וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאת אזרחות הונגרית - איך עושים את זה נכון?

בשיתוף עו"ד שושה שונר, בשיתוף עו"ד שושה שונר

26.11.2023 / 11:53

כיצד ניתן לקבל דרכון הונגרי ומהם המסלולים השונים לקבלת אזרחות הונגרית? האם נדרש סיוע של עו"ד והאם חייבים להיות צאצאים של אזרחי הונגריה בלבד בכדי להיות זכאים? כל התשובות לפניכם

Zap משפטי בשיתוף עו"ד שושה שונר

הוצאת אזרחות זרה, הונגרית למשל, היא חלום של ישראלים רבים - אבל גם כשניגשים לתהליך הזה ליווי של מומחה הוא חשוב כדי להשלים אותו במהירות ובהצלחה. בכתבת הווידאו, עו"ד שושה שונר המתמחה בנושא מסבירה את כל מה שצרך לדעת.

התהליך להוצאת דרכון הונגרי כולל כמה שלבים ואורך בדרך כלל בין 4 חודשים לשנה וחצי. ישנם למעשה שני מסלולים להוצאת אזרחות הונגרית -

במסלול הראשון, המכונה מסלול הורשה ישירה יכולים לפעול ילידי הונגריה וצאצאיהם. מי שיוכיח קשר משפחתי ליליד הונגריה לפי שרשרת הדורות יזכה לקבל אזרחות הונגרית. אולם, לא כל מי שהוא צאצא לילדי הונגריה יוכל להיעזר במסלול זה לשם קבלת אזרחות - החוק ההונגרי מבחין בין מי שנולד לפני ה-1.10.1957 לבין אלה שנולדו לאחר תאריך זה. מי שנולד עד ה-1.10.1957 זכאי לאזרחות הונגרית רק אם אביו היה בעל אזרחות שכזאת. מי שנולד לאחר תאריך זה זכאי לאזרחות בין אם אביו, אימו, סבו או סבתו נולדו בהונגריה.

- המסלול השני הוא מסלול ההתאזרחות והוא נועד לילידי הונגריה הגדולה וצאצאיהם. הונגריה שינתה את גבולותיה באופן תכוף במהלך המאה ה-20. אזרחות הונגרית תינתן למי שאבותיו נולדו בתוך גבולות הונגריה, כפי שהיו בזמן הלידה. הונגריה הגדולה כללה שטחים נרחבים מרומניה, קרפטים, צ'כוסלובקיה, טרניסלבניה, אוקראינה, סרביה, קרואטיה ועוד. מי ששואף לקבל אזרחות לפי מסלול זה צריך להביא מסמך המעיד על היענות לדרישה, זו וכן חייב להראות שליטה בשפה ההונגרית- ברמה של שיחת חולין.

* עו"ד שושה שונר מגישה שירותים מקיפים בתחום הוצאת אזרחות הונגרית לזכאים.

טלפון ליצירת קשר - 053-9374951

הכתבה באדיבות אתר Zap משפטי

בשיתוף עו"ד שושה שונר, בשיתוף עו"ד שושה שונר
  • עוד באותו נושא:
  • הונגריה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully