וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות האונליין שהופך את הסופרמרקט השכונתי לאימפריה קטנה

בשיתוף יוניליוור

13.8.2019 / 7:37

הצרכנים עוברים לאונליין ובעלי הסופרמרקטים והמכולות השכונתיות חייבים להתמודד עם השינוי, כדי להתחרות ברשתות. מיזם "Shopo.co.il" של יוניליוור, מאפשר להם למכור אונליין בלי להקים אופרציה דיגיטלית, ולקבל ליווי ותמיכה. והלקוחות? נהנים ממערך משלוחים איכותי ומהיר

מיזם Shopo.co.il, רפי מסופר הנחלה. גיא יצחק,
עשרות בתי עסק קמעונאיים קטנים הצטרפו למיזם "Shopo.co.il", שמאפשר להם לשווק אונליין בלי להקים אופרציה דיגיטלית. רפי, בעל מרכול מראשון לציון/גיא יצחק

כשאסי מור הקים, יחד עם שני אחיו, מינימרקט קטן במרכז המסחרי בהדר גנים בפתח תקווה, הוא רק רצה להתפרנס. "לקחנו שטח קטן, 80 מ"ר, ועם והשנים התרחבנו", הוא נזכר. "לקחנו עוד חנות, שברנו קיר, התחברנו וככה המשכנו עד שהגענו ל'היפר מור' של היום. בהתחלה היינו הקופאיות, הסדרנים והמשלוחנים. גדלנו, התחתנו והזדקנו פה". לפני מספר שנים העסק המשפחתי הגיע למכשול: אורך החיים המודרני הביא לשינוי בהתנהגות הצרכנים וגרם להם להגיע פחות לחנות ולהזמין יותר משלוחים.

"בשנים הראשונות התחלנו בקטן, 3-4 הזמנות טלפוניות ביום. עד שזה הגיע לפני שנה להיקפים של 50-60 טלפונים ביום ואתה צריך לשים שם שלושה אנשים נון סטופ על הטלפון ו-5-6 מלקטים שמגיעים בסוף לקופה כמו לקוח רגיל, ולטפל בריג'קטים של לקוחות. הגעתי לנקודה שאת כל המרץ ותשומת הלב שלי אני משקיע בלתפעל מערך משלוחים. בדיוק באותו הזמן הגיע הטלפון מיוניליוור".

מיזם Shopo.co.il, סוהיל משמשום מרקט. טל ברקוביץ',
המגמה ברורה. הצרכנים עוברים לאון ליין ומי שלא יצטרף למהפכה יישאר מאחור. סוהיל משמשום מרקט/טל ברקוביץ'

"היפר מור" הוא אחד מעשרות בתי עסק קמעונאיים קטנים שהצטרפו למיזם "Shopo.co.il" של יוניליוור, שמאפשר להם לשווק אונליין בלי להקים אופרציה דיגיטלית. בשופו בעלי המכולות יכולים להקים אתר קניות בעלות מסובסדת, לקבל ליווי ותמיכה לאורך כל התהליך, בנוסף למעטפת שיווקית מקומית. כך, אותם קמעונאים שפיתחו לאורך השנים היכרות אינטימית עם הלקוחות, יכולים להמשיך ולשרת אותם גם בעידן הדיגיטלי.

על פי נתוני שופו, בשלושת החודשים האחרונים בלבד, מרכול מראשון לציון זוכה לממוצע של 190 הזמנות און ליין בחודש, בזכות ההצטרפות לשופו. הסל הממוצע בקניות און ליין באותו המרכול גבוה משמעותית מהסל הממוצע ברכישה בחנות עצמה ועומד על 520 שקלים. בפתח תקווה זוכה מרכול בעיר בשלושת החודשים האחרונים לממוצע של 549 הזמנות און ליין חודשיות וסל קניון ממוצע באונליין עומד על 708 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מיזם Shopo.co.il, פירות וירקות. E.T advertisers,
"שופו הוא ההזדמנות של המרכולים השכונתיים לחזק את הקשר עם הלקוחות ולהקנות להם את השירות המתקדם ביותר"/E.T advertisers

"שופו מאפשר לנו להתחרות ברשתות ומי שמרוויח הם הלקוחות"

המגמה ברורה. הצרכנים עוברים לאון ליין ומי שלא יצטרף למהפכה יישאר מאחור. אם ב-2016 נתח שוק המזון בקניות און ליין עמד על 4% (2.4 מיליארד שקלים) התחזית ל-2020 היא שנתח השוק יוכפל ל-8% (5.5 מיליארד שקלים). על פי דוחות. התוצאות לפיכך של סקר גאו-קרטוגרפיה שבדק את המניעים לרכישת מזון און ליין לא מפתיעות: רק כ-19% מהנשאלים ציינו שהמחיר הוא מניע מרכזי בעוד ש 65% מהנשאלים ציינו שהמניע העיקרי לרכישת מזון און ליין הוא נוחות וחיסכון בזמן.

את שופו פיתחה חברת Self-Point, המפעילה אתרי מסחר מקוונים למגוון רשתות קמעונאיות מובילות בשוק הישראלי ובזירה הגלובלית. הטכנולוגיה החדשנית של החברה מספקת פתרון הקמה ותחזוקה מקיף לקמעונאי שנכנס לזירת המכירה באונליין, כך שבעל הסופר השכונתי יוכל להמשיך בניהול הפעילות השוטפת של החנות מבלי להיות טרוד בתחזוקת האתר.

גם רפי, בעל מרכול מראשון לציון, נהנה מהיתרונות של שופו. "התחלנו את העסק מאפס לחלוטין, בלי עזרה של אף אחד פתחנו את החנות הראשונה", הוא מתאר. "נלחמנו בשיניים בבירוקרטיה ונתקלנו בהרבה מכשולים בדרך בתור עסק חדש. עד עכשיו לא השתלם לנו להקים אתר לרכישות באינטרנט בגלל העלויות הגבוהות. כשיוניליוור הציעו לנו להצטרף לשופו בעלות מסובסדת וגם ללוות אותנו בתהליך, קפצנו על ההזדמנות. אנחנו יכולים עכשיו להציע ללקוחות שלנו שירות קנייה באינטרנט ומשלוחים, שעד היום הם היו יכולים לקבל רק ברשתות הגדולות. זה מאפשר לנו להתחרות ברשתות ומי שמרוויח הם כמובן הלקוחות".

מיזם Shopo.co.il, פירות וירקות. E.T advertisers,
"הצרכן לא מוותר על קניות לבית בשכונה, על היחס האישי ועל הנוחות"/E.T advertisers

"חלק מהלקוחות שלנו עושים אצלנו קניות השלמה והרוב הגדול עושה אצלנו את הקניות השבועיות שלו. כל מי שיש לו חיים עסוקים, ילדים ולא מוצא זמן לעבור אצלנו", מסביר רפי. "הרשתות הגדולות לא יכולות להתחרות בי במהירות, בטריות וביחס האישי. הדחף שהכי מרחף מעלינו זה השירות".

הצרכן לא מוותר על קניות לבית בשכונה, על היחס האישי ועל הנוחות, מסביר גם עדי רגב, סמנכ"ל חטיבת המכירות של יוניליוור ישראל. שופו הוא ההזדמנות של המרכולים השכונתיים לחזק את הקשר עם הלקוחות, להקנות להם את השירות המתקדם ביותר ובכך לשמור על היתרון היחסי בתחום ואף להגדיל את נתחי השוק שלהם בקניות ההשלמה לבית.

שופו ממשיך לצבור תאוצה ולהעניק אלטרנטיבה דיגיטלית לבעלי מרכולים וללקוחות. בעידן בו בתחומים רבים התאגידים הגדולים בולעים את העסקים הקטנים והמשפחתיים, Shopo.co.il מאפשר להם להמשיך ולשגשג בסביבה התחרותית ולנצל את היתרונות היחסיים שלהם אל מול הקמעונאים הגדולים. זה לא רק קרש הצלה, זו מקפצה של ממש עבור מאות אלפי עסקים קטנים ובינוניים, שכמעט טובעים כיום בים התחרות".

כדי לשמוע עוד על יתרונות שופו לעסק שלכם צרו קשר

בשיתוף יוניליוור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully