וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים להתגרש? הכירו את הטרנד החדש - "גירושין בטוב"

בשיתוף LawGuide

4.4.2017 / 14:55

אמנם כל תהליך של פרידה וגירושין הוא מורכב, קשה וכרוך בטלטלה רגשית, אולם כאשר בני הזוג מחליטים על גירושין בהסכמה ובשיתוף פעולה, מגיעים להסכם גירושין שמקובל עליהם בהחלטה משותפת ולא מנהלים מלחמות בבתי המשפט, אפשר להיפרד בטוב ואף להמשיך את הקשר לאחר הגירושין

אילוסטרציה. ShutterStock
עשרות אלפי זוגות ישראלים בשנה מחליטים לפרק את הקשר ולהתגרש/ShutterStock

בשנים האחרונות נדמה כי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לגבי מספר הזוגות המתגרשים בישראל מזנקים ושוברים שיאים חדשים. גירושין כבר מזמן אינם טאבו בחברה הישראלית, ואף על פי שמדובר באחת ההחלטות הקשות והמורכבות בחיים הזוגיים, בייחוד אם בני הזוג הספיקו לצבור נכסים משותפים במהלך שנות הנישואין או שנוספו ילדים משותפים לתא המשפחתי, עדיין מחליטים עשרות אלפי זוגות ישראלים בשנה לפרק את הקשר ולהתגרש.

הליכי הפרידה והגירושין עלולים להפוך לקרבות של ממש בין בני הזוג ולמלחמה משפטית שיכולה להימשך שנים ארוכות, לעלות כסף רב, להזיק לשני הצדדים ולפגוע בכל בני המשפחה. עם זאת, כאשר בני הזוג מחליטים על גירושין בהסכמה, הם יכולים להגיע להסכמים ולמצוא פתרונות לכל הסוגיות הנלוות לפרידה, מבלי להגיע כלל לבית המשפט או לבית הדין אלא רק לצורך אישור ההסכמה ביניהם והסדרת הגט, ותו לא.

באופן זה יכולים בני הזוג להתגרש בטוב ומבלי להותיר משקעים שילוו אותם בעתיד, לנסח בעצמם הסכם גירושין שבמסגרתו הם אלו שיקבעו נושאים חשובים כמו אופן חלוקת הרכוש וקביעת משמורת, וכן לחסוך כספים רבים וזמן משמעותי.

גירושין בהסכמה: איך משתפים פעולה בפרידה ומהם שלבי הגירושין לאחר חתימה על הסכם?

כאשר בני הזוג מחליטים על גירושין בהסכמה, הם יכולים לגבש הסכם גירושין, אם באמצעות גישור ואם באמצעות ייעוץ משפטי על ידי עורך דין מתחום דיני המשפחה. במסגרת ההסכם ייכללו כל הנושאים שעליהם החליטו בני הזוג בכל הנוגע לפירוק השיתוף בנכסים, משמורת והסדרי ראייה, וכן בכל נושא אחר שמחליטים עליו.

לאיתור עורך דין בתחום גירושין לחץ/י כאן

לאחר מכן יאושר הסכם הגירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, אם כי חשוב לזכור כי בכל מקרה טקס הגירושין עצמו יתבצע בבית הדין. הערכאה המשפטית תקיים דיון על הסכם הגירושין ותחליט האם לאשר אותו.
השלב הבא לאחר אישור ומתן תוקף משפטי להסכם הגירושין הוא הסדרת הגט, כאשר במסגרת ההליך ימסור הבעל את הגט לאשתו ובכך ייגמר קשר הנישואין. באמצעות הגעה להסכם גירושין, בני הזוג אינם צריכים להופיע כלל בבית המשפט או בבית הדין, מלבד הליך הסדרת הגט.

מהם הנושאים שחייבים להתייחס אליהם בהסכם הגירושין?

אילוסטרציה. ShutterStock
בכל הסכם גירושין חייבים להתייחס לנושאים עיקריים כמו מזונות הילדים/ShutterStock

לכל זוג העומד בפני גירושין ישנם נושאים ספציפיים שאליהם כדאי להתייחס בניסוח הסכם הגירושין. עם זאת, בכל הסכם גירושין חייבים להתייחס לנושאים עיקריים כמו מזונות הילדים. במסגרת הסעיף אשר מתייחס לתשלום המזונות כדאי להתייחס לסכום עצמו לרבות תוספות מיוחדות והסכמות לגבי הצמדה למדד, מועד התשלום, תקופת התשלום, חלוקת התשלום וכדומה.

מלבד זאת יש להתייחס אל נושא המשמורת והסדרי הראייה, לרבות בתקופות מיוחדות, בחופשים ובסופי שבוע. כדאי להתייחס גם להפרת זמני השהות, לנסיעות לחו"ל עם הילדים ועוד.

נוסף על כך, בכל הסכם גירושין צריך להעלות על הכתב את הסכמות הצדדים לגבי אופן חלוקת הרכוש המשותף, לפרט כיצד לחלק את הבית המשותף, החסכונות, כל הרכוש, הזכויות הסוציאליות, זכויות פנסיוניות ועוד.

כדאי שההסכם יהיה פשוט וברור ככל שניתן, מכיוון שלאחר אישורו בערכאה המשפטית הוא יקבל תוקף מחייב של פסק דין.
לסיכום, אף על פי שהליך גירושין הוא חוויה מטלטלת וקשה לכל הנוגעים בדבר, ניתן לזרז את ההליך, לחסוך בעלויות ואפילו להיפרד בידידות. כל עוד הליך הגירושין מתבצע בשיתוף פעולה בין הצדדים, הם יכולים להגיע להסכמות בעצמם לגבי כל נושא הקשור בפירוק התא המשפחתי, ומלבד אישור הסכם הגירושין והסדרת הגט, מבלי שינהלו סכסוכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

הכתבה באדיבות אתר עורכי דין lawguide


*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully