וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לדרכון אירופאי הרבה יותר פשוטה ממה שחשבתם והיא עוברת דרך פורטוגל

עו"ד אדם ידיד, בשיתוף אתר zap משפטי, עו"ד אדם ידיד, בשיתוף אתר zap משפטי

29.1.2019 / 11:43

איך תוכלו גם אתם להשיג דרכון אירופאי למרות שאתם או משפחתכם לא הגיעה ממדינות האיחוד? הפתרון מגיע מפורטוגל. אז מה צריך כדי לפעול בעניין ומה הצעד הראשון?

אתר Zap משפטי

ב-2015 התקבל חוק בפורטוגל הנותן הקלות נקודתיות בכל הקשור לקבל אזרחות אירופאית. אז מה צריך כדי לפעול בעניין ומה הצעד הראשון? עו"ד אדם ידיד ממשרד עו"ד דוד ידיד, מסביר שעד שהחוק הזה נכנס לתוקף, רק מי שמשפחתו ממדינות כמו גרמניה, פולין, בלגיה או אוסטריה לקבל אזרחות אירופאית - אולם כעת זה נפתח גם עבור אנשים שמשפחתם מגיעה ממדינות אחרות לגמרי - מצפון אפריקה כמו מרוקו או מאזור הבלקן - סוריה, טורקיה, יוגוסלביה לשעבר ולכן הרבה אנשים שלא הייתה להם אפשרות יכולים להתחיל לעשות דברים עם אזרחות פורטוגלית שהיא אירופאית.

החוק שאושרר קובע שני מסלולים דרכם יכול מבקש אזרחות לקבל אישור לקשר שלו ליהדות הפורטוגזית.

האחד: הגשת בקשה לקהילות היהודיות המרכזיות בפורטוגל. בדרך זו, על המבקש לפנות לאחת הקהילות, להוכיח לממונים על הנושא בקהילה את הקשר שלו. הטיפול בבקשה כרוך בעלות טיפול, אותה יש לשלם לקהילה המטפלת. באם הוועדה האחראית לכך בקהילה מגיעה למסקנה שאכן יש קשר שהוכח כנדרש, היא תנפיק למבקש אישור שהוא מקובל על הרשויות בפורטוגל.

השני: הגשת הוכחות לקשר ההיסטורי, הגנאלוגי והתרבותי הנדרש של המבקש אל יהודי פורטוגל ופזורותיה מעת הגירוש במאה החמש עשרה. החוק מציין במפורש רשימת שמות משפחה כגון פינטו, סוארס (זוארץ) וקסטרו, האופייניים ליהודים באזורים שונים בעולם, כאמצעי נוסף המסייע להוכיח קשר זה. חשוב לציין שרשימת שמות המשפחה המופיעה בחוק הינה חלקית ביותר וכי שם משפחה מתוך רשימה זו אינו מהווה תנאי מספיק לשם הכרה בקשר הנדרש.

החוק מונה נתונים נוספים אשר המצאתם יכולה לסייע בהוכחת הקשר, כגון המצאת אישור מהקהילה יהודית בעלת מאפיינים של יהודי פורטוגל, אשר אינה בפורטוגל, לכך שהמבקש נמנה על חבריה ומשתתף בטקסיה. לבסוף, החוק מתיר לרשויות הפורטוגזיות את האפשרות להיוועץ בקהילות היהודיות בפורטוגל לשם קבלת החלטה בעניינו של כל מבקש.

ישנו חשש שסעיף זה יביא לכך שהאופציה השנייה תהפוך לאות מתה, והרשויות בפורטוגל יפנו כל בקשה שלא מגיעה עם אישור של קהילה יהודית בפורטוגל אל הקהילות היהודיות, באופן בו הגשת בקשה לקבלת אזרחות, אשר תוגש ללא אישור מאחת מהקהילות היהודיות בפורטוגל, לרשויות הפורטוגזיות, תיקח יותר זמן שכן היא עושה "מסלול" כפול - מהרשות לקהילה ובחזרה.

לאחר אישור קבלת האזרחות מטעם ממשלת פורטוגל, יכול כל אזרח לבקש להוציא דרכון פורטוגלי.

הדרכון מטעם מדינת פורטוגל הינו דרכון אירופאי המאפשר תנועה חופשית בכל מדינות אירופה, מייתר את צורך בויזה בכניסה לארצות הברית מקל ומאפשר כניסה למספר מדינות, אליהן כניסה עם דרכון ישראלי קשה עד בלתי אפשרית. הליך הוצאת הדרכון בפורטוגל עצמה נחשב לפשוט.

עו"ד אדם ידיד, משרד עורכי דין ונוטריון דוד ידיד, העוסק בהסדרת מעמד אישי בספרד ובפורטוגל

טלפון ליצירת קשר: 053-9374940

הכתבה נכתבה באדיבות אתר zap משפטי

עו"ד אדם ידיד, בשיתוף אתר zap משפטי, עו"ד אדם ידיד, בשיתוף אתר zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully