וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבלין באהבה: הפאבים האיריים שכדאי להכיר

בשיתוף Zap Rest, בשיתוף Zap Rest

24.6.2019 / 8:01

בכל רחבי הארץ פועלים בשני העשורים האחרונים עשרות פאבים איריים. קבלו שבעה מומלצים במיוחד

פאבים איריים מרפיס. בוריס רחמילוב,
מרפי'ס בנתניה/בוריס רחמילוב

עד סוף שנות ה-90 של המאה הקודמת, לא פעל בישראל אפילו פאב אירי אחד. אמנם ג'יימסון, הוויסקי האירי המפורסם, כבר הצליח לתקוע יתד ברוב הפאבים המקומיים, אך היה זה רק בתחילת המילניום הנוכחי, כשהעם היושב בציון גילה את אמריקה (או את אירלנד בעצם). זה קרה עם הפתיחה החגיגית והבלתי נשכחת של הפאב האירי הראשון בישראל, הלא הוא מולי בלומס.

מאז שנפתח הסניף הראשון בשנת 2000 ברחוב הירקון בתל אביב, ליטרים רבים של גינס זרמו במורד גרונותיהם של בלייני העיר הלבנה: כיום, פחות משני עשורים מאוחר יותר, אין כמעט עיר בישראל שלא מתגאה בנציגות אירית אחת לפחות לתפארת.

בכתבה שלפניכם תמצאו שבעה פאבים איריים כחול-לבן, בשבע ערים שונות, שמציעים את השילוש הקדוש של הרבה עץ, מבחר מרשים של בירות מהחבית ומותגי וויסקי ואוכל פאבים ראוי לשמו שתמיד משדרג את חווית השתייה.

מרפי'ס, נתניה

בסניף מרפי'ס שבנתניה, ממתינים לכם יותר מ-100 סוגים שונים של וויסקי, ויטראז'ים אותנטיים שיובאו למקום במיוחד מאירלנד הירוקה וצוות מקצועי מאין כמוהו, שגורם לכל אורח להרגיש כמו בבית. כמיטב המסורת האירית, מתקיימות במרפי'ס לעיתים קרובות הופעות חיות ועל מסכי הפלזמה הרבים ועל המסך הענק, מוקרנים כל אירועי הספורט החשובים. מעבר לכל זה תמצאו במקום גם מערכת סאונד איכותית במיוחד שמנגנת מוזיקה משובחת.

מדי יום ראשון ניתן ליהנות במקום ממבצע 1+1 על המבורגרים, בירה ויינות, בימי שלישי מתקיים במקום ערב בירה ויין ללא תחתית ולאורך כל השבוע מגישים במקום ארוחות עסקיות שוות ביותר.

טעימות מהתפריט: מאנצ' אירי, שניצל מרפי'ס, פיצה אירית (פיצה בשרית מבצק הנאפה במקום עם תבשיל בקר) וקרמינו (שוקולד מריר וקרם שוקולד קטיפתי שבמרכזו קרם ברולה בציפוי קריספי).

מרפי'ס, גיבורי ישראל 17, Y סנטר פולג, נתניה. 053-9424661

אוסליבן, מודיעין

אוסליבן הוא פאב אירי יוקרתי מהרגיל, המתפרש על שתי קומות במודיעין. על עיצוב הפנים של אוסליבן, חתום מעצב הפנים המפורסם ירון טל, שאחראי בין היתר לעיצוב של מסעדות כמו טייגר לילי, TYO, דרך הגפן ועוד מגוון עצום של בתי מלון, בתי קפה, מתחמי מזון, משרדים וכיו"ב. הבר המרשים של אוסליבן כולל 25 מקומות ישיבה ובנוסף ישנם במקום חללים שונים, פינת אח עם כורסאות, שולחנות בר, ספות מוגבהות ושולחנות נמוכים עם שרפרפים. כל זה כדי לאפשר לקהל המבלים מבחר עשיר של אפשרויות ישיבה ובילוי.
באוסליבן תמצאו יותר מ-30 סוגים שונים של סינגל מאלט, מבחר עשיר ביותר של קוקטיילים איכותיים ויותר מעשרה ברזים של בירה.

טעימות מהתפריט: נקניקיות בלפאסט (נקניקיות טלה איריות בליווי תפו"א בעשבי תיבול, כרוב כבוש וחרדל דיג'ון עם תוספת לבחירה), צ'יפס אירי וגבעות אירלנד (מרנג שוקולד ופקאן, קרם מסקרפונה ומעליו נטיפי גנאש שוקולד לבן).

אוסליבן, שדרות המלאכות 121, מודיעין. 08-9702119

sheen-shitof

עוד באותו נושא

תעמיס לי חינקלי: המסעדות הגרוזיניות הטובות בישראל

בשיתוף zap rest
פאבים איריים הנשיא. משה נחום,
הנשיא 1 באשקלון/משה נחום

הנשיא 1, אשקלון

בלב שכונת אפרידר שבאשקלון, ממתין לכם פאב אירי מקומי שמתגאה בשורה ארוכה של ברזי בירה, מבחר אינסופי של מותגי וויסקי וארוחות בוקר מהטובות שנתקלנו בהן בז'אנר. כמו כן מתקיימות במקום הופעות של אמנים מקומיים וכן ערבי במה פתוחה מרגשים ומלאי אלכוהול. גולת הכותרת של תפריט האוכל העשיר של הנשיא 1 היא ללא ספק מנת ההמבורגר האימתנית שעונה לשם "גרנד פאפא 650 גרם". בנוסף תמצאו בתפריט גם שלל מנות טאפאס, מנות גריל, נשנושים, כריכים, מנות חומוס ושלל קינוחים מצוינים.

טעימות מהתפריט: סופלה טלה (קבבוני טלה על הגריל במילוי טחינה), טונה אדומה (צרובה על הפלנצ'ה ומוגשת בליווי צזיקי), שוקולד בלגי וחמאת בוטנים (על תחתית של עוגיית מרנג שוקולד, מוס שוקולד בלגי בשילוב עדין של קרמל חמאת בוטנים ובציפוי גנאש שוקולד חלב).

הנשיא 1, הנשיא 1, אשקלון. 053-9443746

ליאו בלומס - תל אביב

ליאו בלומס, האח הצעיר של מולי בלומס מרחוב הירקון, נפתח לפני קצת יותר מעשור ברמת החייל. בפאב האירי המקסים והמושקע מתקיימות לאורך השבוע הרצאות מרתקות, אירועי הספורט החשובים מוקרנים במקום על מסכי ענק וכן ניתן להפיק בליאו בלומס אירועים פרטיים ועסקיים מכל הסוגים בהיקף של החל מ-30 ועד 200 מוזמנים. כל זה באווירה אירית מלאת בירה איכותית וויסקי משובח.
זה המקום לעדכן כי לאחרונה החלו להגיש בליאו בלומס עסקיות צוהריים הכוללות מנה עיקרית במחיר מוזל, בתוספת של סלט קטן ומשקה קל (שליש בירה מהחבית או כוס יין - בתוספת של עשרה שקלים בלבד למחיר הארוחה).

טעימות מהתפריט: לחם אירי וחמאה, סלמון מעושן עם "פוטייטו קייקס" ושמנת חמוצה, קדירה אירית (בשר בקר וירקות שורש מבושלים בגינס), שפרדס פאי (קערת בשר בקר טחון ופירה) ופאי תפוחים עם רוטב בייליס.

ליאו בלומס, ראול וולנברג 24, תל אביב. 053-9387700

פאבים איריים פאדיס. ריקי קנדל,
פאדיס באילת/ריקי קנדל

פאדיס - אילת

פאדיס האילתי בא לעולם לפני תריסר שנים, אי אז ב-2007 ובכך הפך לפאב האירי הדרומי בישראל. פאדיס, הפאב האירי הראשון והיחיד למעשה, שנפתח באילת, מציע לצד מבחר הוויסקי והבירות המתבקש, גם שפע של קוקטיילים כמו קאיפריניה תות (קאשסה, מונין תות, מונין ליים, מי סוכר וקוביות לימונים), בננה טרופיקנה (מליבו, פינה קולדה, כדור גלידה בננה וחלב) ואורגזמה אירית (אייריש קרים, ליקר קפה ושמנת).

מדי יום מציעים בפאדיס האילתי תפריט עסקיות צוהריים בין 18:00-12:30 בשלוש דרגות מחיר, הנחשב לאחד המשתלמים ביותר בעיר.

טעימות מהתפריט: סלט פאדיס (חסה, עגבניות שרי, מלפפון, פלפל, פטריות, תירס וגרעיני חמנייה ברוטב ויניגרט עם כדורי קריספי צ'יז פרומעז מטוגנים), פאדיס בורגר (המבורגר במשקל 250 גרם מבשר אנטריקוט משובח, ממולא ברוקפור ומוצרלה ומוגש עם צ'יפס וסלט), שפרדס פאי אירי (פשטידת בשר טחון אירית עם בצל וגזר במעטפת פירה בתנור) ודבלין מילקשייק (וויסקי אירי, אייריש קרים, גלידת וניל ושמנת).

פאדיס, דרך יותם 1, אילת. 053-7104403

פאבים איריים פטריקס. דן קובלר,
פטריקס בחיפה/דן קובלר

פטריקס, חיפה

פטריקס החיפאי הוא בר אירי ענק עם 200 מקומות ישיבה, הממוקם במרכז הכרמל. בתפריט האלכוהול של פטריקס החיפאי מככבות לא פחות מח"י בירות מהחבית, עשרות סוגי וויסקי מאירלנד, סקוטלנד ואמריקה ומבחר עשיר ביותר של סוגי וודקה, משקאות אניס, ג'ין, רום, קוניאק, יינות וטקילה. תפריט האוכל של פטריקס חיפה כולל מבחר גדול של מנות פאבים משודרגות ובימי ראשון עד רביעי ניתן להזמין במקום המבורגר ושליש בירה או מנת פסטה וכוס יין ב-49 שקלים בלבד.

טעימות מהתפריט: מאפה אירי (בצק באפייה במקום במילוי תבשיל בשר בקר וירקות שורש, טחינה ועשבי תיבול), נקניקייה לצד תפו"א (האירית של אלן לצד תפו"א מדורה, בצל ירוק, קוביות פלפלים, חרדל משובח וכרוב כבוש), פסטה בסגנון אירי (פסטה פנה ברוטב בשר וירקות שורש, מוקרמת עם רוטב צ'דר) וכל מיני בשרים (פלטת ברזל רותחת עם ירקות קלויים, פרגית, נקניקיות איריות, סטייק אנטריקוט ורצועות סינטה).

פטריקס, שדרות הנשיא 134, חיפה. 053-9384929

דבלין, הרצליה

בחלק ניכר מהפאבים האיריים הפועלים כיום בישראל, ניתן למצוא מגוון רחב של אלמנטים דקורטיביים שיובאו למקום מאירלנד. בדבלין שבהרצליה, הגדילו לעשות ואפילו את האדריכלים ואנשי הבנייה, הביאו לישראל במיוחד מאי האזמרגד. הישיבה במקום היא סביב שולחנות אבירים ארוכים ומסיביים, כשבנוסף יש במקום מעין אמפי תיאטרון עם תאי ישיבה, שהגבוהים שבהם ממוקמים בגובה של 2.5 מטר מעל רצפת הפאב. משם יכולים לצפות החוגגים על הבמה ללא הפרעות בשדה הראייה.

חביות הבירה של דבלין נמצאות בחדר קירור מיוחד במינו, כשסך הכול תמצאו בדבלין ההרצלייני 18 סוגים שונים של בירה מהחבית: מדי יום בין השעה 17:00 ל-20:00, מנהיגים במקום מדיניות של 1+1 על כל הסוגים ללא הבדלי מוצא, סוג או נפח.

טעימות מהתפריט: אומלט אירי (מוצרלה בתוספת צ'יפס), נתח פילה מטיאס, הום פרייז ברוטב שמנת פיקנטי וקפה אירי עם אלכוהול.

דבלין, אריה שנקר 4, הרצליה פיתוח. 053-9444129

בשיתוף Zap Rest, בשיתוף Zap Rest
  • עוד באותו נושא:
  • פאבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully