וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך היעילה והבטוחה למחיקת חובות בהוצאה לפועל

20.9.2017 / 8:39

צו הפטר מוחק את רוב חובותיו של חייב בהוצאה לפועל, ומאפשר לו לפתוח דף כלכלי חדש בחייו. כדי לקבל את הצו המיוחל על החייב לעמוד במספר תנאים

לשכת הוצאה לפועל חדשה ברמלה. רשות האכיפה והגבייה, מערכת וואלה! NEWS
רשם ההוצאה לפועל הוא בעל הסמכות השיפוטית להכריע אם לתת לחייב הפטר מלא מחובותיו/מערכת וואלה! NEWS, רשות האכיפה והגבייה

צו הפטר בהוצאה לפועל פוטר חייב אשר אין ביכולתו לפרוע את חובותיו, ומאפשר בתום ההליך לפתוח דף חדש בחיים הכלכליים. הצו אשר נקבע כהוראת שעה למשך שלוש שנים בלבד עד לתאריך: 5.9.2018 מוחק את רוב החובות בהוצאה לפועל, פרט לחובות שנוצרו עקב קנסות, מזונות, משכנתא וחובות שנוצרו במרמה.

רשם ההוצאה לפועל הוא בעל הסמכות השיפוטית להכריע אם לתת לחייב הפטר מלא מחובותיו. כדי להגיש בקשה ללשכת הפטר במערכת ההוצאה לפועל, על החייב לעמוד במספר תנאים, אולם גם אם הוא עומד בקריטריונים להגשת הבקשה, קבלת ההפטר נתונה לשיקול דעתו של הרשם.

תנאי ראשון, החייב צריך להיות מוכר על ידי הרשם כמוגבל באמצעים במשך לפחות ארבע שנים רצופות לפני הגשת הבקשה. תנאי שני, סך חובותיו אינו עולה 800,000 שקלים, כך שהחוב לכל אחד מהנושים אינו עולה על 400,000 שקלים.
תנאי שלישי, לחייב אין נכסים הניתנים לעיקול או מכירה לטובת פירעון חובותיו. תנאי רביעי, החייב עמד בצו תשלומים חודשי בשלוש השנים האחרונות. תנאי חמישי, הוא לא מצוי בהליך פשיטת רגל ולא הוגשה בקשה לפשיטת רגל אשר ממתינה לדיון, ולא קיים הליך שהסתיים במהלך חמש השנים שקדמו להגשת הבקשה.

לאיתור עורך דין בתחום הוצאה לפועל לחץ/י כאן

את הבקשה יש להגיש באמצעות טופס מס' 55 וצירוף מסמכים רלוונטיים אל לשכת מסלול ההפטר במחוז שבו מתנהל תיק האיחוד או רוב תיקי הוצאה לפועל הפתוחים, באחת הלשכות במחוז באר שבע, ירושלים, קריות, נצרת, תל אביב ונתניה. המועד האחרון להגשת בקשה הוא 5.9.18, ולאחר הגשתה, הבקשה תעבור לרשם, לקבלת החלטה אם ייפתח תיק הפטר בהוצאה לפועל.

חובות לבנק. ShutterStock
צו הפטר בהוצאה לפועל מאפשר בתום ההליך לפתוח דף חדש בחיים הכלכליים/ShutterStock

באילו נסיבות לא יינתן צו הפטר?

במקרה שהרשם סבר כבר בעת הגשת הבקשה שמתקיים אחד מהסייגים, הוא ידחה את הבקשה. אם מתן ההפטר יגרום לפגיעה כלכלית משמעותית בנושים, אם החייב הוכרז כפושט רגל במהלך חמש השנים האחרונות, אם מאז הכרזתו כמוגבל באמצעים התנהל בחוסר תום לב, לצורך ניצול לרעה של ההליך.

צו הפטר לא יינתן אם החייב העדיף נושה העדפה אסורה בשלושת החודשים שקדמו למועד הגשת הבקשה, אם הוא הורשע בעבירת מרמה, הפרת נאמנות במרמה או בעבירה לפי פקודת פשיטת הרגל.

אם הרשם יחליט לפתוח תיק הפטר, תפרסם לשכת הוצאה לפועל הודעה על כך ברשומות ובעיתון יומי, ותמסור הודעה אישית לכל נושה, כולל נושים מחוץ לתיקי הוצאה לפועל. הנושים רשאים להגיש התנגדות למתן הצו. לשם כך עליהם לפנות בכתב לרשם בתוך שלושה חודשים מיום קבלת ההודעה. לאחר מכן יקיים הרשם דיון בנוכחות כלל הנושים.
החלטת הרשם תישלח אל ביתו של החייב בדואר. משמעות אישור הבקשה היא מחיקת החובות שצוינו בעת הגשתה. במקרה של דחייה, יישארו התיקים בהוצאה לפועל פתוחים ועל החייב להמשיך לעמוד בצו תשלומים חודשי על פי החלטת הרשם.

הכתבה באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

*המידע המוצג כאן אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

מערכת Lawguide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully