וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו מקרובי המשפחה: מהי הדרך העדיפה להתגרש?

עו"ד סיון אלה-לוי בשיתוף אתר Zap משפטי, בשיתוף עו"ד סיון אלה-לוי

11.2.2019 / 7:30

הדרך המועדפת לסיום הנישואים היא בהגעה להסכם גירושים עליו חתומים שני הצדדים, יחד עם זאת - יש לבדוק מהי הדרך הנכונה לכם לסיום הקשר ואם יהיה צורך להחליט איזו ערכאה משפטית מתאימה לכם יותר

אתר Zap משפטי

החלטה על סיום הנישואים היא אף פעם לא דבר קל והיא מועדת לפרעונות. אז איך מתגרשים נכון? איך מגיעים להבנות והאם עדיף לפנות לבית המשפט לענייני משפחה או שאולי דווקא לבית הדין הרבני? עו"ד סיון אלה-לוי, המתחמה בדיני משפחה, גישור וירושה, מסבירה כי כאשר מתקבלת החלטה על סיום נישואים על כל אחד מבני הזוג יש קודם כל ללכת לייעוץ (נפרד) אצל עורך דין המתחמה בתחום דיני המשפחה (ואך ורק בו).

הדרך המועדפת לסיום הנישואים היא בהגעה להסכם גירושים עליו חתומים שני הצדדים - זו למעשה הדרך הקצרה, הזולה והיעילה ביותר. בחירה בדרך של הגשת תביעות, התכתשות בבית משפט (רבני או לענייני משפחה) - היא ארוכה, יקרה ולא נעימה לאף אחד - כולל לילדים המשותפים.

יחד עם זאת - יש לבדוק מהי הדרך הנכונה עבורכם לסיום הקשר. ישנן כמה דרכים - או עם מגשר אובייקטיבי או משא ומתן באמצעות עורכי דין המייצגים את בני הזוג ורק אם בסופו של דבר לא מגיעים להסכמות ימצאו עצמם בני הזוג (לשעבר) בבית המשפט. קשה לקבוע מראש באיזה מקרים עדיף לפנות לבית הדין הרבני ובאיזה מקרים לפנות לבית המשפט לענייני משפחה. רק בפגישת הייעוץ, עורך הדין יוכל למעשה להגיד ללקוח היכן יהיה כדאי לו למצוא את עצמו במקרה של אי הסכמה עם הצד השני.

ישנה חשיבות גדולה גם לפתיחת תיק ליישוב סכסוך. כיום לא ניתן יותר להגיש תביעות גירושים ישירות (כמו גם תביעות משמורת או מזונות) ויש צורך ראשית לפתוח תיק ליישוב סכסוך ביחידות הסיוע שליד בית המשפט למשפחה ובתי הדין הרבניים. יחד עם זאת, לפי החוק - הצד שפתח ראשון את התיק ליישוב הסכסוך הוא זה שבסופו של דבר (אם בני הזוג לא יגיעו להסכם) יהיה זה שיקבע איפה הדיון יתנהל ולהיכן יוגשו התביעות - לבית הדין או לבית המשפט.

עו"ד אלה-לוי מזהירה שלא לרוץ מיד לאחת מהערכאות שאתה חושב שטובה לך יותר. התפיסה לפי בית הדין הרבני טוב לגברים ובית המשפט לענייני משפחה עדיף לנשים כבר מזמן אינה נכונה. בנוסף חשוב לא להקשיב יותר מדי לרעשי רקע (מידע רב מדי ברשת האינטרנט או קרובי משפחה) ולבחור עורך דין שסומכים עליו שיכול להוביל אתכם קדימה.

עו"ד סיון אלה-לוי עוסקת בדיני משפחה, גישור וירושה

טלפון ליצירת קשר - 077-2314182

באדיבות אתר Zap משפטי

עו"ד סיון אלה-לוי בשיתוף אתר Zap משפטי, בשיתוף עו"ד סיון אלה-לוי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully