וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד להוציא בקלות ובמהירות אזרחות ודרכון פולני?

21.5.2017 / 14:51

פולין הצטרפה למדינות האיחוד האירופאי במאי 2004 ומאז נפתח חלון הזדמנויות להמוני ישראלים בעלי שורשים פולניים להגיש בקשה לקבלת אזרחות פולנית. עד היום, אלפי ישראלים כבר מימשו את זכותם לקבלת דרכון פולני ונהנים ממעמד של אזרח האיחוד האירופאי

דרכון פולני. ShutterStock
דרכון פולני/ShutterStock

משמעות התואר אזרח אירופאי

באופן עקרוני, כל אדם בעל אזרחות ודרכון פולני הוא גם אזרח האיחוד האירופי, דבר המקנה לו את הזכות לקבלת הטבות רבות במגוון תחומי החיים, בדיוק כפי שמקבלים אזרחי מדינות האיחוד. בין היתרונות הרבים שמהם נהנים בעלי האזרחות האירופאית, נמנים יתרונות בתחומי מפתח משמעותיים כפי שיתוארו כדלקמן:

תעסוקה: בעלי דרכון פולני יכולים לעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי ויזכו לתנאים זהים של אזרחי המדינה ללא אפליה מכל סוג שהוא.

לימודים: בעלי דרכון פולני אשר לומדים במוסדות ההשכלה הגבוהה במדינות האיחוד עשויים לזכות בלימודים בחינם או סבסוד משמעותי מהמוסד שבו הם לומדים והנחות מפליגות בשכר לימוד.

עסקי נדל"ן: ישנה אפשרות לרכישת מקרקעין ללא צורך בשותף מקומי בחלק ממדינות האיחוד. כמו כן, לבעלי דרכון אירופאי תינתן הנחה במיסוי על רכישת מקרקעין בחלק ממדינות האיחוד.

בריאות: כחלק מאזרחי האיחוד האירופאי יינתן שירות בריאות ציבורי בחינם או במחיר מסובסד.

חופש תנועה: אזרחים אירופאיים ייהנו ממעבר חופשי בין גבולות של כלל מדינות האיחוד האירופאי.

לפנייה ישירה לעו"ד עמיחי זילברברג לחץ/י כאן

כיצד להוציא אזרחות ודרכון פולני הלכה למעשה?

ורשה. ShutterStock
ורשה/ShutterStock

הזכאות לאזרחות פולנית, נגזרת על פי מספר תנאים הקבועים בחוק הפולני. באופן כללי, כל צאצא לבן משפחה אשר נולד בפולין או בשטחים שהשתייכו לפולין ערב לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה עשוי להיות זכאי לקבלת אזרחות פולנית.
השלבים שיפורטו מטה מתארים בקצרה את הליך הגשת הבקשה לקבלת האזרחות הפולנית:

ראשית, נערכת בדיקה מקדמית על סמך פרטים בסיסיים שעל פיהם נבדקים תנאי הסף לקבלת האזרחות של האדם המבקש ועמידתו בהם.

שנית, בדיקת זכאות מקיפה. שלב זה כולל חקר היסטורי אודות קרוב המשפחה שנולד בפולין ומילוי שאלון והמצאה של מסמכים פולניים אם ישנם בידי המבקש. בהיעדר מסמכים פולניים, ניתן לבצע חיפוש מסמכים בפולין או בארכיונים בינלאומיים ובישראל ולמצוא מסמכים המעידים על השורשים הפולניים של המבקש. בתום שלב זה תימסר תשובה בעניין הזכאות.

שלישית, הגשת מסמכים ופתיחת הליך להוצאת אזרחות פולנית ישירות בפולין ללא תיווך של שגרירות פולין בישראל. השלטונות הם הגורם האחראי לקביעת אישור או דחיית האזרחות. משך זמן הטיפול תלוי בנסיבות של כל תיק ותיק ויכול לנוע בממוצע בין חודשים ספורים עד שנה במקרים מורכבים יותר.

רביעית, עם קבלת האזרחות הפולנית, ניתן להתחיל בהליך להנפקת המסמכים הדרושים לקבלת הדרכון הפולני. המסמכים שיונפקו הם: תעודת לידה פולנית, תעודת נישואין פולנית, ורישום שינוי שם ותעודת גירושין (במידת הצורך).
הגורם האחראי להנפקת המסמכים הפולניים הוא משרד הפנים הפולני. עם השלמת הכנתם של המסמכים הפולניים לדרכון, ניתן לגשת לשגרירות הפולנית בת"א להוצאת הדרכון.

קביעת תור לשגרירות פולין נעשית דרך אתר האינטרנט של השגרירות בלבד. משרדנו נותן מענה לכלל המבקשים לקבוע תור לשגרירות בהתאמה לצרכיהם ובמהירות.

חמישית ואחרונה, מרגע הגשת המסמכים הפולניים בשגרירות הפולנית בת"א ועד קבלת הדרכון הפיזי יש להמתין כ- 3 שבועות עד חודש בממוצע. מזל טוב, מעתה הנכם בעלי דרכון פולני.

חשוב לדעת, כדי לחסוך זמן רב וטרחה וכדי להגדיל את הסיכוי לקבלת דרכון פולני בתהליך שעשוי להיות מורכב לעיתים, פנייה למשרד עורך דין ותיק ומנוסה בתחום, יהיה צעד חכם בדרככם להיות חלק מהקהילה האירופאית.

הכתבה מאת עו"ד ונוטריון עמיחי זילברברג באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide

* המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

עו"ד עמיחי זילברברג בשיתוף Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully