וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד הראשון שחובה עליכם לעשות רגע אחרי תאונת הדרכים

עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה בשיתוף אתר zap משפטי, עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה בשיתוף אתר zap משפטי

27.12.2018 / 8:59

מה חשוב לבצע ברגע שהרכב נפגע? ומתי תאונת דרכים נחשבת לתאונה במסגרת העבודה? עו"ד ספי קוסטיקה מסביר כדי לטפל נכון בצד הביטוחי והרפואי

אולפן וואלה! NEWS

תאונות דרכים אף פעם לא תופסות אותנו מוכנים - לא מבחינת רגע הפגיעה וגם לא אחריה, כשצריך לדאוג לטיפול ביטוחי ורפואי. הביטוחים לרכב מוכרים וידועים וחלקנו אף מרחיבים אותם, אבל מה עושים ברגע התאונה? עם מי לדבר ואיך לנהוג גם אחריה?

"דבר ראשון יש לקבל טיפול רפואי ולומר 'עברתי תאונת דרכים', גם אם באותו רגע לא סובלים מכאבים", מסביר עו"ד ספי קוסטיקה, מומחה בתחום הנזיקין. "ייתכן שיהיו כאבים שבועיים-שלושה או חודשיים אחר כך ואפשר יהיה לקשר זאת לתאונה".

לא מעט תאונות דרכים נגרמות לפני, במהלך או אחרי יום העבודה שלנו, ולא פעם קיים חוסר בהירות לגבי הגדרה של תאונת דרכים במסגרת העבודה. עו"ד קוסטיקה עושה סדר לגבי כל אחת מהאפשרויות.

"האפשרות הראשונה היא אם יצאתי מהבוקר בבית לכיוון העבודה, השנייה אם זה קורה במהלך העבודה והאופציה השלישית היא אם סיימתי את העבודה ואני בדרך הביתה", אומר עו"ד קוסטיקה ומסייג לגבי האפשרות השלישית, "היא נחשבת לתאונת דרכים במסגרת העבודה עד שזה מגיע לפתח הדלת, אך אם ביטוח לאומי רואה שמקום התאונה לא קשור למהלך של נסיעה לעבודה והתבצעה עצירת ביניים ואז המשכת - זה לא ייחשב תאונת עבודה אלא רק תאונת דרכים".

מה עושים כשיש תאונת דרכים ואין לנו ביטוח? "אם אתה הנהג הפוגע והיית אמור לדעת שאתה נוהג ברכב ללא תעודת ביטוח חובה - אתה לא מבוטח על ידי 'קרנית', אבל אם יש צד ג' שפגע בך עדיין אפשר לתבוע על פי פקודת הנזיקין הרגילה אך לא דרך 'קרנית', ודרך עורך דין אפשר לטפל בנושא", מסביר עו"ד קוסטיקה, "חשוב ללכת לעורך דין בהתחלה כדי שיתווה את הדרך גם בעניין הביטוחי וגם בעניין הרפואי, כי אחרת עלול להיגרם נזק לאזרח שלא מכיר את החוק, גם בהיבט הביטוחי וגם בהיבט הרפואי".

עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה עוסק בדיני נזיקין, תאונות דרכים/עבודה ורשלנות רפואית.
טלפון: 053-9380314

באדיבות אתר zap משפטי

עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה בשיתוף אתר zap משפטי, עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה בשיתוף אתר zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully