וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יש מה לעשות במקרים של רשלנות רפואית באבחון של סרטן?

בשיתוף עו"ד יאיר סקלסקי, בשיתוף עו"ד יאיר סקלסקי

7.4.2019 / 11:09

במקרים של חשד למחלות ממאירות, כמו סרטן, האבחון המוקדם עשוי להיות בבחינת מציל חיים, לא פחות - אבל מה קורה אם הרופא שוגה באבחון וכיצד ניתן במקרים שכאלה לקבל את הפיצויים המגיעים לכם?

אתר Zap משפטי בשיתוף עו"ד יאיר סקלסקי

אירועי רשלנות רפואית הן כבר מזמן נושא מוכר ומדובר, אבל לא כל טעות של רופא נובעת מהזנחה ולא כל טענה כלפי רופא תתברר, בסופו של יום, כרשלנות רפואית. אך ישנם מקרים בהם ההתנהלות המקצועית של הרופא או הצוות הרפואי הייתה כה לקויה ומסכנת חיים, עד כי היא מהווה עילה לתביעה ברשלנות ולקבלת פיצויים. הדברים מקבלים משנה תוקף כשמדובר באחד העקרונות החשובים ביותר ברפואה - האבחון המוקדם, במיוחד במקרים של חשד למחלות ממאירות, כמו סרטן, האבחון המוקדם עשוי להיות בבחינת מציל חיים, לא פחות. אבל מה קורה אם הרופא שוגה באבחון?

עו"ד יאיר סקלסקי הוא מומחה לרשלנות רפואית והוא מסביר שבאופן כללי, ככל שהאבחון מאוחר יותר הסיכוי להחלים הולך ופוחת. האבחון של מחלות סרטן הוא לא תמיד פשוט וישנם מקרים של אדם בריא לגמרי שעושה מעקב רפואי שגרתי אצל רופא משפחה - וחובת האבחון אינה של החולה אלא של הרופא. הרופא צריך להיות זה ששם לה לשינויים במדדים שצריכים להדליק נורות אדומות, אבל יש לדכור שלחולה ישנה גם חובה מינימלית - לשאול שאלות.

אנחנו ממש מקווים שאך אחד מכם לא יזדקק לזה, אבל במידה וחס וחלילה אנחנו או מישהו מקרובינו נמצא במצב של חשש לרשלנות רפואית - חשוב מאוד להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום.

עו"ד יאיר סקלסקי עוסק ברשלנות רפואית, משפט רפואי וזכויות החולה.

טלפון ליצירת קשר: 03-751-8405

הכתבה באדיבות אתר Zap משפטי

בשיתוף עו"ד יאיר סקלסקי, בשיתוף עו"ד יאיר סקלסקי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully