וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוואות בשוק האפור? יש פתרונות טובים יותר לימי סגריר

עו"ד אייצ'לותם מסלה, בשיתוף עו"ד אייצ'לותם מסלה

24.9.2019 / 15:26

נקלעתם לחובות כבדים? עומדים לקחת הלוואות כמוצא אחרון כדי לשפר את המצב? עצרו רגע. ישנן דרכים אחרות וטובות יותר שימנעו מכם סיבוכים עתידיים

אם הגעתם להליך של הוצאה לפועל, הדרך העדיפה יותר לפתרון הבעיה אינה הלוואות אלא הכרזה על פשיטת רגל. היתרון בפשיטת רגל הוא ברור: קל יותר לצאת ממצב של פשיטת רגל ולהשתקם ברמה הכלכלית והעסקית מאשר להתחיל הליך הוצאה לפועל שאין לו תאריך סיום, ובמסגרתו נדרשים ללא הרף תשלומים נוספים בשל הריביות המאמירות. על אחת כמה וכמה, דרך זו עדיפה על הלוואות בשוק האפור שמסבכות את העניינים אף יותר עד להידרדרות בלתי נמנעת והעמקת החובות הכספיים.

כשהחובות חונקים והריביות בהוצאה לפועל מאמירות, בחינת החלופות שיביאו להפסקת הרדיפה על ידי הנושים היא מתבקשת. במצב כזה כדאי לשקול בחיוב את הליך פשיטת הרגל ולסיים אחת ולתמיד את הסטטוס המעיק.

רבים אמנם חוששים מהכתם התדמיתי הכרוך במעמד של פושט רגל, אך חשוב לדעת כי קיימות גם חלופות אחרות להסדרת החובות.

צריכים הלוואה? עשו זאת נכון. Family guide
צריכים הלוואה? עשו זאת נכון/Family guide

לפני פשיטת רגל

אם אדם נקלע לחובות כבדים ועשוי להגיע עד להוצאה לפועל, הדרך הנכונה להתמודד עם המצב היא לייצר הסדר נושים ולהגיע להסכמות עם כל נושה ונושה. אופציה זו טובה למי שמצליח לגייס חלק מסכום החוב. במקרה לדוגמה, בעל חוב של חצי מיליון שקלים התכוון להכריז על פשיטת רגל. לאחר התייעצות ובדיקה מול הבנק, התקבל באישור בית המשפט הסדר נושים לפי סעיף 19א, במסגרתו שילם החייב 30 אחוז מהחובות שלו.

במקרה של תיקים מרובים, יש להגיש בקשה לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל. במידה שלא ניתן להגיע להסדר נושים, יוגדר החייב כמוגבל באמצעים, שאינו יכול לשלם את מרבית החוב, אלא רק 3% ממנו לתקופה מוגדרת עד שיוכל להשלים את מלוא חובותיו. בהליך זה חשוב לזכור כי החוב נפרש לתשלומים חודשיים, אך הריבית מאמירה ולעולם לא יתקיים הפטר חובות.

אם גם פתרון זה לא מסתייע, והחייב אינו רואה דרך שתאפשר לו לשלם את חובותיו גם לא בעתיד, הדבר הטוב ביותר עבורו הוא להכריז על פשיטת רגל שתפטור אותו מהחוב.

אז למה פשיטת רגל?

הרפורמה כיום בהליך פשיטת הרגל קובעת יעד לסיום ההליך: בין 1.8 ל- 4.5 שנים. אם בעבר אדם היה משתרך בתהליך במשך שנים ארוכות, הרי שכיום יש לו אופק לסיום המצב וגם קרן אור בקצה המנהרה שנותנת מקום לאופטימיות. במקרים מסוימים, ניתן אפילו לשמור על נכסים בהליך פשיטת רגל. כך עשה אותו גרוש שהחזיק בבעלותו 50 אחוז מדירה. כשנקלע לחובות, הוא הוכרז פושט רגל והנושים ביקשו לקבל את כספם באמצעות מכירת חלקו בדירה. התערבות משפטית של עורך דין הוכיחה כי אין כדאיות כלכלית בדרישת הנושים, שכן חלקו היחסי בדירה לא רק שלא יכסה את חובותיו, אלא שצעד כזה אף יאלץ את המדינה לדאוג למוכר למגורים במשך שנה וחצי. בסופו של דבר הגיע החייב להפטר מהחובות.

כך או כך, לפני קבלת החלטה כלשהי ופתיחה בצעדים כאלה או אחרים, מואב להיוועץ בעו"ד המתמחה בתחום, שיחסוך כאבי ראש מיותרים ויטפל בבעיה מראש ולא רק אחרי ש"מתעוררים" ומסתבכים בחובות ללווים בריבית.

אייצ'לותם מסלה מתמחה בפשיטות רגל, הוצאה לפועל, ירושות וצוואות.
טלפון 050-9150059
הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אייצ'לותם מסלה, בשיתוף עו"ד אייצ'לותם מסלה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully