וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים לפשוט רגל: דרכים, התמודדויות ופתרונות למחיקת חובות

עו"ד שי עמר, בשיתוף אתר Zap משפטי, בשיתוף עו"ד שי עמר

30.6.2019 / 10:37

חייבים רבים אינם מכירים את השלבים השונים במקרה של חדלות פירעון ופונים היישר להליך פשיטת רגל. מתי נכון לעשות זאת ואילו פתרונות אחרים ישנם? עו"ד שי עמר, העוסק בתחום חדלות פירעון, הוצאה לפועל ופשיטת רגל, עושה לכם סדר

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

נושא פשיטת רגל והוצאה לפועל מטרידים לא מעט בעלי חוב. מהם היתרונות והחסרונות של הליך פשיטת רגל? מהן ההשלכות על משפחתו של החייב? ומדוע חובה להתייעץ בעורך דין לפני שיוצאים לדרך? עו"ד שי עמר, העוסק בתחום חדלות פירעון, הוצאה לפועל ופשיטת רגל התארח באולפן וואלה! NEWS כדי לסייע לבעלי חוב להבין כיצד עליהם לנהוג.

"פונים אליי עשרות חייבים בחודש ובשנים האחרונות נראה שעורך הדין נתפס כ'קוסם' בעיניהם בתחום חדלות הפירעון, וחשוב להבין שבתחום הזה אין קסמים אלא הליכים מוסדרים בחוק שעל פיהם ניתן לפעול", אומר עו"ד עמר, "אם אדם נקלע לחובות, הפעולה הנכונה הראשונה עבור חייב היא הסדרים מול הנושים. על החייב לדרוש את רשימת התיקים שלו בהוצאה לפועל. אם התיקים ישנים, אני מציע לארגן סכום כסף מסוים ולהגיע להסדרים עם כל נושא. זהו פתרון מהיר ויעיל".

"מדרגה שנייה היא איחוד תיקים ומדרגה שלישית היא הגדרתו כמוגבל באמצעים", מוסיף עו"ד עמר, "אם לא נמצא פתרון אפשר ללכת להליך פשיטת רגל".

חייב שנפתח נגדו יותר מתיק אחד בהוצאה לפועל רשאי להגיש בקשה לאיחוד תיקים בפני רשם הוצאה לפועל. בבקשה זו הוא מבקש לאחד את תיקיו ולשלם שלושה אחוזים מגובה החוב וכך לא כל נושה ונושה יפעלו נגדו בתיק. מוגבל באמצעים הוא חייב שלא יכול לעמוד בסף תשלומים גבוה, עליו לאחד את תיקיו כדי שנושים לא יפעלו נגדו. זהו הליך שיכול להתאים לפרק זמן מוגבל, עד שלבעל החוב יהיה כסף לשלם את חובותיו בהסדר לנושים השונים. על החייב מוטלים עיקולים ומגבלות ואי אפשר לבטלם כל עוד אינו משלם החייב דבר בהוצאה לפועל.

"חייב שנפתח נגדו תיק הוצאת לפועל עומד בפני שתי אפשרויות", אומר עו"ד עמר, "הדרך האחת היא טענת 'פרעתי' והדרך השנייה היא התנגדות לביצוע שטר. בטענת 'פרעתי' החייב אומר להוצאה לפועל כי פרע את חובו וזאת לאחר פסק הדין בנושא, רשם הוצאה לפועל ידון במקרה. במקרה של התנגדות לביצוע שטר, נפתח תיק הוצאה לפועל בגין שטר או צ'ק שחולל, החייב ייגש התנגדות מסיבות שונות דוגמת החתימה זויפה או הצ'ק נגנב והתיק יועבר לבית משפט שלום".

למי יכול להתאים הליך פשיטת רגל?

"הליך פשיטת רגל מתאים לחייב שרואה שאין לו דרך לשלם את חובותיו לעולם", אומר עו"ד עמר, "הרבה חייבים פונים לבנקים שמסרבים לפרוס להם את החובות שוב, החייבים האלה הגיעו למסקנה שאין באפשרותם לשלם וההליך היחיד שיפטור אותם מהחוב הוא הליך פשיטת רגל".

עו"ד שי עמר עוסק בדיני הוצאה לפועל ופשיטת רגל. באדיבות אתר zap משפטי.

טלפון ליצירת קשר: 077-9977492

עו"ד שי עמר, בשיתוף אתר Zap משפטי, בשיתוף עו"ד שי עמר
  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully