וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לביה"ס: כל מה שחשוב לדעת על ביטוח תאונות תלמידים

עו"ד רחל ארוך וקנין בשיתוף zap משפטי, בשיתוף עו"ד רחל ארוך וקנין

22.8.2019 / 10:03

פוליסת ביטוח תאונות תלמידים מעניקה כיסוי לתלמידים גם בזמן החופש הגדול, אך רשימת הסייגים שלה ארוכה מאוד. מתי כדאי לתבוע את חברת הביטוח המבטחת, אילו מקרים אינם מכוסים ומהי תקופת ההתיישנות? כל האמת על פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמיד

רופאה חובשת פצע בברך. ShutterStock
הדרך הטובה ביותר לדאוג לביטוח שיוכל להעניק להורים שקט נפשי היא לרכוש פוליסת ביטוח תאונות אישיות, במקביל לביטוח הקיים/ShutterStock

הורים רבים כלל אינם מודעים לעובדה שמדי שנה הם משלמים עשרות שקלים (במסגרת תשלומי הורים) עבור פוליסת ביטוח תאונות תלמידים. פוליסה זו מעניקה כיסוי לכל תלמיד, כל ימות השנה ובכל שעה משעות היממה גם כשהם אינם בשטח בית הספר, וגם בתקופת החופש הגדול. בנסיבות מסוימות, הביטוח תקף אפילו כשהתלמיד בחו"ל.

אילו מקרים הפוליסה לא מכסה?

בהיותה ביטוח נגד תאונות, הפוליסה אינה מכסה נזקים גופניים כתוצאה ממחלות, אך גם לא תאונות שנגרמו כתוצאה ממחלה: אם לדוגמה, ילד מעד ונחבל בראשו כשהגיע לבית הספר בזמן מחלה, חברת הביטוח יכולה לטעון להגנתה שהמחלה היא זו שהובילה לתאונה, ולכן תתנער מחובתה לפצות את התלמיד.

שורה ארוכה של מקרים אחרים גם אינם נכללים בפוליסה:

תאונות דרכים בישראל ובחו"ל (למעט כאלה שקרו בזמן פעילות מטעם בית הספר או הרשות המקומית), רשלנות רפואית, רעידת אדמה, נזק כתוצאה מפעילות צבאית, מלחמה ופעולות איבה, ותאונות עבודה המכוסות במסגרת הביטוח הלאומי.

כמו כן, אם גילו של הילד מעל 14 שנים, הפוליסה אינה מכסה תאונות שהן תוצאה של השתתפות פעילה בעבירה בדרגת פשע.

נכות זמנית קצרה? אין כיסוי

כשנכנסים לעובי הקורה, מגלים שהפוליסה, שעלותה לציבור ההורים בישראל היא מעל ל-65 מיליון שקלים בשנה, אינה רלוונטית ברובן המוחלט של התאונות. כך למשל, במקרה של נכות זמנית בעטיה של תאונה, הפוליסה תקפה רק כאשר משך הנכות הזמנית הוא בין 90 ל-180 יום. אם משכה היה מתחת או מעל לתקופה זו, לא יהיה לה כיסוי ביטוחי. למרבה האירוניה, רוב הפציעות בגילאי בית הספר כרוכות בנכות זמנית של חודש עד חודשיים בלבד.

למה עוד אין כיסוי? נזקים נפשיים, צלקות אסתטיות, הוצאות בגין ייעוץ רפואי ועבור טיפולי שיניים. ואם לא די בכך, גם כאשר ישנו החזר, הוא מסתכם בעשרה אחוז בלבד מסך ההוצאות הרפואיות שאינן נכללות בסל הבריאות.

בנוסף, נכות צמיתה בשיעור הנמוך מ-5% אף היא אינה מזכה בפיצוי.

נערה נפגעת בתאונת דרכים כשחצתה מבמעבר חציה. ShutterStock
פוליסת ביטוח תאונות תלמידים אינו כולל מעורבות בתאונת דרכים/ShutterStock

לשדרג את הכיסוי הביטוחי

הדרך הטובה ביותר לדאוג לביטוח שיוכל להעניק להורים שקט נפשי היא לרכוש פוליסת ביטוח תאונות אישיות, במקביל לביטוח הקיים.

מעבר לכך, בכל מקרה של תאונה, יש חשיבות עליונה ליצירת קשר ללא דיחוי עם עו"ד המתמחה בייצוג הורים מול חברות הביטוח. סיפורים על חברת ביטוח שניסתה ברגע האמת להתנער מאחריות בתואנות שונות ומשונות, אינם חסרים ולמרבה הצער, ברוב המקרים, ניסיונות ההתחמקות עולים יפה.

עורך דין מנוסה ייטיב להתמודד עם הטענות של חברות הביטוח ויוכל להדריך את ההורים בנוגע לאפשרויות נוספות. כך למשל, כאשר ילד נפצע בשל מפגע ברחוב, יתכן שניתן יהיה לתבוע הן את חברת הביטוח של הרשות המקומית והן את הרשות המקומית עצמה וליהנות מכפל פיצוי.

מאוחר מדי? לא בהכרח

תקופת ההתיישנות לתביעות בגין תאונות תלמידים עומדת על שלוש שנים, אך כיוון שמדובר בקטינים, הספירה מתחילה רק בגיל 18. לפיכך, כל עוד לא מלאו לתלמיד 21, עדיין ניתן לתבוע את חברת הביטוח. לעומת זאת, אם הפציעה נגרמה בשל רשלנות מצד בית הספר או כל גוף אחר, תקופת ההתיישנות עומדת על שבע שנים ותחילתה בגיל 21.

גם כאשר על פניו תקופת ההתיישנות חלפה, ייתכן שעדיין ניתן להגיש תביעה, בהתאם לחוק ההתיישנות. בכל מקרה, עורך דין מיומן יוכל לבדוק את המקרה ולייעץ מתי והאם כדאי לנסות לפתוח בהליכים משפטיים.

עו"ד רחלי ארוך וקנין היא מגשרת מוסמכת ומומחית לדיני נזיקין ודיני ביטוח לאומי.
טלפון ליצירת קשר: 053-9380453

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד רחל ארוך וקנין בשיתוף zap משפטי, בשיתוף עו"ד רחל ארוך וקנין
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully