וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה בזמן פסילה בפעם הרביעית, האם הנהג ייכנס לכלא?

23.5.2017 / 14:22

שליח כבן 60, שהוכרז כפושט רגל נתפס נוהג על קטנוע ללא רישיון בפעם הרביעית. בית משפט השלום לתעבורה בחיפה נדרש לקבוע עונש הולם וראוי בהתאם לנסיבות המקרה

קטנוע. ShutterStock
קטנוע/ShutterStock

על פי עובדות כתב האישום, במהלך אוגוסט 2016, הנאשם כבן 60 נשוי ואב לילדים בוגרים, המתפרנס כשליח בחנות פרחים, רכב על קטנוע ברחבי העיר חיפה. הנאשם נעצר על ידי שוטרים ללא פוליסת ביטוח, חודשים אחדים לאחר שהפקיד את רישיונו, ביצע עבודות שירות של 6 חודשים ואף עמד נגדו מאסר על תנאי למשך חצי שנה, שלא יעבור עבירות תנועה, לרבות נהיגה בזמן פסילה, כאשר את העבירה הנוכחית (עבירה שנייה שמפעילה מאסר על תנאי), נשוא תיק זה ביצע לא פחות מחודש ימים לאחר סיום עונשו בתיק שבו הוטל מאסר על תנאי זה (עבירה ראשונה), ממש בטרם יבש הדיו, ואף חזר לסורו בשנית.

הנאשם הורשע על סמך הודאתו, בעבירות של נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בקלות ראש ושימוש ברכב ללא פוליסת ביטוח בתוקף. בית משפט השלום לתעבורה בחיפה נדרש לקבוע את עונשו.

המאשימה ציינה כי מדובר במקרה רביעי של נהיגה בזמן פסילה, וכי חרף עונש מאסר מותנה שתלוי ועמד נגדו, בחר הנאשם לנהוג בניגוד להחלטה שיפוטית ולעבור שוב על החוק כאילו הדין אינו חל עליו. על כן ביקשה להשית עליו מאסר בפועל, פסילה בפועל לתקופה ארוכה לצד עונשים נלווים.

לפנייה ישירה לעו"ד חיים אליה לחץ/י כאן

קטנוע דיאלים ארומה במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
פרנסתו כשליח תלויה ברישיון נהיגה על קטנוע/ניר בן טובים, ראובן סביו

הסניגור טען כי מדובר באדם נורמטיבי, ללא עבר פלילי שלא ריצה מאסר בחייו. לדבריו, הנאשם אשר הודה במעשים והביע חרטה כנה, סובל מקשיים כלכליים רבים והוכרז כפושט רגל לפני כעשור כיום מצבו הרפואי קשה, הוא חולה כליות ואף עמד לעבור ניתוח להוצאת אבן בכליה יום למחרת העבירה הראשונה, שאותה ביצע לשם פרנסתו.

הסניגור ביקש להתחשב בנסיבות חייו האישיות של הנאשם ובהליך השיקומי שהוא עבר, ועתר להימנע מעונש מאסר ואף להקל בעונש הפסילה, שכן פרנסתו כשליח תלויה ברישיון נהיגה על קטנוע.

הנאשם הוסיף וטען כי הוא מפרנס את עצמו, את אשתו ואת שני ילדיו הבגירים המתגוררים עמו, והכנסות התא המשפחתי עומדות על סך 6,500 שקלים לחודש בלבד. בעקבות הליך פשיטת רגל נותרו הוא ואשתו חסרי כל וללא כל חסכונות, והסיבה שבגינה הסתבך פעם אחר פעם בעבירה של נהיגה בזמן פסילה נעוצה בחסרון כיס שממנו הוא סובל וברצונו לפרנס את משפחתו בכבוד.

בית המשפט ציין כי עבירות נהיגה בפסילה ללא ביטוח וללא רישיון, יש בהן לא רק דופי פלילי אלא אף מוסרי כפול, שהוא הסיכון המובהק לעוברי דרך ולנהג עצמו, וקשיים במימוש פיצויים במקרה של תאונות דרכים והטלתם על קופת הציבור.
ואולם, לאחר מלחמת חורמה הצליח הסנגור לשכנע כי כניסתו לכלא לא תשרת את האינטרס הציבורי אל מול האינטרס האישי, ולכן, בסופו של דבר, התחשב בית משפט במצבו המורכב של הנאשם, וגזר עליו מאסר בפועל למשך ששה חודשים שירוצה בעבודות שירות (שוב פעם), לצד צו מבחן למשך 18 חודשים, פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 36 חודשים ופסילה על תנאי לתקופה של 10 חודשים למשך שלוש שנים, שנת מאסר על תנאי לבל יעבור במשך שלוש שנים עבירה של נהיגה בזמן פסילה או נהיגה ללא רישיון תקף וקנס בסך 1,500 שקלים.

פל"א 7699-08-16

הכתבה מאת חיים אליה משרד עורכי דין באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד חיים אליה, בשיתוף Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully