וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי הלוואה בערבות המדינה ומהי הדרך הנכונה לקבל אותה?

עו"ד ורו"ח אלי מנחם, בשיתוף עו"ד ורו"ח אלי מנחם

12.11.2019 / 8:00

אם נכנסתם לעולם העסקים, בוודאי כבר גיליתם שיש מרחק בין החזון והמציאות שלרגולציות, חוקים, תקנות, פתרונות מימון והלוואות. אחד מפתרונות המימון הוא לקיחת הלוואה לעסק בערבות המדינה. מהם היתרונות והחסרונות של הלוואה זו, ומדוע כדאי להיעזר בעו"ד מסחרי בתהליך

על פי בדיקה מקיפה של דן אנד ברדסטריט, מתוך 55,000 עסקים חדשים שנפתחו בישראל בשנת 2018, נסגרו 45,000. כלומר, 10,000 עסקים חדשים בסך הכל שרדו. על פי הנתונים, מתוך העסקים שנסגרו בשנה זו, קרוב למחצית הם עסקים קטנים, וכ-40% נפתחו במהלך חמש השנים האחרונות.
השאלה העולה מנתונים אלה היא מה אפשר וצריך לעשות אחרת. כשמדובר בעסק קטן, שאינו דורש השקעה גדולה, הרי שברוב המקרים אפשר לצאת לדרך ללא פתרונות מימון מיוחדים, ולהסתפק בליווי מקצועי - עסקי, פיננסי או משפטי.

כשהעסק העומד על קו הזינוק זקוק לפתרון מימון משמעותי, עומדות לרשותו מספר אפשרויות עיקריות לקבלת הלוואה: מהבנק, מגוף חיצוני או הלוואה בערבות המדינה.

במאמר זה ננסה להבין מהי הלוואה בערבות המדינה ומהי הדרך הנכונה לקבל אותה.

גיף שטרות שקלים. Giphy
גיף שטרות שקלים/Giphy

מהי הלוואה בערבות המדינה?

ארבעה בנקים זכו במכרז של הלוואות לעסקים בערבות המדינה: אוצר החייל, מזרחי, לאומי ודיסקונט. בנקים אלה מעניקים את ההלוואה בפועל, כשהמדינה משמשת כערבה, מה שמקנה לעסק תנאי החזר טובים במיוחד. המסלולים העיקריים דרכם ניתן לקבל את ההלוואה הם:

הקמה - עד 500,000 שקלים לתקופה של חמש שנים. מיועד לעסקים בתחילת דרכם.
הון חוזר - עד 500,000 שקלים או עד 8% מהמחזור השנתי (הגבוה מבין השניים), לתקופה של חמש שנים. מיועד לעסקים שנקלעו לקשיים בתזרים המזומנים.
השקעות - מסלול סיוע לעסקים בהתרחבות. גם במסלול זה ניתן לקבל עד 500,000 שקלים או עד 8% מהמחזור השנתי (הגבוה מבין השניים), בתוספת השקעה בגובה 20% מהסכום המאושר כהלוואה, מצד בעלי העסק.

הלוואה בערבות המדינה - כל היתרונות

ריבית נמוכה - בהשוואה לאפשרויות הסטנדרטיות בשוק, הריביות על הלוואות בערבות המדינה הן נמוכות מאוד. בדרך כלל תנוע הריבית בין פריים פלוס 2.5% ועד לרף המקסימלי לעסק קטן או בינוני -בשיעור של פריים פלוס 3.5%.
בטחונות מינימליים - עסק קטן לא נאלץ לשעבד משאבים רבים עבור גיוס ההלוואה, אלא נדרש להציג בטחונות מינימליים (עד 25% מסכום ההלוואה).
פריסה נוחה - הלוואה בערבות המדינה ניתנת לתקופה של חמש שנים, כלומר 60 חודשים. ביחס לתנאים הממוצעים בשוק, אלו תנאי החזר נוחים ביותר, שאינם מעמיסים על התזרים, בנוסף, ניתן גרייס של 6 חודשים.

הכנת תוכנית עסקית מקצועית

בכדי לקבל את ההלוואה בערבות המדינה, יש להכין תוכנית עסקית מקצועית, כזו אשר תציג את הכדאיות ואת הנחיצות במתן ההלוואה. על מנת לבנות תוכנית עסקית מקצועית, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע מנוסים אשר מתמחים בנושא.

לא לשכוח את האותיות הקטנות

התנאים של הלוואות בערבות המדינה הם ללא ספק מעולים, אולם גם בהלוואות כאלו אסור להתעלם מקיומן של האותיות הקטנות. כמו בכל מקרה של קבלת הלוואה, חשוב להבין מהן הסנקציות במקרה של אי עמידה בהחזרים, האם התנאים המוצעים מערימים מגבלות וקשיים, ואם כן - כיצד ניתן לנטרל אותם. ייעוץ וליווי על ידי עורך דין מסחרי, יכול לסייע בראיית התמונה המלאה ובבחירת ההלוואה הטובה ביותר מהגורם המתאים עבורכם.


עו"ד ורו"ח אלי מנחם מפירמת אלי מנחם ושות' מתמחה במתן שירותים לחברות תעשייה, גופי מסחר, חברות ומשרדי תיירות, מלכ"רים ורשויות מקומיות. המשרד מספק ללקוחותיו שירותים בפן הכלכלי-פיננסי והן שירותי גישור ובוררות במטרה לספק מענה הוליסטי לכל צורך שהוא.
טלפון: 053-6113524

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד ורו"ח אלי מנחם, בשיתוף עו"ד ורו"ח אלי מנחם
  • עוד באותו נושא:
  • הלוואה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully