וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מ-1 באפריל יהיה אפשר להדליק ג'ויינט ברחוב?

עו"ד יאיר מושיוב, בשיתוף עו"ד יאיר מושיוב

13.3.2019 / 12:18

ממש בקרוב נכנס לתוקפו התיקון החדש לפקודת הסמים שנקרא "אי הפללה באחריות" ומציג רפורמה ומדיניות אכיפה חדשה על שימוש בקנאביס. מה זה בדיוק אומר והאם זה צעד בדרך ללגליזציה?

בשיתוף עו"ד עו"ד יאיר מושייב

בתחילת חודש אפריל צפוי להכנס לתוקפו התיקון החדש לפקודת הסמים שנקרא "אי הפללה באחריות" ומציג רפורמה ומדיניות אכיפה חדשה על שימוש בקנאביס. במסגרת החוק החדש יוטלו קנסות מנהליים בלבד נגד מי שיואשם בשימוש עצמי בקנאביס. מה זה אומר לגבי משתמשי הקנאביס, מה ההשלכות לגבי הרשעות קודמות והאם אפשר עכשיו להדליק ג'וינט ברחוב? עורך הדין הפלילי יאיר מושיוב עושה סדר בדברים.

הבשורה הגדולה למעשנים - במתחם הציבורי - היא שבניגוד לעבר, בפעם הראשונה שייתפסו מעשנים מריחואנה במקום פומבי הם יזכו לאזהרה בלבד וקנס של 1,000 ש"ח, ללא רישום פלילי. אם יתפסו פעם נוספת בתוך חמש שנים הקנס יוכפל ויעמוד על 2,000 שקלים ורק בפעם השלישית שייתפסו ייקבע להם "הסדר מותנה" - ענישה עוקפת בית משפט עם סנקציה נוספת (דוגמת שלילת רישיון נהיגה, עבודה לשירות הציבור או פסילת רישיון כלי ירי). כלומר - גם לאחר שלוש פעמים בהם נתפסת עם מריחואנה לא יוכתם הרישום הפלילי שלך.

אז אכן מדובר בצעד חשוב עבור מעשני הקנאביס, אבל הדרך ללגליזציה או לפחות לאי הפללה מלאה עדיין רחוקה ויש לזכור כי עדיין מדובר בסם אסור לשימוש על פי חוק.

עו"ד יאיר מושיוב מתמחה במשפט פלילי

טלפון ליצירת קשר: 077-9968289

הכתבה בשיתוף אתר zap משפטי


* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד יאיר מושיוב, בשיתוף עו"ד יאיר מושיוב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully