וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות שווא בגירושים - עם מי צריך לדבר ומה צריך לעשות?

בשיתוף עו"ד אמיר ברכה, בשיתוף עו"ד אמיר ברכה

31.3.2019 / 12:48

כאשר הנישואים עולים על שרטון ומגיעים לגירושים עלולה לפרוץ לעיתים מלחמה אמיתית - עם יצר נקמנות ורצון לפגוע בבן הזוג. במצב שכזה עלולות לצוץ תלונות שווא במשטרה, לרוב על אלימות פיזית או מינית כלפי בן הזוג או הילדים. במקרה שכזה - יש דברים שחשוב שתדעו

צילום ועריכה: Joseph Pal

תופעת תלונות השווא בגירושין כבר אינה שולית והיא עשויה להופיע במהלך הליך גירושין, בו העוינות והמתח גוברים. במצב זה, מוגשת תלונת שווא במשטרה, לרוב על אלימות פיזית או מינית כלפי בן הזוג או הילדים - במטרה לפגוע או לנקום בבן הזוג. כדי להבין קצת יותר על התופעה ולדעת מה ניתן לעשות שוחחנו עם עורך הדין הפלילי אמיר ברכה, שמזכיר לנו ש"לפני שאתה מחליט עם מי אתה מתחתן - תבדוק ממי אתה עלול להתגרש".

כאשר חיי הנישואים עולים על שרטון ומגיעים לנקודת אל-חזור ולגירושים, עלולה לפרוץ מלחמה אמיתית - עם יצר נקמנות ורצון לפגוע בבן הזוג וגם הרצון להשיג תשואות בתיק הגירושין, על חשבון בן הזוג. במקרים כאלה עלולות לצוץ תלונות שווא של בן זוג אחד נגד השני. עו"ד ברכה מסביר שבמקרים שכאלה, שמערבים הליך גירושין עם הליך פלילי, יש צורך בראייה רחבה ולהתחשב בכל צעד בהליך המקביל, תוך שיתוף פעולה בין עורכי הדין שמטפלים בשני ההליכים. הצורך בשני עורכי דין נפרדים מגיע מעצם העובדה שמדובר בתחומי התמחות שונים, אולם חשוב שיעבדו בשיתוף פעולה כי ייתכן מצב שבו עורך הדין הפלילי ישיג ללקוח שלו את ההסדר הטוב ביותר עבורו מבחינה פלילית, אך יגרום לו להודות בעבירה (שייתכן שכלל לא ביצע אותה) שתפגע בו בהליך הגירושין - בייחוד בנושא הסדרי הראייה עם הילדים.

לכן ישנה חשיבות מכרעת במקרים כאלה לפנייה לעורך דין פלילי, שיהיה בקשר מתמיד עם עורך הדין לענייני משפחה. על השניים לדעת כיצד להתנהל זה מול זה בשיתוף פעולה לטובת הלקוח. יש לדעת כי במקרים של תלונות שווא שהוכחו ככאלה, למרות שישנה עבירה של מסירת תלונת שווא ועדות שקר בין בני זוג, המשטרה לא נוטה לפתוח בחקירה נגד המתלונן, כדי שלא להקשות על מגישי תלונות עתידיים.

אז אם באמת הגעת למצב שבו הגישו נגדך תלונת שווא - זכור לפעול בצורה שקולה ומושכלת תוך התייעצות עם עורך דין המתמחה בתחום.

משרד עו"ד אמיר ברכה מתמחה במשפט פלילי.
טלפון ליצירת קשר: 0539380375
הכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

בשיתוף עו"ד אמיר ברכה, בשיתוף עו"ד אמיר ברכה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully