וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק פישמן, כך תקבלו הסדר חוב מקל

בשיתוף LawGuide

26.3.2017 / 16:03

אנשים פרטיים בעלי חובות תופחים ומצטברים, יכולים להפחית משמעותית את שיעור החוב באמצעות ניהול משא ומתן עם הבנק במסגרת הסדר חוב

אליעזר פישמן. ניב אהרונסון
הגיע להסדר המהווה תספורת של 95% מהחוב. פישמן/ניב אהרונסון

לאחרונה הגיע טייקון העסקים אליעזר פישמן להסדר חוב עם נושיו, כך שהוא ישלם פחות מ-90 מיליון שקלים מתוך חוב של 1.75 מיליארד שקלים, במסגרת הסדר המהווה תספורת של 95% מהחוב.

ואולם הסדר חוב אינו מיועד רק לטייקונים, אלא גם לאנשים פרטיים אשר נקלעו לחובות כבדים בעקבות נטילת הלוואות, משכנתא או הצטברות חובות לשלטונות המס ולרשויות המקומיות. החייבים רשאים באמצעות ניהול משא ומתן מול הבנק, לנסות ולהפחית את שיעור החוב כדי להגיע להסדר נוח ולמחוק חלק ניכר מהסכום.

כאשר אדם פרטי נקלע למצוקה כלכלית, עומדות בפניו מספר אפשרויות לצורך הסדרה או מחיקת החובות, במטרה לשקם את חייו הכלכליים ולחזור לפעילות עסקית. הוא יכול לפנות למסלול של איחוד תיקים, או חייב מוגבל באמצעים, לפתוח בהליכי פשיטת רגל או להגיע להסדר חוב.

במסלול איחוד תיקים החייב יכול לאחד את כל התיקים הפתוחים לתיק אחד, ובכך למנוע נקיטת הליכים משפטיים במקביל על ידי מספר נושים. במסלול פשיטת רגל ניתן לקבל צו הפטר בסוף ההליך באמצעות מימוש נכסים ועמידה בצו תשלומים חודשי, ובמסגרת הסדר חוב, ניתן להגיע לפשרה עם הנושים מחוץ לכותלי בית המשפט.

לאיתור עורך דין בתחום הוצאה לפועל לחץ/י כאן

ארנק כסף אילוסטרציה. איתמר סיידא
הסדר חוב נחשב להליך זול ויעיל יותר מהמסלולים האחרים/איתמר סיידא

ניהול משא ומתן מול הבנקים

הסדר חוב הוא הסכם המיועד לתת פתרון המבוסס על משא ומתן בין הבנק לחייב בעניין סילוק החוב. שיעור מחיקת החוב מותנה ביכולות הפיננסיות של החייב לפרוע את החוב, כך שככל שהיכולת שלו גבוהה יותר, כך יפחת שיעור החוב.

הסדר חוב נחשב להליך זול ויעיל יותר מהמסלולים האחרים. הוא מאופיין בהסכמות בדבר הארכת תנאי התשלום והפחתת שיעור החוב. התשלום העיקרי מצוי במאמצים והמשאבים הדרושים לשם התמקחות עם הנושים, ובהתקיים תנאים מסוימים ההליך עשוי למנוע התמודדות מול גובי חובות מטעם לשכת ההוצאה לפועל.

מטרת החייב במסגרת הסדר חוב היא להגיע לסוג מסוים של הטבה, כמו הטבה בריבית, פריסת תשלומים, הנחת מזומן ועוד, במטרה לשפר את מצב הנזילות, כך שיוכל להמשיך בפעילותו הפיננסית הרגילה. במצבים מסוימים ובאמצעות ניהול משא ומתן נכון, הבנק בא לקראת החייב ומוכן להפחית את גובה החוב ולאפשר פריסת תשלומים נוחה יותר.

מהם היתרונות של הסדר חוב?

הסדר חוב מתבצע בדרך של הסכמה, מחוץ לבית המשפט, במקום כפייה על כלל הנושים, המאפיינת את הליכי פשיטת רגל, על כן חייבת להיות הסכמה חוזית בין הנושים לחייב על הפחתת שיעור החוב. לעתים הסדרי חוב יכולים להיכנס תחת דיני חדלות הפירעון, כאשר קיימת כפייה מסוימת על נושים שהתנגדו להסדר, אולם לשם כך נדרשת הסכמה של רוב מיוחד של הנושים ואישור של בית משפט.

מעבר ליתרונות המובהקים של החייב, גם הנושה מרוויח מהסדר חוב, מכיוון שניתנת לו אפשרות לקבל את כספו, או לפחות חלק ממנו, בחזרה בתשלומים קבועים וסדירים, מבלי לרדוף אחרי החייב ולנהל הליכי גבייה ארוכים ויקרים, על כן הבנקים לרוב מעוניינים להגיע לפשרה של פריסת החוב, ואף נוטים להסתפק בתשלום חלקי מהחוב המקורי.

חייב המעוניין להגיע להסדר חוב, נדרש להסדיר את החובות בהקדם האפשרי בטרם הבנק יפנה להליכים משפטים. החייב יכול לפנות עצמאית לבנק ולנסות לנהל בכוחות עצמו משא ומתן, או לפנות לעורך דין המתמחה בתחום, אשר יוכל לייצג האינטרסים של החייב מול הבנק ולהגיע להסדר נוח.

הכתבה באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il


* המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully