וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החידושים שיגרמו לכם לראות טוב יותר בלי להיצמד למשקפיים

בשיתוף אופטיקנה, בשיתוף אופטיקנה

26.3.2019 / 10:27

יש לנו בשורה למי שרגיל להרכיב עדשות מגע וחושש מהיום שבו הראייה מקרוב תיחלש והוא יאלץ להרכיב משקפי קריאה. חדשנות בעולם האופטיקה מאפשרת ליהנות מעדשות מולטיפוקל חדשניות המאפשרות ראייה טובה לכל טווח - קרוב, רחוק ומה שביניהם ללא צורך במשקפיים

גבר מרכיב עדשות מגע. ShutterStock
כבר לא צריך לבחור. גבר מרכיב עדשות/ShutterStock

חדשנות בעולם האופטיקה - עדשות מגע מולטיפוקל. בשורה למי שרגיל להרכיב עדשות מגע וחושש מהיום שבו הראייה מקרוב תיחלש והוא יאלץ להרכיב משקפי קריאה. מעתה ניתן ליהנות מעדשות מולטיפוקל מהפכניות המאפשרות ראייה טובה לכל טווח - קרוב, רחוק ומה שבניהם ללא צורך במשקפיים.

יותר אנשים בוחרים בעדשות מגע מולטיפוקל, בין אם בגלל צורך בנוחות בזמן פעילות גופנית, רצון בשיפור הדימוי העצמי, לשימוש באופן חד פעמי באירועים חגיגיים או בגלל חשק להבליט את העיניים ותווי הפנים. ואולי הסיבה הטובה ביותר הוא הקהל שהולך עם עדשות מגע ורוצה להמשיך וליהנות מחיים ללא מסגרת. "הודות לטכנולוגיה והנדסת חומרים מתקדמת, פותחו עדשות מגע מולטיפוקל המאפשרות לאנשים הזקוקים למשקפיים לראייה מקרוב ומרחוק, מבלי שיצטרכו להיצמד רק למשקפיים", מסבירה סיוון בן שושן, אופטומטריסטית ותיקה מרשת אופטיקנה.

זה מתחיל בגיל 40

"זוקן ראייה" או פרסביופיה הוא הקושי להתמקד בעצמים שנמצאים בקרבת העין בגלל היחלשות השרירים בעין, כמו למשל קושי בקריאת אותיות בספר או בעיתון. היחלשות העין מתחילה בדרך כלל לקראת גיל 40, וכך נוצר מצב בו המרשם למשקפיים שמספקות מענה לקושי בראיה לרחוק שונה מהמרשם שמתאים לקריאה, ועדשות בסיסיות כבר לא נותנות מענה. הפתרון לכך הוא משקפיים עם עדשות מולטיפוקל, רב מוקדיים, שמתאימות לכל המצבים.

"מולטיפוקל משלב את כל המרחקים - רחוק, קרוב ובינוני", אומרת בן שושן, "ואם פעם מי שסבל מזוקן ראייה יכול היה לבחור רק בעדשות מגע למרחק ועדיין להזדקק למשקפיים לטובת קוצר ראייה מקרוב, היום דברים השתנו לטובה. מי שרוצה לשמור על מראה מעודכן, מעוניין בהרחבת שדה הראייה ורוצה לצמצם אפקטים של עדשת משקפיים כמו הקטנה או הגדלה - יכול להגיע לאופטומטריסט מוסמך כדי להתאים לעצמו עדשות מגע מולטיפוקל".

משקפי קריאה. ShutterStock
דברים השתנו לטובה. אישה עם משקפיים/ShutterStock
הפתרון החדשני מחייב התאמה על ידי אופטימטריסט מומחה שיבחן את בריאות העין של המטופל, יוודא שהוא לא סובל באופן תדיר מיובש או דלקות ויסביר על כללים לשימוש נכון ובריא בעדשות מגע מולטיפוקל

לדברי בן שושן, יש יתרונות רבים להשקעה בעדשות מגע איכותיות מ"בית טוב". הן מיוצרות בליטוש מיוחד בטכנולוגיה פורצת דרך הנשענת על הנדסת חומרים מתקדמת ביותר ברמת הדיוק האופטימלית והנוחות המקסימלית שמבטלות את הצורך במשקפיים. הן מאפשרות פתרון ראייתי מתקדם, מאחר והן מאפשרות ראייה חדה לכל הטווחים. בנוסף, הן מרחיבות משמעותית את שדה הראייה ואת הצורך בתזוזת הראש עם העיניים יחד, שכן שתי העיניים רואות באופן סימולטני ועובדות בשיתוף פעולה קבוע. וכמובן שהשינוי הוויזואלי מעלה את הביטחון העצמי של מי שפחות אוהבים לראות את עצמם עם משקפיים.

בן שושן מדגישה שהפתרון החדשני הזה מחייב התאמה על ידי אופטימטריסט מומחה."התאמת עדשות מגע מולטיפוקל מצריכה בדיקה ספיציפית בנוסף לבדיקה למשקפי מולטיפוקל, וחשוב לבחון את בריאות העין של המטופל, לוודא שהוא לא סובל באופן תדיר מיובש או דלקות ולהסביר על כללים לשימוש נכון ובריא בעדשות מגע מולטיפוקל".

איך זה עובד?

מדובר במוצר שאולי ישמע לרבים קצת עתידני: העדשות אפילו מכילות בתוכן משקולות והמבנה החדשני שלהן שונה מזה של עדשה רגילה. בעדשת מגע רגילה המספר זהה בכל שטחה, ואילו עדשת המולטיפוקל מחולקת כך שבאמצעה יש עיגול לטובת ראייה מקרוב, אחריו עיגול לראייה רחוק ואז שוב עיגול נוסף לראייה מקרוב.

"העין לומדת להתעלם מהעיגול שאינו רלוונטי", מסבירה בן שושן, "יש מי שמתרגלים לשיטה תוך כמה שעות ויש מי שמתרגלים לאחר מספר ימים. החומר ממנו עשויה העדשה מצליח לספק חמצן לעין והן נוחות להרכבה". חשוב שההתאמה והמעקב של העדשות תתבצע אצל אופטומטריסט מוסמך פעם בחצי שנה או כשהמטופל מרגיש שחדות הראייה שלו השתנתה.

לרשימת סניפי אופטיקנה

לרכישת עדשות מגע באתר אופטיקנה

בשיתוף אופטיקנה, בשיתוף אופטיקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully