הוא, הודות לתיירים הרבים, שנראה כי גילו את העיר מחדש.

לאור כל האמור לעיל, הפיכתה של ליסבון ליעד נדל"ני מבוקש, אינה מפתיעה. על פי חוקי הכלכלה, ככל שהדירה קטנה יותר, כך התשואה הצפויה גדלה. תשואות השכירות בליסבון הן מהגבוהות באירופה, ולעומתן , עלות רכישת הדירות - היא מהנמוכות ביבשת. כל הסיבות הללו יחדיו הופכות את בתי העיר היפה ליסבון למחוז חפצם של משקיעים זרים רבים.

מרדכי שאבי הוא מנכ"ל משרד Easy Nadlan Portugal המתמחה בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.

טלפון ליצירת קשר: 058-6953329

הכתבה נכתבה באדיבות אתר zap משפטי

מרדכי שאבי בשיתוף אתר zap משפטי, מרדכי שאבי בשיתוף אתר zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • פורטוגל
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully