וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות בקריטריונים לזכאות עבור רישיון נשק פרטי

עו"ד דנית כהן, בשיתוף עו"ד דנית כהן

2.9.2019 / 10:01

בעקבות המצב הבטחוני ישראלים רבים מממשים את זכאותם ומצטיידים בנשק פרטי להגנה עצמית. מי זכאי וכיצד מבקשים רישיון נשק?

gun. GettyImages
gun/GettyImages

ישראלים רבים מוצאים עצמם נאבקים על קבלת רישיון לכלי ירי שמגיע להם על פי חוק, נשק, שיתרום רבות לתחושת ההגנה והביטחון האישי להם ולמשפחותיהם. רבים מהם פונים לעזרה של מומחים לצורך קבלת הרישיון הנכסף. המצב הביטחוני המתוח הביא את השר לביטחון פנים גלעד ארדן לפעול למען מתן הקלות בקריטריונים לזכאות לנשק.

כיצד מבקשים רישיון לנשק?

לצורך קבלת הרישיון יש למלא טופס בקשה, להגיש הצהרת בריאות חתומה על ידי רופא משפחה, לצרף תצהיר בחתימת עורך דין וכן להמציא את המסמכים המתאימים. על המסמכים המוגשים לעמוד לפחות באחד מהתנאים ברשימת הקריטריונים למתן רישיון לנשק שמפרסם המשרד לביטחון פנים מדי שנה.

undefined. ShutterStock
ShutterStock

האם אני זכאי? רשימת התנאים לקבלת רישיון לנשק פרטי

התנאים המצטברים:
• אזרח/ תושב קבע, ובלבד ששהה בישראל באופן רציף במשך שלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה.
• שליטה בשפה העברית
• גיל:
בוגרי שירות צבאי / שירות לאומי: מעל גיל 21
ללא שירות צבאי/ לאומי מעל גיל 27 בלבד.

בנוסף לתנאים המצטברים, חייב להתקיים לפחות אחד מן הקריטריונים הבאים:

*מגורים/ עבודה (מעל שלוש פעמים בשבוע) - ביישובים המקנים זכאות לרישיון לנשק. היישובים האמורים נקבעים על ידי המשרד לביטחון פנים ומופיעים ברשימה סגורה שאין להתנות עליה: יישובי הקו הירוק/ יהודה ושומרון/ יישובי גבול ועוד. בכל מקרה של ספק ניתן לבדוק את מעמד היישוב במשרד עורכי הדין אליו מופנית הבקשה.
או
*שירות בעבר/ בהווה בכוחות הביטחון:
-רובאי 07 ומעלה
-נגדים/ קצינים בדרגת רס"ר ומעלה ומקביליהם בשירותי הביטחון
או
*חקלאיים/ מורי דרך/ בעלי רישיון להובלת חומרי נפץ
או
*עובדי מד"א/ זק"א/ איחוד הצלה (בעלי ותק של שנה לפחות)
או
*מתנדבים פעילים בזק"א/ איחוד הצלה (בעלי ותק של שנה לפחות)
או
*מתנדבים פעילים במשטרה (בעלי ותק של 4 שנים לפחות)

בנוסף, קיימים תבחינים נוספים המפורטים באתר של המשרד לביטחון פנים, אולם תבחינים אלו מקנים רישיון מסוגים שונים כגון: ציד/ צרכים וטרינריים/ הדברה/ מזכרת/ רובה אויר וכדומה.

את ההליך לקבלת הרישיון ניתן לעבור עצמאית, אך אין כל ספק כי פנייה למשרד עו"ד המתמחה בתחום עשויה לקצר משמעותית את הדרך. הגשת מסמכים שלא כהלכה עלולה לגרור סירוב ואפשרות ערעור תוך זמן קצוב של 30 יום בלבד. עורך דין המתמצא בתחום ומכיר את הדרישות המדויקות לניהול פרוצדורה זו יוכל אף להשיג חלק מן המסמכים הדרושים עבור הלקוח, ולקצר את ההליך המייגע. בהמשך יזומן מגיש הבקשה לראיון על ידי המשרד לביטחון פנים עד לקבלת האישור הרשמי.

בבואכם לבחור משרד עורכי דין שיסייע במימוש זכות זו, חשוב לוודא שהמשרד מתחייב לזמינות מלאה עבור הלקוח ושהוא מעניק שירות אישי, אמפתי ויסודי. כמו כן, חשוב לבדוק עם המשרד מהם סיכויי ההצלחה הצפויים לבקשה לקבלת הרישיון וכמובן, שהמחיר המבוקש עבור השירות יהיה הוגן.
כעת רק נשאר לך לרכוש אקדח, לבחור מטווח ולשמור על הביטחון האישי שלך.


משרד עו"ד ונוטריון אריאל כהן עוסק בתחומי הדין הפרוצדוראלי, מקרקעין ודיני המשפחה ומציע מגוון רחב של שירותים משפטיים מקצועיים נוספים.

טל' ליצירת קשר: 053-4872583

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד דנית כהן, בשיתוף עו"ד דנית כהן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully